Consiliul European pentru Siguranţa Traficului (ETSC) a publicat o situaţie a accidentelor petrecute în anul 2012 pe drumurile Bătrânului Continent. Potrivit statisticilor, numărul deceselor în 2012 a totalizat 12.000 de cazuri, aproape la jumătate faţă de ceea ce se contabiliza în 2001, când 28.000 de persoane erau ucise în accidente de circulaţie.
Unul dintre principalele motive este evoluţia sistemelor de siguranţă şi implementarea lor pe maşinile de serie. Automobilele care circulă astăzi pe străzi beneficiază de sisteme de asistenţă active şi pasive capabile să reducă numărul accidentelor sau să limiteze daunele produse.
Cifrele publicate de ETSC arată că Spania şi Letonia au cea mai bună evoluţie din Europa, cu o reducere de 66% a numărului accidentelor. La capătul opus al clasamentului se află Polonia, unde se înregistrează 11 decese la un miliard de kilometri parcurşi. În ţări cu o infrastructură dezvoltată şi un număr mare de şoferi responsabili, cum sunt Marea Britanie, Olanda şi Elveţia, statistica indică numai două decese la un miliard de kilometri.
ETSC este de părere că cele 12.000 de decese pot fi evitate, iar numărul fatalităţilor pe drumurile europene poate fi redus substanţial. Organizaţia vrea să ceară Uniunii Europene un nou set de reguli stricte care să reducă accidentele.Printre măsurile supuse spre adoptare ar fi instalarea obligatorie a unor sisteme de avertizare şi pentru pasagerii de pe locurile spate şi stabilirea unor pedepse aspre pentru consumul de alcool la volan.
Introducerea unor sisteme de avertizare a cuplării centurilor spate ar putea reduce numărul deceselor anuale cu aproximativ 900 de cazuri. În prezent, 88% dintre cei de pe locurile din faţă poartă centuri de siguranţă şi doar 74% pe locurile din spate.
via Reuters
PS: Sa nu cadeti niciodata in capcana filosofica de a crede ca tălparul român (alias standardul raului universal) ar cocheta cu experienta...In majoritatea cazurilor, din postura "privilegiata" de beizadea a unor oportunisti "ai tranzitiei" de ambele sexe, de-abia si-a smuls permisul din mainile prea indulgentelor autoritati. Iar cand intra - cu o violenta neverosimila - in stalpi sau copaci "vrajmasi", "non-cool", de la marginea drumurilor, nu-l considerati singurul vinovat, daca pasagerii pe care ii cara dupa el i-au impartasit soarta cumplita. Toti acei dementi din masina facuta ghem, la fel de inconstienti ca "soferul", ori i-au incuviintat "talentul nativ", ori l-au incurajat ei insisi sa le dovedeasca "abilitatile" dinamice, altfel nu se explica rational producerea accidentului, recte "intepenirea" acului vitezometrului la gradatii infioratoare...Eu insa ma confrunt, dintotdeauna pentru totdeauna, cu o enigma autentica: ce "specialisti" si cum concep "testul psihologic" (cica eliminatoriu), care precede examenul auto propriu-zis, astfel incat toti zevzecii, care pot deveni pericole publice doar si pentru simplul fapt ca respira, il absolva fara dificultate, relativ facil?!