Nu prea ne pasă de mediu: înmatriculările de maşini second-hand au depăşit pragul de 250.000 de unităţi în primele 10 luni ale anului

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 14.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au înmatriculat peste 250.000 de maşini second-hand în perioada ianuarie - octombrie 2016, peste un sfert dintre acestea fiind Volkswagen.

Popularitatea maşinilor second-hand este în continuă creştere în România, în ciuda faptului că programul Rabla are un succes peste aşteptări în acest an. Astfel, potrivit datelor oficiale furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), românii au înmatriculat 27.954 de maşini second-hand în luna octombrie, în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cumulat, pe primele 10 luni ale anului, numărul de maşini second-hand înmatriculate a ajuns la 250.800 de unităţi, cu aproape 23% în plus comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Urmareste Automarket
Deloc surprinzător, Volkswagen continuă să fie în topul preferinţelor românilor, cu peste 71.000 de unităţi second-hand înmatriculate, echivalentul unei cote de piaţă de peste 28%. Pe următoarele locuri în top se află Opel, Ford şi BMW, însă cea mai puternică creştere este înregistrată în dreptul celor de la Audi, întrucât înmatriculările au crescut cu aproape 39%, la aproape 20.000 de unităţi.
Clasamentul este completat de Skoda, Renault şi Mercedes, care au raportat de asemenea creşteri de până la 30%.

Anul viitor există toate şansele ca numărul înmatriculărilor de maşini second-hand să crească şi mai mult, ca urmare a faptului că timbrul de mediu a fost eliminat. Totuşi, pentru că eliminarea să intre efectiv în vigoare, legea trebuie promulgată de preşedintele Klaus Iohannis.

Via Agerpres

Comentarii (14)

  • Ne pasa de mediu, dar suntem saraci.
    27 1
  • de ce sa nu ne pase de mediu? ati facut o statistica sa vedeti din ce an sunt masinile aduse? poate cineva si-a vandut masina din 95 si si-a luat una din 2005. tot e o imbunatatire.
    30 3
  • @sandu
    Ei au pretentii sa isi cumpere toata lumea noi 2016 si daca se poate sa fie si electrice :)))....de parca romanul e plin de bani cu buzunarul umflat de zeci de mii de euro gata stransi pt. o masina noua ! Aloooo pe unde traiti ? Pe sub pamant ? Astia abea isi permit un second din 2000-2005 si ala vai mama lui dar apoi una nou ?
    18 7
  • bolovan
    Scorpionul.negru pai daca n-au...nu-i nici o problema...exista tren, autocar, tramvai. Nu sunt obligati sa circule cu masina.
    Daca nu-ti permiti decat o rabla care pune in pericol siguranta celor din jurul tau...este strict problema TA. Nu trebuie eu sa inghit tot rahat-ul ca tu nu poti.
    Si sa fim seriosi...o masina noua gasesti la 8-9.000 euro. Adevarat...n-are sigla premium pe ea...este fudul...prefera sa manace rahat...dar sa aibe o sigla premium...chiar daca se demzembreaza la prima groapa.
    15 14
  • @bolovan
    Da...asa as spune si eu. Nu iti permiti o masina in stare perfecta de functionare si intretinuta ca la carte (nu tin sa fie noua...poate fi si de 10 ani) nu iti iei mai bine ! Adica toate rasnitele de pe strazi 70% cred ca sunt la noi niste dezastre chiar ne pun viata in pericol.
    Aici ii poti opri numai cu ITP-uri corecte si pe bune date la fel si cu RAR-ul...il ia oricine am vazut. Daca astea doua ar fi pe bune si fara coruptie, iti garantez ca nu ar mai intra 1000 de masini pe an in tara si astea mai vechi de 5 ani ar sta 90% prin parcari si soproane. Asta e tara....permite orice ! Groapa de gunoi a Europei am devenit. Nu numai cu masinile .... chiar se aduc deseuri din Germania si Austria la noi.
    12 6
  • @bolovanii de mai sus
    unde ma sa circuli ma cu trenul in Romania ???? :))))) Am circulat prin toata Europa si imi pare rau dar nu am vazut numai masini noi. Parcul si la ei ca si la noi e omogen, imi pare rau dar umbla si vesticii in niste cazaturi de vai de mama lor. Numai romanii rupti in spate o ard cu masini noi tot timpul. Fiecare isi ia ce vrea de unde vrea, ok nu-s de acord cu fumigenele, dar nici nu prea am mai vazut, marea majoritate a Sh-urilor sunt dupa 2008 cu euro 4, euro 5. Cine vrea sa mearga numai cu transportul in comun ii sugerez o luna in Coreea de Nord. Daca romanul dupa 50 de comunism inca sufera dupa o masina cu sigla straina inseamna ca nici Dacia si nici societatea de 3 lei in care suntem nu l-a convins.

    @Automarket.....poate mai renuntati la titlurile astea tendentioase, ca am vazut ca s-au inmultit in ultima vreme. @Sandu mi-a luat vorbele din gura.
    22 6
  • sa faca cfr-ul infrastructura klumea cu trenuri intretinute si care ajung la timp si o sa mai renunte oamenii la masini. dar in halul in care arata acuma, e normal ca au putini calatori.
    17 2
  • Si mie imi pasa de mediu dar
    Alooo acolo sus !

    Prefer sa imi iau un Audi A4 B7 din 2008 la 7000euro cu orice motorizare, decat sa imi iau Logan NOU din 2016.
    Acuma toti o sa ziceti: uite cocalarul, nu-i deloc nationalist !, tradatorul, iti place sa simti ***** neamtului, sa vezi cand iti pica turbo, etc.

    Dar am fost foarte aproape sa imi iau recent logan nou si m-a oprit un lucru. Au o tabla extrem de proasta. Intrati pe forumul logan sa vedeti tabla cu rugina la masini de maxim 6 luni !!! Toata lumea care cunoaste loganul 1 si loganul 2 spune ca loganul 1 are tabla mai buna ca loganul 2.
    Inclusiv un polonez am vazut ieri pe loganforum la sectiunea prezentari de masini (are numele la topic Logan 1.2 16v Prestige GPL parca) si sa vedeti cum apare rugina pe masina la scurt timp si e doar un exemplu. Iar altii au Audi A4 B5 din 98 si masinile sunt foarte solide si nu au atata rugina cata are un logan de 2 ani, dapoi un Audi a4 din 2008 care e cu 10 ani mai nou ca un b5.

    Eu unul cand imi cumpar o masina, mai ales daca fac efortul sa iau una noua, vreau macar sa ma tina 10 ani, ca nu am bani de o schimbat in fiecare zi. Cand iti iei masina noua si dupa 2 ani e plina de rugina, atunci chiar e o problema. Vorbesc in acest moment ca actual posesor de logan 1 de care sunt foarte multumit din prisma consumului, a fiabilitatii, dar total nemultumit de tabla plina cu rugina. De restul nu mai avea rost sa mentionez: ce confort ai intr-un logan, cat de prost e insonorizata, cat de greoaie e servo directia, cat de slaba e stabilitatea, cat de turata e la drum lung cand o ti la 100-120km/h, ce frane are, greieri, etc. Nu are rost sa ma leg de aceste aspecte negative, deoarece sunt constient ca am luat o masina low-cost, iar la ce o folosesc eu imi ajunge, insa vreau sa fie calitativa si sa tina tabla aia macar 10 ani la ea, ca nu am luat-o in 2011 si apoi o dau la remat in 2017.
    14 2
  • Tralala
    @green daca iti pasa de mediu si esti sarac mergi cu bicicleta sau transportul in comun, nu cu rable. N-am nimic cu sh-ul, dar cand vad cu ce harburi merg unii... Nu numai ca pun pericol sanatatea plamanilor nostri, dar pun in pericol si viata celorlalti participanti la tragic.
    7 5
  • @Tralala
    Bvo ! Perfect de acord !
    2 4
  • adevarata crima sunt dieselurile!
    9 2
  • adevarata crima sunt dieselurile!

    si mai scuturati-l pe ciolos/sri, avem cale ferata din 1900 toamna.
    4 3
  • ba ne pasa de mediu, platim ecotaxa la anvelope, la ulei, la acumulatori (aste sunt auto) - unde sunt banii???? Ca sa nu mai vorbim de becuri, produse eletronice etc.
    4 0
  • Pai daca un sfert sunt Volkswagen, de ce aratati poze cu BMW ???
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru