Mazda MX-30 poate fi comandată și în versiune cu motor pe benzină. Noua variantă a fost prezentată recent și este disponibilă doar pentru piața din Japonia.
SUV-ul constructorului nipon va fi echipat cu motorul SkyActiv-G de 2.0 litri și cu un sistem mild-hybrid la 48V (M-Hybrid). Motorul livrează 156 de cai putere la 6.000 rpm și 199 Nm la 4.000 rpm. Sistemul mild-hybrid plusează și el cu până la 5.1 kW și 49 Nm în anumite situații de trafic.
În Europa, SUV-ul constructorului nipon este disponibil doar cu un motor electric capabil să dezvolte 143 de cai putere și 265 Nm.
Totuși, niponii au o surpriză și pentru cei care preferă modelele electrice. La începutul anului viitor, Mazda va pregăti o serie de prototipuri MX-30 echipate cu un motor rotativ cu rol de range-extender și va demara testele pentru a putea introduce o astfel de variantă în producția de serie.
Conform declarațiilor lui Akira Marumoto, CEO-ul Mazda, motorul rotativ (cu rol de range extender) va reveni în ofertă comercială în prima jumătate a anului 2022.
În plus, acestă soluție ar urma să fie introdusă și pe alte modele din gamă (oficialul nipon a menționat vehiculele din segmentele mai mici).
Lanseaza si ei o electrica si dup-aia o sucesc si pe-aia sa fie pe petrol.
Dezamagitor.
Autonomia de 200-250 km mi se pare arhisuficienta pentru necesarul zilnic al oricarei masini, daca ai siguranta ca la nevoie se poate utiliza range-extenderul pentru un extra boost.
Să vedem
Ideea de a monta un astfel de grup electrogen pe un autovehicul electric nu e rea, dar duce la creșterea masei acestuia, și ocupă un spațiu important. De aceea, constructorii auto utilizează în acest scop motoare cu performanțe ridicate per gabarit.