Start-up-ul american Prometheus Fuels susține că a dezvoltat o tehnologie prin care captează dioxidul de carbon din aer și îl transformă în benzină.
Planul companiei este să vândă carburantul la benzinării la un preț foarte apropiat de cel al carburanților produși în mod tradițional din petrol. Principalul avantaj este că utilizatorii acestei benzine nu vor produce practic dioxid de carbon suplimentar în timpul utilizării.
De asemenea, Prometheus Fuels susține că benzina pe care o va produce în acest mod va putea fi utilizată în orice mașină care folosește în prezent benzină.
"Benzina Prometheus este benzină reală care poate fi utilizată în orice mașină care folosește în prezent benzina. Din punct de vedere molecular este identică cu benzina din petrol, dar provine din dioxidul de carbon din aer", menționează oficialii start-upului.
Primele produse ar urma să intre la vânzare pe piața americană începând din acest an. Grupul BMW a anunțat deja că investește financiar în noua companie prin intermediul diviziei BMW i Ventures.
Oficialii constructorului german explică decizia prin faptul că benzina și motorina vor fi folosite în continuare pentru o lungă perioadă de timp, chiar dacă toți șoferii ar trece la achiziționarea de mașini electrice.
"În medie, o mașină stă pe şosea timp de peste opt ani, iar înseamnă că ar dura aproape un deceniu pentru ca motoarele termice din prezent să iasă de pe şosea, chiar şi în cazul în care întreaga planetă ar cumpăra de acum numai maşini electrice. Prin crearea unui combustibil cu amprentă zero de carbon din CO2 captat din aer, Prometheus Fuels permite că impactul climatic al motoarelor termice din prezent să fie redus masiv imediat", a precizat Greg Smithies, partener în cadrul BMW i Ventures.
Via BMW
Edikk and co, pe asta nu ati prevazut-o.
Din ce inteleg si cu mintea mea de inginer, ca sa recompui CO2 intr-o hidrocarbura complexa asa cum este benzina, trebuie aport suplimentar de energie. Ca daca ar fi fost simplu o faceau de mai demult.
Aportul asta suplimentar de energie daca provine din solar, e foarte bine. Daca insa se arde carbune sa recompuna benzina...no bueno!
Si amprenta CO2 zero inseamna ca dupa re-arderea acestei e-benzine, ramai per intreg ciclul cu aceeasi cantitte de CO2. Sa vad eu cand vor descoperi o tehnologie sa contribuie la un proces nu zero ci negativ. Atunci o sa ne bucuram cu totii.
Dar tot poluante vor fi, vor cumula niste dioxid de carbon intr-o zona industriala si vor polua in continuare in orase, etc.
astia sufla impotriva vantului...nu stiu cum s-o mai dreaga...
Incepand de astazi Tesla este cel mai valoros constructor auto...asta este o stire reala si palpabila
Daca e sa invatam din istorie, cam la fel gandeau si fanii locomotivelor pe aburi - ceva mai bun nu se putea! ...
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.” ― Neil deGrasse Tyson
Tesla a reusit sa adune cei mai buni ingineri si cercetatori (inlcusiv in cadrul Space-X) si le-a dat carte blanche sa faca ce stiu ei mai bine - sa inoveze. De acolo beneficiaza ei aceasta valoare evaluata.
Istoria va spune cine a mizat pe cartea buna. Sper ca rasa umana sa apuce sa vada timpuri din ce in ce mai bune, toate sustinute de educatie, stiinta si tehnologie.
Si inclusiv obiectul articolului poate contribui la aceast progres.
O sa vezi ca dupa ce toti vor scoate multe modele electrice, care se vor vinde, unele, cresterea pe bursa nu va fi la fel, pun pariu.
1) s-a mai produs kerosen pentru avioane din apa de mare şi CO2 din atmosferă pe portavioanele americane , dar foloseau masiv energie din centrala nucleară a portavionului - care pare a fi ieftină dar nu prea, oricum departe de a fi gratis
2) au produs şi Audi motorină
3) BMW au ajuns cel mai departe cu benzina
Este clar că pe măsură ce nr atomilor de carbon scade se poate genera mai uşor hidrocarbura, dar şi puterea scade.
O soluţie bună ar fi apoi cu propan în zonele cu ierni negative şi butan/metan în zonele cu ierni cu temperaturi pozitive
Metanul ar fi cel mai uşor de refăcut, generat dar nu se pretează în România unde temperaturile iernii pot fi şi -10 *C sau mai puţin.
2) este o invenţie bună, bravo BMW, dar când toţi vor fi pe electrice în 50 de ani, cei cu benzină rămaşi vor fi cei mai săraci - nu e o poziţionare inteligentă pentru BMW
dar intenţia foarte bună sper să le reuşească (să fie viabil economic)
3) nimic nu bate energia electrică când vine vorba de energie !!!
Faptul că o poţi transforma în energie cinetică sau termică şi invers este un mare atu.
Maşina electrică este mult mai eficientă şi se poate folosi la aplicaţii, la care maşina termică este un dinozaur mort nefolositor.
De exemplu : car to house sau vehicule to grid !!!
A se citi: energia eoliană şi solară au nevoie de baterii pentru a echilibra cererea - oferta, ok....
Cu 1 milion de maşini electrice , la care proprietarii le lasă în priză când ajung acasă, doar folosind o mică parte a bateriei, toate împreună compun o singură imensă baterie care sistemul energetic naţional o pot folosi pentru echilibrare şi... gata...
PS un mic exemplu cu cineva (foarte cunoscut pentru unii) fost prezentator / producător emisiuni BNC, Discovery are, consider, CEL MAI BUN SISTEM electric pentru o casă în Europa !!
- panouri solare
- power wall
- boiler (REPREZINTĂ ENERGIE SALVATĂ CA ENERGIE TERMICĂ)
- cuplare/decuplare automată
- charger maşina electrică
- mai nou - în curs - vehicule to grid
Îi lipseşte centrala pe sistem de pompă de căldură şi gata, complet autonom.
https://youtu.be/9xuleBA4Zcg
deşi nu pare mare lucru la prima vedere - este ceva extraordinar