Dacia a depășit pragul de 500.000 de unități înmatriculate în Uniunea Europeană în 2018, după o creștere de aproximativ 12%, iar constructorul mizează pe îmbunătățirea acestor rezultate în cursul anului 2019.
Producătorul de la Mioveni pregătește deja o serie de noutăți atractive, iar cea mai importantă dintre ele va fi lansarea lui Duster Pick-Up. Un astfel de model a fost deja pregătit de carosierul Romtunigia, însă de data aceasta noul Duster Pick-Up va fi dezvoltat în mod oficial de constructorul de la Mioveni.
"Acum este în procedură de omologare spre a putea fi vândută. […] Sunt implicați specialiștii de la Romturingia, specialiștii noștri de la RTR Titu și departamentul nostru de marketing. Va fi o mașină orientată spre muncă, nu va fi ca Oroch", a declarat Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie, în cadrul unui interviu acordat publicației 0-100.
Boutehra se referă la Duster Oroch, o versiune pick-up pentru Duster care a fost lansată în 2015 pe piețele din America de Sud sub brandul Renault.
Nu este clar când se va lansa Dacia Duster Pick-Up, însă sursa citată estimează că vânzările vor începe în al doilea trimestru al acestui an.Pe lângă Duster Pick-Up, Dacia pregătește cel puțin 3 ediții speciale pentru modelele pe care le are în gamă. "În 2019 vom avea ediții limitate și line-up animations, inclusiv pentru Duster. Vom avea cel puțin trei astfel de noutăți în gama Dacia, în acest an", a adăugat Boutehra.
Începând de săptămâna trecută, Dacia Duster poate fi achiziționat și împreună cu noul motor turbo pe benzină TCe de 1.3 litri, disponibil în versiuni de 130 CP și 150 CP. Pentru început, motorul este disponibil doar pe versiunea 4x2, iar prețurile variază între 15.250 și 17.500 de euro.
Oficialii Dacia anticipează că, după introducerea acestui motor, 30% dintre unitățile Duster vândute vor avea un motor pe benzină, în creștere de la 20%.
Via 0-100
Duster…O singură dată m-am îndurat să-i vizitez habitaclul şi nici nu m-am aşezat bine (era să zic confortabil) în scaun, că au şi zburat din mintea mea, ca prin farmec, ultimele două litere (“er”), astfel că mă uitam la un Dust.
P.S. Mă aştept la cel puţin 50 de ouă roşii în mufarină. Dar măcar să fie fierte. Şi nu vechi.
Mai ales că afrontul pare grav din partea mea, deoarece Dacia a devenit brandul nr. 2 ȋn conglomeratul RNM, care, la rândul lui, este nr. 2 ȋn lume, dar uite că un nea Caisă de pe Dâmbovița se ȋndârjește să nu cadă pe spate de extaz…cum n-a făcut-o nici atunci când “statul” român a hotărât să le acorde miovenarilor acele milioane de euro, cu titlu de “investiții”, pentru impulsionarea unei afaceri “private”, așa cum le șade frumos “capitaliștilor”. Da, da, da, știu, “Dar și GM…”, ȋnsă, dacă tot trebuie respectate niște reguli pentru a contura o “economie de piață funcțională”, atunci să nu se accepte nicio justificare vădit socialistă ȋn cazul niciunui ȋntreprinzător autoȋnchipuit liberal (că tot este la modă acuzația de “iliberalism”, deși ȋmi amintesc din copilărie că “cine zice ăla este, ca măgarul din poveste”), care se ȋncumetă și se avântă ȋn această mult râvnită direcție de dezvoltare. Pentru că vianu! Apropo, unde ești, maestre? Redă-ne din nou acea mirobolantă pildă “și cu putina ȋn curte, și cu sufletul ȋn rai”.
P.S. Cu această ocazie, ȋi răspund și lui Dan Grecu, care a pomenit astăzi de situația lui Saab și a Lanciei. Pur și simplu conducerile politice din statele de proveniență ale celor două firme au refuzat să le “salveze” și doar ȋnțelegem câtă nevoie ar fi avut și ele, sărmanele, de oxigen financiar reconfortant (privat, public, de orice fel). A, și nu doar pentru redresare, ci și pentru ulterioare planuri de evoluție, aidoma Daciei, chiar dacă, din fire, n-ar fi putut miza pe teribila armă persuasivă a low-costului.
in 2008 lucram in Spania la modernizarea automatizărilor porturilor. Firma la care lucrez și-a permis (nu venise criza).sa facă o formare cu noi (de 3 zile pe o pista Idiada asa am reținut ca o cheamă, a fost mai mult o chestie de de-stresare) înafara domeniului nostru de activitate. Au adus un specialist care ne-a vorbit despre sașiu. Ce am reținut eu atunci (au fost întrebări tambur vers disc pe spate):
1. Ca și eficacitate pura de frânare un tambur de 9 inch este mai bun decât un disc pe spate de diametru de 270 mm pentru o mașină care are o masa maxima 2100kg
2. Dupa aceasta masa este obligatoriu sa pui disc sau tambur de 10 inch
3. Alegerea se face si în funcție de motor și țara (cu multe autostrăzi aglomerate). El spunea ca o mașină cu peste 160CP și cu o accelerație inferioara a 8 sec/100km/h, mai ales in locuri unde accelerezi și frânezi de urgenta (0,8-1g) des este obligatoriu disc pe spate. Explicația este următoarea:
=> Tamburul de 9 inch funcționează corect pana la 500 Celsius dupa care pierzi din eficacitate
=>dacă pui tambur de 10 inch creste masa ne-suspendata (nu știu sa traduc corect din engleza) și adică masa rotii echipate (roata, pneu)+ tambur+rulment+ portfuzeta. Aceasta masa are un rol determinant asupra durabilității sașiului deoarece la 120km/h + franare de urgenta + groapa, aceasta masa da efortul de încercare. Am văzut măsurători pe pista pe o mașină instrumentata aveau accelerații de 24,5g. care l-au înmulțit cu masa ne -suspenda.
Nefiind specialist dar la fizica newtoniana stau bine, cam asta am înțeles.
=> discul are neajunsurile lui plăcutele de frâna sunt în contact permanent cu discul deci consum si CO2 mai mult
4. Acel specialist a spus ca , constructorii vând disc pe spate ca o pestatie superioara, dar în realitate este o obligativitate tehnica
Momentan Dusterul nu se încadrează le ce-am spus eu deci nu cred ca pe Oroch se va pune în curând disc (sarcina maxima este de 600kg in bena)
OK, Captur e mai ușor ca Duster-ul 4x4 (fiind și exclusiv 4x2), dar majoritatea comentatorilor francezi critică dur chitroșenia :-) Renault - nu și (pseudo)jurnaliștii auto, evident, ca nu cumva să supere pe cineva care-i mai plimbă prin insule calde. :-)
Problema majoră e... două :-) - fiindcă, pe lângă fading-ul apărut în cazul frânărilor bruște repetate (tamburii se răcesc greu ca sistem *închis*, dar hai să presupunem că userul lambda nu merge pe circuit și/sau mai are habar de frâna de motor la coborât serpentinele), mai contează și...
...Uzura *invizibilă* a tamburilor/saboților, spre deosebire de cea vizibilă a discurilor+plăcuțelor de frână. Uzură *prăfoasă* în plus, care duce uneori la blocarea intempestivă a roților-spate. Cu mult fum, consum de 20 la sută și găleți de apă pe jante până la primul service. :-)
Am pățit-o și eu cândva - întâmplător cu o f. fiabilă altfel Kia Ceed - și credeți-mă că-ți strică ziua complet.
Pana la xenoane (ii urăsc profund pe cei care au acest lucru si merg in spatele meu noaptea, mai ales pe cei cu Skoda Octavia) si discuri pe spate, la Duster si Sandero Stepway îmi doresc un scaun confortabil, o cutie automata (pana m-am învârtit/hotărât eu, dublu ambreiaj a dispărut de pe Duster, iar pe Stepway nu mai au robotizata cu 6 trepte) si un radio mai de Doamne ajuta.