Conform anunțului făcut de Ministrul Mediului, Tzanczos Barna, programul Rabla din acest an va debuta în 4 februarie. Cele două programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, vor avea o valabilitate de trei ani, până în 2024.
Cea mai mare noutate din acest an este posibilitatea de a casa două vehicule, față de numai unul singur, așa cum a fost până în prezent. Clienții care au mașini mai vechi de 15 ani și cu norma de poluare Euro 3 sau inferioară, vor primi un bonus de vechime care valorează 1500 de lei.
Cei care doresc să cumpere o mașină nouă prin programul Rabla Clasic vor primi o primă de casare de 6000 de lei și bonusul de vechime de 1500 de lei pentru cei care au mașini mai vechi de 15 ani. Astfel, pentru o singură mașină, suma totală este de 7500 de lei, iar pentru două mașini, suma este de 12.000 de lei. În cazul casării a două mașini se acordă o primă de casare de 9000 de lei și câte două ecobonusuri de 1500 de lei pentru vechime, dacă este cazul.
Clienții care optează pentru Rabla Plus vor primi, pentru o singură mașină, un tichet de casare de 45.000 de lei, plus un bonus de 1500 de lei pentru mașinile mai vechi de 15 ani. plug-in hybrid vor primi un tichet de 20.000 de lei, plus bonusul de vechime de 1500 de lei.
Doritorii de mașini cu propulsieÎn cazul în care sunt casate două mașini, clienții primesc tichetul de 45.000 de lei, o primă de casare de 3000 de lei și bonusurile de vechime care valorează câte 1500 de lei. În acest caz, suma totală ajunge la 51.000 de lei. La fel, cei care doresc o mașină plug-in hybrid, vor primi același tichet de 20.000 de lei, plus tichetul de casare și cele două bonusuri de vechime.
Programul Rabla 2022 permite casarea unei mașini care are o vechime de cel puțin șase ani de la data fabricației sau a primei înmatriculări în România. Mai mult, valabilitatea notei de înscriere va fi de 300 de zile de la eliberare, față de 240 de zile ca până acum. Termenul de 60 de zile de casare sau radiere al mașinilor vechi este eliminat, iar clienții pot cere să fie casate sau radiate vehiculele lor vechi până la momentul emiterii facturii autovehiculului nou.
Bugetul total pentru Rabla 2022 este de 1.24 miliarde de lei.
Pentru Rabla Clasic sunt alocate 560 de milioane de lei, iar Rabla Plus beneficiază de 680 de milioane de lei.via Lifenews
Fara limitare pretului masinii, programul e o mare nedreptate intr-o tara cu atatea probleme de mediu si nu numai. Trebuie limitari de 25k euro pentru electrice, 20k plugin/hibrid, 15k masini clasice.
Se califica foarte putine modele? Asta este. Nu trebuie subventionat un Taycan sau un Etron.
Scopul este ca programul sa fie accesat de cine are intr-adevar nevoie, nu de unul care isi bifeaza optiunea de frane ceramice la un Taycan pentru ca e acoperita de subventia prin programul rabla.
raspunsul e foarte simplu: pt ca asta inseamna politici ale unui stat. si asa functioneaza peste tot. daca romania maine vrea sa creasca natalitatea si da bani mamelor iar tu personal nu faci copii, nu inseamna ca da din banii tai, cum eronat afirmi. la fel si aici. ti se ofera o oportunitate. ca nu profiti din varii motive, e treaba ta. nu rezulta ca nu trebuie facuta ca tu personal nu profiti de ea. logica total eronata.
De acord cu acordarea lor la o limită de preț, zero pentru mașinile scumpe, indiferent ca-s termice, hibride, electrice, subventionam bogăția, taxam fraierii .
Europa culege "roadele" politicii din ultimii ani, dintre continentele dezvoltate, cel mai rău stă Europa în mijlocul crizei energetice, (electricitate și gaz ), a visat doar certificate verzi, norme, restricții, a închis centrale nucleare, acum stai ca-i problemă, cererea de curent crește, producția de la eoliene a scăzut c-a bătut mai puțin vântul, acum nu mai vrea UE toate locuințele încălzite electric ? Ia zi Edikk, cu pompa de căldură, cum era ? " Curentul se va ieftini "....cu gazele este problemă iarna, dar cu electricitatea tot anul . Dar stați că vin milioanele de electrice, vor avea curent din fabrică pentru primii doi ani, fără limită de km .
In continuare e un program profund nedrept, intr-o tara cu atatea probleme de toate felurile, intr-o tara care isi bate joc de proprii batrani, de proprii bolnavi, tratati mizerabil de multe ori in conditii deplorabile samd. Intr-o tara cu infrastructura precara, cu cetateni care traiesc ca acum 200 de ani.
Asta nu e ecologism. Asta e o prostie facuta fara cap si sfidator la adresa oricarui cetatean care poseda un cortex functional. Pur si simplu e absurd si total nedrept sa arunci bani in buzunarele producatorilor auto in numele ecologismului. Stim cu totii la un calcul simplu ca acest program nu rezolva de fapt nimic. E strigator la cer.
Reavointa e vadita, e in fatza oricui sta sa se gandeasca 2 minute la asta. Daca chiar s-ar dori inoirea parcului auto, in niciun caz nu asa ar trebui sa se faca, nu sa se arunce banii oamenilor pe chestii scumpe, fara cap.
Am mai spus-o si repet: macar de ar avea decenta sa ofere prime doar pentru autoturisme fabricate in Romania. Macar atat de-ar face. Sa incurajeze companiile producatoare din Romania, sa creeze locuri de munca si sa pastreze bunastarea in tara.
Ce fac politicienii romani (din toate partidele) cu acest program e un scuipat in fatza oamenilor sarmani si cu venituri modeste din tara asta. Ar trebui sa le fie rusine si sa nu mai fie votati de nimeni niciodata.
E absolut uluitor ce se intampla. Si stupefiant ca aceasta mizerie continua de la an la an. Nimeni nu se ridica in parlamentul ala de netrebnici sa spuna ca e o bataie de joc si o mizerie nationala acest program.