Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat vineri raportul vânzărilor de maşini noi pentru luna aprilie, iar rezultatele sunt încurajatoare pentru piaţa auto şi mai puţin bune pentru industria auto din România.
Astfel, la nivelul pieţei europene, vânzările de maşini noi au ajuns la 1.273.733 unitait în luna aprilie, în creştere cu 9.1% comparativ cu aprilie 2015. În plus, în primele patru luni ale anului, europenii au achiziţionat 5.094.026 de maşini noi, cu 8.5% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.
Pentru noi, veştile bune se opresc aici. Dacă excludem Mitsubishi, ale cărui vânzări sunt nesemnificative (9.500 de unităţi), Dacia este singurul constructor de volum care a înregistrat o scădere de vânzări pentru luna aprilie.
Producătorul român a comercializat 37.755 de unităţi, în scădere cu 1.5% comparativ cu aprilie 2015. Dintre toţi ceilalţi constructori prezenţi în Europa, doar mărcile premium au înregistrat scăderi, şi anume Alfa Romeo, DS, Lexus şi Land Rover. Totuşi, situaţia este ceva mai pozitivă la nivelul primelor 4 luni ale anului, întrucât Dacia a înregistrat o creştere de 2.7%, de la 133.772 la 137.392 de unităţi.În primele patru luni, Volkswagen a continuat să rămână cel mai mare constructor auto, cu 1.209.963 unităţi, în creştere cu 4.1%, însă cota de piaţă a scăzut din nou, de data aceasta la 23.8%. Seat este în continuare singura marcă a grupului cu un declin de vânzări, în timp ce grupul PSA Peugeot Citroen este în continuare pe locul doi în faţa celor de la Renault.
În segmentul premium, Audi a câştigat "etapa" din luna aprilie, însă Mercedes rămâne lider în primele 4 luni în faţa celor de la BMW.
Via ACEA
Ne trebuie niste modele noi, duster e imediat de 50 ani in productie, loganul de prin 2012, sandero, lodgy si toate astea. Deja dupa 4 ani e normal sa scada vanzarile, se asteapta ceva nou. Un facelift mai rezista vreo 2 ani, apoi e nevoie de un model nou.
Poate ei produc mai multi bani dar sunt de proasta factura - mai exact un cuib de incultura si senzational.
Cu alte cuvinte sa nu tragem concluzii bazate pe luna aprilie. Sa asteptam vreo 3-5 ani si apoi vom avea date suficiente sa vedem daca mai au sau nu succes masinile ieftine (asta in ideea in care mai raman ieftine).
Au trecut mai bine de 6 luni de cand a inceput scandalul Dieselgate. Nu ma asteptam ca VW inca sa vanda bine. Ok, sunt in scadere vanzarile. Insa faptul ca in continuare sunt pe primul loc, denota doua lucruri:
1. vanzarile fata de locul 2 erau enorme, la o diferenta prea mare
2. increderea in brand nu a fost foarte sifonata. Ceea ce pentru ei e minunat.
Dacia are o gama de modele destul de batrana (ex. Golf 7 2012 - Golf 8 urmeaza sa apara pe cand Loganul este mai vechi deja). Europa incepe sa creasca din punct de vedere economic + plus preturi mici la carburant inseamna ca oamenii nu isi vor mai dorii asa mult masini low-cost.
Deci inca nu-i cazul sa ne panicam. Dacia poate vinde mai bine in lunile urmatoare daca baga ceva bonusuri si sa speram ca la saloanele auto din toamna apar si ceva modele Dacia noi (macar Duster).
VW nu a scazut la vanzari pentru ca pe oameni ii doare in fund de scandalurile de emisii. Guvernele si media fac tot felul de declaratii senzationale dar fara acestea oamenii de rand ar uita in decursul unei saptamani de asemenea scandaluri. In plus, VW are o masinarie de marketing puternica si destui fanboy inraiti care sa le cumpere masinile cu orice pret.