Anul trecut, mașinile electrice au avut o cotă de piață de 12.1% în țările membre Uniunii Europene. Acest număr a crescut cu 3% față de nivelul înregistrat în 2021, iar trendul ascendent este evidențiat de vânzările de mașini electrice în perioada 2016-2022. Potrivit unui nou raport ACEA, vânzările de mașini electrice au crescut de 17 ori în ultimii 6 ani, în Uniunea Europeană.
În ciuda acestei creșteri semnificative, vestea nu este neapărat una bună. Asta pentru că, în același interval, numărul de stații de încărcare a crescut de numai 6 ori. Potrivit noului raport, în 2016 existau doar 77.038 de puncte de încărcare în toată Europa. Anul trecut, numărul punctelor de încărcare de pe Bătrânul Continent a ajuns la 479.396.
Dacă ne uităm la vânzările de mașini electrice, putem vedea că în 2016 au fost vândute 118.542 de astfel de mașini pe continentul nostru. Prin comparație, în 2022 au fost comercializate peste 1.9 milioane de astfel de automobile.
De aici putem deduce că, în prezent, sunt de circa 3 ori mai multe mașini electrice pe șosea decât stații de încărcare la nivelul Uniunii Europene.Anul trecut, Parlamentul European a adoptat o măsură prin care toate statele membre UE, inclusiv România, vor trebui să monteze stații de încărcare la fiecare 60 de kilometri de drum până în 2026.
via ACEA
cum zicea @dan_grc...la o statie cu 5 pompe (sau "pompe"), intr-o ora, cate masini termice poti alimenta si cate electrice?
Că de alde VAG, Mercedes, Stelantis cu miliarde profit trag mâţa de coadă
Daca Tesla isi mareste reteaua cei cu alte marci trebuie sa plateasca. Deci singurul castigator ar fi chiar Tesla care poate, cu ocazia asta, sa ocupe nisa de servicii de alimentare si sa faca si profit de pe urma lenei altora.
Din când în când mai intervin și mă repet.
Hai să o luam altfel de data asta.
Cumperi un apartament, casă, whatever. Îți vine construit cu un cablaj electric, prize și contor conectat la rețeaua de distribuție. Mai ai și un panou de siguranțe.
Acum, niciun apartament n-are în fișa tehnică (!) cât poate să consume energie electrică în unitatea de timp, adică câtă putere poate suporta rețeaua internă.
Dar, așa la construcție, sunt niște norme și se calculează, 3, 5 KW. Se pun siguranțele corespunzătoare.
Dacă mai ai nevoie de ceva prize mai pui niște prelungitoare etc.
Problema este evidentă, deși ai poate 20 de prize în casă, dacă pui aerul condiționat, mai pui cuptorul electric, mai pui mașina de spălat, un fier de călcat și un calculator de gaming în același timp în funcțiune sunt șanse mari să-ți sară siguranța.
Are rost să întreb, dacă în condițile alea de consum mai bagi și un Spring la încărcat?
Ce ziceți, mai suportă rețeaua uni apartament încă 6,6 KW?
Înmulțiți acum cu un milion de Springuri și veți vedea că este necesară ADĂUGAREA unei rețele de distribuție suplimentare cât pentru 2 milioane de apartamente.
De producerea energiei suplimentare nu mai vorbesc, am mai spus-o pe aici cu calcule ce și cum, dar imbecilii o țin pe alor, prize, prize, prize.
Ieri am citit ca Liberty Galați, noua denumire a combinatului, redeschide un furnal modernizat, pentru producerea de oțel " verde ", cu poluare mai redusa, asta este partea buna, partea proastă este ca are nevoie de CINCI ori mai multă energie acest furnal, care nu cred că vine de la panouri solare .
Acum cand vin unii cu ceva nou si mai bun, iarasi trebuie sa fie romanul mai cu mot si contra.
Bai baieti, oare cum se descurca olandezii, danezii, norvegienii, suedezii, finlandezii cu masinile astea electrice, mai ales ca ei au si autostrazi si ierni adevarate???
Cum de la ei se poate si la altii nu???
Si oare de ce aia au putere de cumparare mai mare si sunt mai luminati si noi nu?
Oare cum de Romania e pe primul loc la accidente rutiere mortale in ultimii 6 ani si altii stau invers?
Credeti voi ca petrec mai mult timp la incarcat?
Uite cum fac ei: se duc la birou si cat ei muncesc 6-8 ore, masina se incarca. Ajung acasa si cat ei dorm, masina se incarca. Deci singura lor " problema" e cand pleaca la drumuri foarte lungi. Si pentru asta pot avea un PHEV si nu ii doare capul sau inchiriaza masina de 3-4 ori pe an daca pleaca in concediu si au nevoie.
Deci agaricii gasesc mereu scuze.
Voi stati la pompa cate 5 minute???? Pai mult baieti. Altii dorm si masina se incarca sau sunt la birou si masina se incarca. Si fara sa se murdareasca de motorina si fara sa puta.
Cum vi se pare asta?
Eu zic ca e treaba smechera.
O electrică astăzi nu prea are nevoie de stații publice, adică si-a luat electrică cine are casa, garaj si o folosește pentru utilizarea zilnică prin oraș sau distante de sub 100 km.
Pe restul nu-i înțeleg de ce si-ar complica viața, dar fiecare are dreptul de a face ce vrea in limitele legii.
iar reteaua electrica casnica sta mai mult nefolosita, ca nu-ti merge cuptorul si ac-ul 24/24 365 de zile/an.
Numai că-n țările cu apă caldă ei plus mare parte din ceilalți au și transport public și-l și folosesc, deci nu prea au nevoie să dea zeci de mii de euro pe o hardughie cu baterii plus panouri ca să se dea cu ea în jurul casei câteva zeci de km ”gratis”.
Așa că mai bine folosești transportul plus puțină mișcare sau ceva alternativ. Mișcarea ajută și creierașul agramat ("majoritatea lumii civilizate sta la case, inclusiv au sau pot") să evite scurtcircuite logice sau supraîncărcarea (mono)neuronală în sprijinul isteriei pro-baterii.
Diferenţa enormă între Vest şi Est, este că partea de blocuri din urban în Vest au reţea publică de transport foarte bună spre excelentă !!
Iar apartamentele mult mai mari şi nu numără şi sufrageria ca şi cameră !
La ei zici 2 bedrooms adică ai şi o sufragerie şi întradevăr dormitorul părinţilor, dormitorul copilului (dacă au mai mulţi copii se mută la 3 dormitoare aka "4 camere")
Apartamentele din România cu media de 45 mp şi 2 camere sunt o porcărie.
Da , o să mă înjure mulţi, dar mulţi în Vest au sufrageria de 30-40 mp iar un dormitor normal e de 16 mp,...
Dar aşa îi place românului să se laude cu ce are, ceea ce nu e foarte rău, dar nici să ne dăm în stambă !
Degeaba românii sunt 95% propritari, dacă sunt proprietari pe 45 mp - 1 bedroom.
Este hilar.
Apoi dezastru din noile clădiri, nici măcar bucătarii separate cu ferestre... Nimic... Fără fereste şi "open space"
Măcar dacă acel open space ar fi de 40 mp !! dar e de 15-20 maxim.
O porcărie, datorită prostiei şi sărăciei.
Spania.... una sunt apartamente de 80-100-120 mp în blocuri superbe de maxim 4-5 etaje în Barcelona, Valencia, Madrid cu metrou şi copaci mari toată strada şi alta sunt blocurile din Ferentari sau ghetourile de 10-12-15 etaje cu nume de kk englezeşti gen kk garden RESIDENCE
Că e musai că dacă e kk să aibă nume străin, mă 'nțelegi?!
Hai bre...
Si prostiile astea le repeta de ani de zile zilnic.
Sa incerci sa discuti cu el e ca si cum ai discuta cu un perete, nu iti bate capul.
La subiect.... ok...
1) ai auzit undeva pe lumea asta, din ţările care folosesc multe electrice, că au avut vre-un dezastru sau chiar vreo problemă cu privire la energia electrică de livrat pentru încărcare ???
NU ! Nici SUA, Canada, Olanda, UK, etc încarcă maşini bine mersi, nu e penurie de curent, nimic, nu se topeşte reţeaua, nu moare nimeni.
2) tu crezi că toţi cei sute, mii de posesori Dacia Spring stau la case ?!
majoritatea stau la bloc !
Se duc la mall, super market oricum cel puţin de 2 ori pe săptămână şi încarcă cât timp îşi fac cumpărăturile.
Şi la drum lung, găsesc ei, să te duci la mare să vezi la Hoteluri Spring de Arges, Brasov şi alte judeţe departe de mare.
Crezi că le-au adus pe platformă la mare, ca pe Bentley ?
În timp ce unii se plâng aici ca nişte babe, alţii şi-au luat Spring când erau 6.000€ cu bonusul şi le folosesc bine mersi.
Alţii care doar merg la drum lung o singură dată pe an, stau cu dieselul de juma de milion de km, mereu în service.
Ce dreaq...
"Nu a fost comunicat tariful, dar sursele spun că va fi în jurul a 2,5 lei/kwh."
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26117312-tesla-motors-anuntat-nu-mai-gratuita-incarcarea-masinilor-statiile-rapide-superchargers-romania.htm
Ai dat-o la plesneala si a ieșit nasol.
Nici măcar nu aduci o completare sau sa spui ceva diferit referitor la ce am spus.
Altfel spui ești în plop, sau frustrat pe propriile tale limite.
La casă se consideră si cei care locuiesc in “case” cu 4 apartamente, duplex sau in chirie, adică mai greu cu panourile ca vorba ta unii stau in “beci” (măi bogatule ce ești…)si acoperișul lor este apartamentul de sus… hai ca te prinzi ca te-am făcut ipocrit si bădăran, pardon tu te-ai făcut, eu doar am subliniat ca ai dreptate așa ești.
Dacă luam strict cei care stau la casa (individuală si proprietate personală) si-si permit o electrică cel mai probabil coboram bine sub 20%, pararea mea, pentru ca nu exista o statistică in acest sens (sau eu nu am găsit-o).
PS scrie tu cu “porecla” ta că-i mai bine… măcar să nu ma mai obosesc în a-ți citi inepțiile (așa se scrie ați in acest context)… ca sa-i mai scutesc pe unii de lătrat.
Deci, sa nu “jignim” pereții.
Ce treabă ai tu cu cei cu Spring???
Dacă ei şi-au luat şi le place Spring (că nu îi forţează nimeni), ce te deranjează pe tine când încarcă, cum încarcă ??!!
Încarci tu mult mai repede... Foarte bine !
Nu are nicio legătură.
Stai la bloc şi vrei să încarci cu cablu din balcon până la parter ca ce ? Că e mai ieftin...
Dar eşti pensionar cu pensia minimă? Care este problema ta??
Încerci să demonstrezi că nu se poate ??!
Acum hai să fim serioşi, cine îşi ia o electrică de 35.000€ - 70.000€ e aşa sărac că stă în priza de la bloc ???
Sau l-a costat maşina mai mult decât apartamentul ???
Hai dom'le... ce dreaq...