După ce anul trecut a lansat pe piață noua generație Audi A4, cel mai vândut sedan din portofoliul mărcii, Audi plusează astăzi cu noul Audi A5 și cu versiunea sportivă a acestuia, S5, care vor apărea în showorom-uri în a doua jumătate a acestui an. Dezvăluite oficial în cadrul unui eveniment special care a avut loc la Ingolstadt, localitatea în care cei de la Audi au principala bază de producție, modelul german își propune să atace segmentul coupe-urilor medii în care BMW Seria 4 și Mercedes Clasa C Coupe sunt principalii rivali direcți.
Prima veste importantă: Audi pare că renunță la logica Matrioșka la nivelul modelelor din gama proprie. Asta pentru că noul A5 oferă un design frontal evident diferit de cel al lui A4, chiar dacă asemănările la nivelul liniilor generale sunt prezente în condițiile în care cele două modele fac parte din același segment, dar oferă practic tipuri diferite de caroserie. De altfel, ambele modele sunt construite pe platforma MLB2 a Grupului Volkswagen, deci împart aceeași bază de producție.
Exterior
O capotă lungă, console scurte, un profil de coupe pur-sânge plonjat spre partea posterioară, farurile Matrix LED și noile stopuri LED sunt principalele atracții estetice ale noului A5, model care scapă între generații de 60 de kilograme și-și îmbunătățește comportamentul aerodinamic, oferind un coeficient Cx de 0.25, cel mai bun din segment.
BMW Seria 4 oferă Cx de 0.28, în timp ce Mercedes Clasa C Coupe vine cu un Cx de 0.26.Interior
Interiorul primește deja popularul Virtual Cockpit, display-ul gigant care înlocuiește clasicele ceasuri de bord și care și-a făcut apariția în premieră în gama Audi acum doi ani, pe noua generație TT. Display-ul din fața șoferului este dublat de unul central care găzduiește sistemul MultiMedia Interface (MMI) într-o planșă de bord pe care domină liniile orizontale. Audi A5 oferă climatizare pe trei zone, suporturi de centuri retractabile automat, încălzire în volan, masaj în scaune, un sistem audio 3D și un plafon panoramic care va face parte, probabil, din lista bogată de opțiuni care vor sta la dispoziția viitorilor clienți.
Motoare și tehnologie
Audi le va oferi clienților o listă de cinci motorizări pe A5: două benzine turbo TFSI și trei unități turbodiesel TDI. Acestea dezvoltă între 190 și 286 de cai putere și pot fi cuplate fie la cutii manuale cu șase trepte, fie la automate cu șapte rapoarte. Versiunea de putere de vârf TDI, 3.0 TDI V6, este comandată cu o transmisie Tiptronic cu 8 trepte și cu integrală quattro în versiunea de bază. Conform celor de la Audi, motoarele de pe noul A5 sunt cu 17% mai puternice, dar cu 22% mai eficiente decât în generația anterioară.
Aceeași transmisie performantă se regăsește, normal, și pe versiunea sportivă S5, care oferă un motor TFSi V6 de 3.0 litri. Puterea maximă dezvoltată de acest motor ajunge acum la 354 de cai putere, deci cu 21 de cai în plus față de anterioara generație.
S5 este dotat cu un sistem de tracțiune integrală permanentă quattro în standard și oferă 4.7 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 250 de km/h, limitată electronic. Conform fișei tehnice Audi, motorul poate consuma în medie mixtă 7.3 litri/100 km.La nivel tehnic, inginerii Audi se laudă cu un sistem de direcție electromecanică complet revizuit, cu o rigiditate torsională îmbunătățită și cu suspensii care au fost și ele trecute prin analiza atentă a oamenilor care se ocupă de dezvoltarea trenului de rulare Audi.
In sfarsit un Audi care are suflet! Pozele din spate parca chiar imi amintesc vag de profilul clasic al unui muscle car american. Nota 10 din partea mea pentru Audi. In sfarsit renunta la Matrioska si asta ma bucura. Pacat ca Mercedes face opusul in ultimul timp.
Da. Se pare ca esti singurul caruia nu ii place !
Masina arata foarte bine atat interior cat si exterior. E o evolutie imensa fata de prima generatie. Singura chestie care nu imi place la el este continuarea gurilor de aer conditionat pana la capatul bordului. Am obs. ca e o tendinta la noile Audi treaba asta. Nu da bine....
...Eu stiam ca ceea ce defineste - 100% gresit - autorul M.M. se numesc CONSOLE (fatza-spate), ecartamentele (tot fatza/spate, ca-s deseori diferite cu niste milimetri) fiind distantzele dintre axele de rulare ale rotilor, privind masina din plan frontal.
Decizia logica (pt mine cel putin) ar fi sa nu mai "calc" vreodata pe un AM atit de amatoristic. Ar fi poate pripita insa concluzia, fiindca acelasi M.M. e uneori atit de... mester :-) in jocul cuvintelor inspirate, ca i se mai pot ierta scapari d-astea tehnicoceniste...
O vechitura de toyota land cruiser, careia i-au pus fata specifica de Lexus si Gardul ala in fata pe post de grila de radiator sau o fi tot un Gratar; Li s-o fi facut si lor pofta de niste carnati nemtesti de calitate; s-au saturat de orez fiert :DDDD
Plasticul din lexus e mat ca cel de la pixurile de 1 leu.
http://www.trafictube.ro/putea-termina-urat/