Toate tipurile de taxe auto introduse începând din 2007 au fost declarate ilegale de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, motiv pentru care autorităţile sunt nevoite să schimbe inclusiv actualul timbru de mediu, care a intrat în vigoare în 2013.
În primăvara acestui an apăruse un proiect de lege care prevedea că timbrul de mediu va fi inclus integral în preţul carburanţilor, urmând să aibă o valoare de 0.05 lei pe litru. În acest fel, autorităţile ar fi scăpat practic de problema legalităţii acestuia, întrucât urma să fie plătit de toţi cei care alimentează maşinile cu carburant.
Noul proiect ar fi trebuit finalizat la începutul acestei toamne, însă Ministerul Mediului a anunţat acum că nu a fost luată încă o decizie finală în această privinţă. În plus, autorităţile afirmă că a apărut o nouă variantă de lucru, care prevede doar includerea parţială a taxei auto în preţul carburanţilor."Grupul are în lucru mai multe variante, inclusiv aceasta, nu de a trece complet în preţul combustibilului, dar de a avea o mică componentă în preţul benzinei. Încă nu s-a luat o decizie despre care va fi varianta finală. Toate variantele de lucru sunt încă pe masă", a declarat Cristiana Pasca Palmer, ministrul Mediului.
Cu alte cuvinte, dacă această propunere va fi adoptată, timbrul de mediu va fi înlocuit cu două taxe auto: una asemănătoare cu cea actuală şi una inclusă în preţul carburanţilor.
Via Agerpres
O sa bage TAXA AUTO DE MEDIU in pretul benzinei ca TAXA de DRUM a lui Basescu si ca alte TAXE si apoi o sa le faca UITATE si o sa inventeze ACEESI TAXA, DAR CU ALT NUME PE CARE O S-O PLATIM SEPARAT. (Si taxa de mediu a avut mai multe nume)
Deci ca o concluzie, o sa avem Taxa de Mediu in pretul BENZINEI si apoi o sa introduca TAxa de Mediu cu un nume gen Taxa pe "Resurse Naturale" ® Platita SEPARAT.
HA HA (ras de necaz)
Suntem condusi intradevar de niste prosti care nici nu vor nici nu stiu sa conduca o tara sa faca niste legi sa functioneze...
Vi se pare ca o rabla cu motor non-euro care scoate fum de se camufleaza ca o nava klingoniana nu polueaza mai mult decat un Euro 6?
Poate facand tu aia 5000km pe an, poluezi cat un Euro 6 in 50.000 de km
O astfel de lege ar fi inechitabila pentru cei care si-au cumparat masini noi. De ce ar trebui sa suporte un astfel de client costurile cu poluarea ale unei terte persoane?!
O solutie logica si normala, din punctul meu de vedere, ar fi sa o lege de impozitul anual. Astfel ca pe langa cilindree sa se tina cont si de norma de poluare. In acest fel s-ar stimula si piata de masini noi, ar creste si veniturile la bugetele locale.
Asa cum spunea si @tzneu_bmw, de atata amar de vreme nu au fost in stare sa faca o lege ca lumea. Era clar de la inceput, pentru cine are un pic de logica si ceva cunostinte juridice, ca in spatiul european un astfel de "timbru" va fi declarat ilegal. Orice taxa de poluare trebuie sa fie dupa principiul "poluatorul plateste".
Stim cu totii ca orice crestere de pret la motorina/benzina sa reflecta apoi in preturile tuturor produselor alimetare si nealimentare.
Taxa desfiintata si RAR-ul si ITP-ul oferit corect,pe bune,pe merit.,e atat de simplu! :)
În rest, fuck Iliescu.