Cu numai câteva zile în urmă, Toyota a dezvăluit primele imagini cu cea de-a patra generație a modelului Yaris, care va fi prezentată oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie.
La vremea respectivă, printre puținele informații se număra disponibilitatea unei versiuni sportive de 210 cai putere, iar constructorul japonez a oferit acum mai multe detalii despre motorizările modelului de segment B.
Astfel, Toyota Yaris va primi un motor aspirat pe benzină cu 4 cilindri de 1.5 litri care va oferi 111 cai putere și un cuplu de 138 Nm. Performanțele sunt astfel cu 12 cai putere mai mari decât în cazul unității de 1.33 litri, care va fi eliminată din oferta lui Yaris, în timp ce consumul mediu de carburant va scădea cu până la 12%, fără însă ca Toyota să furnizeze pentru moment cifre exacte. Tot la capitolul performanțe merită remarcat faptul că Yaris va accelera de la 0 la 100 km/h în 11 secunde, cu 0.8 secunde mai rapid decât în cazul motorului de 1.33 litri.
Nu în ultimul rând, Toyota a anunțat și introducerea unui sistem de răcire a galeriei de evacuare pe apă, care se va dovedi util în special pe autostradă. Acest sistem va permite o limitare a temperaturii gazelor de eșapament, astfel că nu mai este nevoie de reducerea temperaturii de combustie. Efectul va fi dat de reducerea consumului de carburant și a emisiilor de noxe.
Toyota nu a oferit și alte detalii despre motorizări, însă a menționat că versiunea hibridă, care asigura 40% dintre vânzările europene ale modelului, va fi în continuare disponibilă.
Via Toyota
@kalashnikov Yaris nu are independenta pe spate pe nicio motorizare/echipare. Valabil si la Aygo si Corolla. De la Auris in sus exista, insa doar la motorizarile de top. Mi-e greu sa cred ca vor schimba politica respectiva odata cu noul model.
Motorul e interesant dpdv al pretului. E entry-level si performantele par ok pentru o citadina care se vrea ieftina. O citadina cu care mai poti iesi si la un drum lung pe distante de 1-200 km. Hibridul ramane insa cea mai buna varianta. Valabil si la Auris.
@andy, nu cred ca acesta va fi motorul de baza, ci cel de 1.0 in 3 cilindri, cum a fost si pe generatia precedenta ( sau inca actuala ). hybridul ramane insa cea mai interesanta optiune, impreuna cu versiunea sportiva ( asta asa de dragul imaginii )
comparatia nu mai e interesanta deoarece mazda a anuntat in 2018 un motor nou de 1,5 l pe benzina cu aprindere revolutionara care va fi mai puternic si mai economic decat tot ce stim noi.