Construcţia unei magistrale de metrou de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă este în discuţie de mai mulţi ani, însă abia acum apar şi primele date concrete pentru realizarea acestuia. Mai exact, Ministerul Fondurilor Europene a anunţat costurile pentru realizarea unei astfel de legături: 600 de milioane de euro.
Autorităţile estimează că în primele trei luni ale anului 2017 vor fi semnate contractele de execuţie şi că lucrările vor fi finalizate în ultima parte a anului 2020. Magistrala ar urma să fie cunoscută drept M6 şi să fie construită între actuala staţie 1 mai de pe magistrala M4 şi aeroport. În total, proiectul prevede construirea a 9 staţii su achiziţionarea a 9 trenuri.
Luna trecută, reprezentanţii Guvernului susţineau că nu au decis încă dacă să lege Bucureştiul de aeroport printr-o magistrală de metrou sau linie de cale ferată.
Termenul de finalizare este însă identic cu cel din proiectul iniţial al magistralei M5 Drumul Taberei - Piaţa Eroilor.
Aici, lucrările au început în 2011 şi ar fi trebuit încheiate în 2014, însă cel mai nou termen pentru inaugurarea liniei este martie 2017. Este posibil ca nici acesta să nu poată fi respectat, ca urmare a problemelor tehnice înregistrate în zona Eroilor.În plus, autorităţile au anunţat planurile şi pentru continuarea lucrărilor la magistrala M5 pe traseul Eroilor - Universitate - Piaţa Iancului. Pentru această secţiune de magistrală lucrările ar trebui să înceapă în ultimele trei luni ale anului 2017 şi să se încheie în anul 2023.
De asemenea, Ministerul Fondurilor Europene a alocat bani şi pentru alte cinci proiecte la metrou aflate în derulare: magistrala M5 Drumul Taberei - Eroilor, Magistrala M4 Parc Bazilescu - Straulesti, modernizarea Magistralei M2 Berceni - Pipera şi modernizarea sistemului de acces şi de ventilaţie.
Via Economica
Comentarii (1)