O companie din Israel a produs o baterie pentru mașini electrice, care se încarcă în 5 minute

de Paul Cosma
Miercuri, 20.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
StoreDot, o companie din Israel, a produs primul prototip de baterie pentru mașini electrice care poate fi încărcată în doar 5 minute. Tehnologia numită XFC (Extreme Fast Charging) ar putea să revoluționeze industria auto.

Durata de încărcare a bateriilor în cazul mașinilor electrice, autonomia acestora sau lipsa unui număr suficient de stații de încărcare se numără printre principalele subiecte aduse în discuția privind avantajele și dezavantajele vehiculelor “verzi”.

Israelienii de la StoreDot au “intrat în dezbatere” cu un prototip de baterie care poate fi încărcată în doar 5 minute. Tehnologia este denumită Extreme Fast Charging (XFC) și, potrivit companiei, are potențialul de a elimina timpii mari de așteptare la încărcarea mașinilor electrice.

Pachetul de baterii, bazat pe tehnologia Litiu-Ion și dezvoltat alături de chinezii de la Eve Energy, a fost testat inițial pe un scuter electric. Reprezentanții StoreDot spun însă că bateriile pot fi utilizate și în alte industrii, ca dronele comerciale sau electronicele.

“Am făcut doar primul pas spre lansarea unui prototip de baterie cu anod predominant din silicon, care va fi prezentat în acest an,” au transmis oficialii companiei.

StoreDot are parteneri strategici precum Daimler, BP, Samsung Ventures și TDK.

Comentarii (22)

  • Anonim
    Bine ca nu este baterie de bicicleta asa ca este de scuter m-am mai linistit .
    13 11
  • Marius
    Bravo lor . Cei mai tari.
    6 2
  • aceasta incarcare super rapida depinde de sursa?
    4 1
  • petrush
    @ someone
    da, dar nu-i bai.singur cablul tre sa fie mai gros decat furtunul de la pompa.
    6 5
  • Plin de ingineri pe-aici, doctoranzi in electricitate si chimie si materiale, care stiu la perfectie ca " nu sa poa". Si ca lumea o sa traiasca o vesnicie cu petrol si gaze pe esapament. Sweet dreams.
    10 7
  • Sweet dreams
    cand o sa incarc in 2 minute ca sa am 800km autonomie la u pret normal atunci o sa cred in BEV. Pana atunci toate aceste povesti sunt sweet dreams pentru visatori.
    Si povestea de fata nici nu e pentru automobile ci pentru scutere si biciclete. Decat sa visez mai bine ard benzina la greu ca altfel trece viata pe langa mine si raman la sfarsit cu visele nu cu amintirile.
    8 12
  • @Sweat dreams

    si birjarii din secolul 19 aveau aceeasi mentalitate....."mai bine o ard la coada calului decat sa ma urc intr-o trasura cu volan".

    si povestea nu e despre scutere ci despre acumulatori. Si despre un prototip ce urmeaza sa fie testat in conditii mai putin dificile dar, in ultima instanta, reale. Stii ca bateriile Li-Ion au fost folosite mai intai pe telefoane, laptopuri si apoi pe masini, nu? Intreb, ca poate nu esti informat si de asta.
    9 3
  • Johnny
    Ma intreb cans vor realiza unii ca lupta e pierduta pt masinile termice, pe care apropo, deja le putem numii clasice, si nu e ceva foarte rau in asta.
    4 3
  • Sweet dreams Flanel
    E asa de pierduta lupta incat trebuie sa-ti dea statul 10.000 de euro ca sa-ti cumperi o masina de oras.
    Automobilul s-a impus in fata carutelor pentru ca avea avantaje evidente si birjarii si-au luat carnet. Acum automobilul electric cum se impune in fata celui cu ICE? Care sunt avantajele alea sa le vedem si noi? Care sunt? Autonomie? Disponibilitate? Confort? Viteza? Cost? Ce are BEV si nu are ICE? Nu vad nimic pe lista. Sigur ca imi doresc si eu o masina electrica, ar fi minunat, dar nu in conditiile astea. Nu, lupta nu e pierduta. Dovada e subventia, fara de care vanzarile de BEV ar fi un fiasco total. Cum raspundeti la asta? A avut acum 100 de ani Otto subventie? Nu, n-a avut.
    Inca odata, comparatia telefon - automobile e puerila. Hai sa ridicam nivelul discutiilor.
    5 4
  • Extrapoland la autoturisme incarcarea in 5 minute ar insemna ca pentru a incarca o baterie de 70kwh in 5 minute la 90% eficienta e nevoie de o statie de incarcare de nu mai putin de 77x12=924KW. Adica aproape un MegaWatt.
    Pentru comparatie, un reactor din cele 2 functionale de la Cernavoda, are o putere de 750MW. Deci un reactor de la Cernavoda poate incarca simultan vreo 800 de masini.
    Intr-adevar, lupta e pierduta, ca statii de incarcare de un MW sunt pe toate drumurile comunale, masinile electrice costa jumate cat cele clasice si autonomiile electrice sar de 1000 de km in cele mai pesimiste scenarii.
    7 3
  • @Fanel
    O sa fac o mica comparatie ca sa ma fac inteles.
    De tanar bei sucuri peste sucuri si uiti de apa. Sucul este gustos, acidulat da dependenta si te simti bine. Asta pana la un moment, cand corpul da semne de oboseala iar medicul iti va recomanda apa. Apa nu e la fel, sucul era mai bun dar corpul cedeaza. Nici apa nu e curata...
    In momentul de fata nu prea ai avantaje daca iti ei o electrica (doar ca poti deveni autonom si sa nu mai depinzi de pretul impus la combustibil) dar priveste si per ansamblu. Planeta cedeaza, de undeva trebuie sa incepem. Tehnologia nu este perfecta dar se va imbunatati. Gandeste-te ca noi nu utilizam cea mai mare sursa de energie, soarele. In prezent sapam dupa ea, cam cum vanau stramosii nostri cu sulita dupa hrana.
    Gandeste-te daca miliardele de motoare nu ar mai scoate fum, nu crezi ca ar fi mai bine?
    Putem sa extindem discutia sa trecem la marii poluatori dar, repet, trebuie sa incepem de undeva.
    6 2
  • nu cumva israelienii de la rombat?
    4 1
  • @Sak

    sunt convins ca nu mie imi este adresat comentariul tau.
    2 0
  • Nu inteleg cui ii e rau acum de la ICE. Tuseste vreunul pe aici. V-a murit vreo ruda sau prieten din cauza asta. Cine v-a bagat in cap ca planeta cedeaza? Ce cedeaza? Ca eu nu vad nimic. terminati cu prostiile si nu mai credeti pe cei care va baga frici din astea in cap. Aia castiga bani din sportul asta. Bani grei care de fapt sunt banii vostri. Hai inca o taxa pe poluare sa cotizeze prostimea, ca stim noi baietii destepti cum sa-i cheltuim. Conferinte, studii teoretice fara validare practica, bla bla^2, sau factorial cotizati ca aflam noi ce e bine pentru voi si stim ce trbuie facut. La asta se rezuma totul pana la urma. La bani. Pe care unii ii iau si restul ii dau. Ma includ si pe mine intre fraieri. Dar macar nu zic sarutmana, sesizez macar ca sunt furat in numele unui bine ipotetic care se va intampla in viitor nu stim cand. Ca la religie. Pupatorii de moaste nu sunt doar saracii aia din fundul tarii care-si cumpara cazane ca n-au bani de altceva ci si astia, mai sofisticati (vorba vine), cu bani care cred ei ca vor salva omenirea de la apocalipsa eco.
    Mai nou vad ca s-a reinitiat un nou drob de sare. Epuizarea de resursa a terenurilor agricole si ne asteapta o foamete in vreo 50-60 de ani cand pamantul nu va mai rodi nimic. Ha ha ha. La asta ati pus botul?
    2 8
  • Johnny
    @@sac, nici fum nu e in orase, coronavirus nu exista, ne prostesc astia. Ti- ai luat Trumpeta?
    5 2
  • asta e argumentul tau? Covidul? Atata poti? Slab, slab de tot. Asteptam mai mult, dar esti la nivelul lui edik care o da si el cu nokia si smartphoneul, ca atat il duce capul. Ai grija sa nu-ti moara copilasii de cancer la plamani. Inchide-i in casa. Izoleaza totul cu banda, sa nu intre noxele. 97% din oamenii de stiinta zic ca ... Aaaa, asta era cu incalzirea globala, aaaa pardon cu schimbarile climatice, ca nu mai e incalzire. Sa privim partea buna. N-o sa-ti mai fiarba copilasii in viitor. Hi hi hi.
    2 5
  • @Fanel
    Da, scuze. Copy paste si am sters persoana gresita :)
    Cred ca se subintelege cui ii era adresat :)
    0 0
  • Johnny
    @@John, ar fi recomandabil in.primul rand sa va semnati cu un nume si nu sa treceti un @ ca sa nu se mai inteleaga cine sunteti si cui raspundeti.
    Covidul era o extrapolare la modul in care pui problema, cum ca nu ar exista poluare. Ti- am dat argumentul de netagaduit, fumul din orase. Nu voi mai raspunde celor care nu inteleg o realitate flagranta si duc problematica in zona de negare sau a conspiratiilor.
    0 1
  • @johnny
    Nu prea este fum in orase. Este foarte mult praf si particule asociate traficului si activitatii economice. Daca vrei o dovada, cauta fumul intr-o zi ploioasa sau umeda sau cu ninsoare. O sa vezi ca aerul e foarte respirabil cand praful e consemnat la sol.
    Sau nu te intereseaza si vrei doar sa-ti publici si sustii teza ca poluarea e din cauza masinilor cu motoare termice si ca eliminarea lor si inlocuirea cu electrice de 30+k euro aduce pacea si armonia in lume.
    3 1
  • @Sweet dreams
    Daca particulele de praf stau la sol, stau dintr-un motiv. Din acel motiv stau si alte particule, de-aia simti aerul respirabil. Nu spune nimeni ca inlocuirea motoarelor termice va rezolva problema, dar este un start bun. Mai raman marii poluatori.
    Noroc in viata cu logica ta, ca ai nevoie.
    2 0
  • Johnny
    Am asteptat 30 min cu motorul pornit intr- o parcare si a doua zi mi- a curs sange din nas. Aceiasi faza dupa ce am mers bara la bara pe o autostrada timp de 45 minute. Nu am mevoue de alte studii sa- mi dau seama ca face rau.
    Cand am scris fum ma gandeam la intreg ansamblul de emisii, particule, etc.
    0 1
  • se încarcă în 5 minute
    rusii de pe salyut 7 vedeau tiglele de pe case , si unuia din siberia de 105 ani ia dat din nou dintii.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru