Grupul Volkswagen a rechemat în service 11 milioane de mașini la nivel global în urma scandalului Dieselgate, iar 8.5 milioane dintre acestea vizează piața europeană. Deși au treut aproape doi ani de la izbucnirea scandalului, până în prezent doar 5.5 milioane de mașini au trecut pe la service pentru a primi update-ul software care reduce cantitatea de emisii de oxid de azot.
Unii proprietari refuză să facă update-ul software întrucât se tem de posibile efecte secundare, cum ar fi performanțe mai mici și un consum mai mare de carburant. De altfel, mai mulți consumatori s-au plâns în ultimele luni că mașinile lor nu mai sunt la fel de performante după efectuarea update-ului software. Întrucât update-ul este voluntar și se bazează pe dorința clienților de a merge la service, autoritățile se pregătesc să recurgă la măsuri mai drastice pentru a forța vizită la service.
Publicația germană Focus susține că proprietarii care refuză să efectueze update-ul software vor avea mașina radiată, ceea ce înseamnă că nu vor mai avea dreptul să circule cu ea pe șosele. Potrivit sursei citate, primele măsuri de acest gen ar putea fi adoptate chiar de la începutul lunii viitoare, iar informația provine dintr-o serie de documente care aparțin Autorității Federale de Transport din Germania (KBA) și care au intrat în posesia publicației germane.
Un purtător de cuvânt al Grupului Volkswagen a refuzat să comenteze informațiile.Via Reuters
si cred ca toti producatorii ar trebui sa faca update.
poti trimite un mail chiar la producator, sunt sigur ca iti vor raspunde in cel mai scurt timp si te vor lamuri. Sunt o firma extrem de serioasa motiv pentru care nu ar avea motive sa ascunda o astfel de informatie