O bruta sarmanta si o bestie pe circuit
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O bruta sarmanta
STi este cu 55 mm mai lata decit aceasta modelul de baza – desi pare ca diferenta este mai mare -, iar ecartamentele pe fata si pe spate sunt cu 45, respectiv 40 de mm mai mari. Aripile evazate, eleronul spate si bara spate redesenata ii dau un aspect mult mai agresiv decit modelului original, pe care o sa-l numim de serie.
Sub caroserie se afla deosebitul tren de rulare Subaru, care conecteaza motorul boxer cu patru cilindri la o tractiune integrala simetrica, care a fost aranjata recent asemanator cu cea quattro de la Audi. Cutia de viteze cu 6 rapoarte este localizata in spatele puntii fata, fiind conectata direct la aceasta si, prin diferential, la puntea spate. Motorul boxer se afla in fata puntii frontale. STi are diferentiale viscocuplante. Suspensia spate multibrat este noua la aceasta generatie a Impreza, cum sunt si bratele de aluminiu ale acesteia. Pe puntea fata suspensia este neschimbata.
Sub capota are un motor, evident, boxer, turbo, de 2.457 cmc si 300 CP care sunt disponibili la 6.000 rpm si un cuplu maxim de 407 Nm la 4.000 rpm. Motorul se afla pozitionat mai jos cu 22 mm, iar diferentialul central este si el mai jos cu 10 mm.
Franele Brembo au etrieri cu patru pistoane, iar sistemul de franare este mult mai rigid. Cele doua tevi de evacure ajuta la imbunatatirea cuplului si a raspunsului acceleratiei, dar in acelasI timp contribuie si la reducerea zgomotului produs de esapament.
Conform graficelor ce ne-au fost prezentate, cuplul creste foarte mult de la 1.500 rpm pina la 2.700 rpm, dupa care viteza de crestere scade, acesta progresind treptat pina la 4.500 rpm, dupa care incepe sa scada usor.
Noile scaune sunt primitoare, chiar daca sunt cele sport de la Recaro, ce se regasesc pe lista de optionale. La interior se pot vedea logourile STi, cabina fiind mai buna decit la masina de serie, multumita materialelor de calitate care au fost folosite, printre care si pielea. Bordul nu ma atrage foarte mult, fiind aproape in totalitate neschimbat. Consola centrala in schimb arata mai classic, aici fiind computerul de bord si controlul suspensiei.
O bestie pe circuit
Sa trecem asadar la treaba. Inca de la primul tur de acomodare pe circuitul Serres am remarcat comportamentul liniar al motorului. In jur de 4.000 rpm, unde curbele puterii si cuplului se intalnesc, masina devine mult mai vioaie. Motorul este foarte fericit si la 7.000 rpm, desi un LED rosu se aprinde in mijlocul turometrului, solicitand schimbarea treptei de viteza. Comportamentul motorului si al masinii difera si in functie de controlul dinamic al vehiculului (VDC).
In modul Normal, masina este foarte civilizata si poate fi condusa fara probleme de oricine, dar in modul extrem, Sport, devine o adevarata bestie. Am schimbat din mers setarile din discul de comanda de langa schimbator si, accelerand constant, masina a plecat de sub mine, lasand impresia ca ar fi intrat in functiune o a doua turbina, care, bineinteles, nu exista.
Franele se simt solide si eficiente, desi sufera usor la capitolul feedback. Mi-a fost mai greu sa-mi dau seama de subtilitatea directiei in cele 5 tururi de circuit pe care le-am facut, insa in linii mari mi s-a parut suficient de agila si de precisa pentru o asemenea masina.
Ce m-a impresionat cel mai mult a fost abilitatea STI-ului de a se lipi pe drum. Foarte greu am ajuns sa imprim un comportament subvirator masinii, aceasta inscriindu-se fara mari probleme pe trasa. In momentul in care fortam si puntea spate pleca in derapaj nu aveam nici o problema sa controlez masina, chiar daca nu sunt un mic Solberg, cum se considera multi soferi de la noi.
Ce-i drept, am fost ajutat pe circuit si de cel mai experimentat co-pilot grec, Kostas Stefanis, in varsta de 40 de ani si care, de-a lungul carierei, a alergat ca invitat la Race of Champions in Gran Canaria si pe Stade de France alaturi de Hannu Mikkola, Juha Kankkunen, Steve Blomqvist, Tommi Makinen, Sebastien Loeb, Markku Allen, Miki Biasion, Emanuele Pirro, Armin Schwartz, Carlos Sainz, Francois Delecour, Gilles Panizzi, Valentino Rossi sau Walter Rohrl.
In concluzie, desi am fost restrictionat la numai 5 tururi de circuit la Serres, noul Subaru Impreza WRX STi se anunta o adevarata masina hardcore, care va fi pe gustul pasionatilor. In Romania se vor comercializa doua tipuri de echipari, Impreza WRX STi FQ/LQ si Impreza WRX STi BF, care vor costa 36.500 de euro, respectiv 34.500 de euro, fara taxe.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)