Numărătoarea continuă: BMW, Volkswagen şi Daimler recheamă în service 2.5 milioane de maşini din cauza airbag-urilor Takata

de Daniel Popescu
Joi, 11.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW, Volkswagen şi Daimler au anunţat împreună recall-uri de 2.5 milioane de maşini echipate cu airbag-uri Takata în Statele Unite.

Esential 2.53 milioane de maşini BMW, Volkswagen şi Daimler vor fi rechemate în service
24 este numărul total de maşini rechemate în service din cauza airbag-urilor Takata. Până acum
Coşmarul producătorului de airbag-uri Takata pare departe de a se sfârşi, după ce trei constructori germani au anunţat în această săptămână noi recall-uri masive în Statele Unite.

Totul a început marţi cu anunţul celor de la Daimler cu privire la rechemarea în service a 840.000 de maşini, pentru ca miercuri să vină rândul conaţionalilor de la Volkswagen şi Daimler să facă dezvăluiri asemănătoare: 850.000 de maşini în contul BMW şi alte 840.000 pentru Volkswagen, dintre care 170.000 aparţin brandului Audi. În total, 2.530.000 de proprietarii vor fi nevoiţi să-şi ducă maşinile în service.

Printre maşinile rechemate se numără şi modele recente, inclusiv un model BMW din 2015.

În schimb, cei de la VW vorbesc despre recall-uri pentru Passat (2006-2010), Golf (2010-2014) sau CC (2009-2014). Chiar dacă nu sunt direct răspunzători de probleme, constructorii cheltuie sume importante de bani pentru a remedia defecţiunile. De altfel, Daimler a dezvăluit că va fi nevoită să plătească 340 de milioane de euro pentru această serie de recall-uri, astfel că va revizui datele financiare pentru anul 2015.

Urmareste Automarket
Începând din 2009, aproximativ 24 de milioane de maşini au fost rechemate în service în Statele Unite din cauza problemelor cu airbag-urile Takata.
Întreaga problemă cu airbag-urile afectate este la nivelul sistemelor de umflare a airbag-urilor, care conţin o substanţă care se poate degrada în timp şi să genereze o explozie periculoasă la momentul declanşării airbag-urilor.

Respectiva soluţie de propulsie a dus chiar la explozia capsulei de declanşare, lucru care a generat spargerea recipientului presurizat în zeci de bucăţi mici, propulsate cu viteză ridicată în airbag şi apoi spre ocupanţi într-o manieră similară cu şrapnelul.

Via Reuters

Comentarii (15)

  • takata
    aviz amatorilor de germane
    1 18
  • istoria se repeta

    daca nu te gazeaza germanii te taie japonezii
    18 0
  • @Madalescu
    Auzi, doar elogii la adresa japonezilor? :-DDD

    Acum ce ai de zis?
    6 3
  • Asa-i cand esti neamt, faci produse de rahat, dar te gandesti sa faci si tu o treaba calumea, folosind lucruri de calitate, facute de Haponeji.

    Lasand gluma la o parte, decat sa mor ca un porc in ajun, de hemoragie, gaurit de zeci de bucati de metal, prefer sa ma lase pompa de benzina in drum, sau sa stau cu nasul intr-o teava de 2.0TDI.
    9 4
  • @@Madalescu
    În titlu văd că e vorba de jafuri germane. Ce treabă au japonezii?
    Dacă ghermanii pe care ii pupați voi în dos ar fi fost așa de buni și-ar fi produs singuri airbag-urile.
    Deci jafuri totale mai sunt astea germane: fiabilitate varză, siguranță praf și airbag-uri nașpa. Și cu toate astea sunt destui proști care încă le cumpără...
    5 13
  • @mowgli
    daca stai cu nasu in teava de la tdi in maxim 1 minut esti pe lumea cealalta , n-ai nici o sansa sa scapi !!!
    Cat despre takata , sincer, nu are rost sa explic la infinit ca sunt producatori de componenente auto si nicidecum constructori de automobile; Oricum n-am pretentii sa se inteleaga acest aspect.....
    4 7
  • @anonim, ai inteles ideea si am inteles si eu ideea e ca Takata e un supplier. Ceea ce nu cred ca se intelege este gravitatea problemei si riscul la care esti expus, atentie, direct!
    4 0
  • @ @@Madalescu
    Or fi nemtii praf, dar JAPONEZII daca fac grenade camuflate in airbaguri, cum se pot numi, PROFESIONISTI???

    Mai bine nu faci ceva, decat sa faci un k k t.
    ca sa nu uitam de toyota cu pedala de frana.

    Japonezii continua traditia Kamikaze, cu masini care nu franeaza si cu grenade in airbaguri :-DDDD

    Si producatorii auto TOTI SUNT ASAMBLATORI DE "COMPONENTE AUTO"... asa ca si fabricantii de componenete sunt vinovati.

    esti incorigibil Madalescule cu logica ta
    5 4
  • Mircea
    Dacă Toyota nu aveau problema cu frâna, nu ajungeau ei lideri la vânzări an de an.... Deci mai interesantule, ai mare dreptate, japonezii sunt așa de praf, că an de an mărcile japoneze sunt din ce în ce mai apreciate la germani. http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm-vds
    Ia căutați mărcile germane pe la coada clasamentului și mai pupați puțin undeva germanii.

    Respect pentru calitatea și fiabilitatea mașinilor germane.
    Aș dori să văd un clasament cu accidente pe mărci de mașini ca să mă lămuresc și eu cum stă treaba cu frâna la Toyota, că sunt sătul să văd pe Youtube compilații cu jafuri de BMW implicate în accidente. Astea nu au probleme cu frânele sau de ce nu opresc la timp și au nevoie de stâlpi, șanțuri sau alte mașini? Pe când un recall la toate mașinile Bmw care se pare că au probleme majore cu frânarea și pierderea controlului volanului?
    5 3
  • @Madalescu mircea
    Pai au vanzari toyotele fiindca sunt ieftine.
    si legat de accidentele cu bmw sunt de vina soferii, nu directia si franele masinii.

    Nu incetezi sa ma uimesti cu logica ta gresita :-DDDD

    poti sa ma injuri cum vrei, interesant, prost samd.... vad doar frustrearea ta din asta :-DDDD
    0 0
  • @madalescu mircea
    Daca toyotele sunt asa tari, de ce nu au castigat LM si niciun campionat de F1, desi s-au chinuit ani la rand???

    Aaah, n-au avut piloti. pai o masina super smechera compenseaza incompetenta pilotilor.

    Raspunde la intrebari, nu o tot da inainte cu ineptiile tale
    0 0
  • Mircea
    1. Toyota nu vinde peste 10 milioane de masini de curse :) Deci nu ma intereseaza de cate ori va castiga Audi, Mercedes sau Renault vreun campionat. Pentru mine, ca sofer de rand e total irelevant.

    2. O masina super smechera compenseaza incompetenta pilotilor. Sunt perfect de acord cu tine. De asta BMW-urile sunt masini foarte proaste si isi lasa soferii sa faca accident. Retarzi + masini proaste = 3000 morti anual prin Romania.
    Daca astia de la BMW ar fi atat de bazati si ar face super masini nu s-ar intampla atatea accidente si nu ar fi YOutube-ul plin de boi si prosti implicati.

    Sper ca aceste raspunsuri sa te multumeasca, asta daca reusesti sa gandesti cand citesti ceva.

    A, si vezi Toyota a dominat multi ani topurile de satisfactia clientilor prin Germania. Iar studiile de fiabilitate ADAC din Germania arata ca la masini vechi (10-11 ani) Toyota are cate vreo 4 modele in top, in timp ce masini germane mai rarut, ca se strica repejor cu toate performantele lor din raliuri :) Ia citeste pe aici:

    http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2015-10-11/495

    Pricepi ceva ? Stii sa citesti ? Cum stam cu raliurile ?
    Cate BMW-uri ai gasit in topul mentionat ?
    Rapuns corect ZERO, pentru ca sunt extraordinari de buni.

    Hai mergi si canta la alta masa unde se uita lumea la formula 1.
    2 3
  • @mowgli
    Riscul DIRECT la care te explui inspirand gaze de TDI obosit este mult mai mare decat sa-ti explodeze un AIRBAG sau sa te loveasca vreun BOU cu BMW. Deci este un risc, dar MULT mai mic.
    Oricum pentru ceea ce au facut trebuie sa plateasca !!!
    1 3
  • @anonim, deci e ok sa te loveasca orice, numa un BMW nu? Dar daca intru cu BMW-ul meu, in altul cu BMW, ce se intampla? Se anuleaza efectul, sau e de doua ori mai nasol?
    0 0
  • rechemarea este la tot voluntara banuiesc :))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru