Constructorul sud-coreean de mașini de lux a lansat o versiune actualizată pentru berlina sa din clasa executive, G70. Noile actualizări sunt disponibile, momentan, doar pe piața din Coreea de Sud, iar acestea aduc, printre altele, un motor nou în echiparea de bază, sigle noi, precum și un habitaclu ușor revizuit.
La capitolul design, G70 rămâne aproape neschimbat la exterior. Singura noutate aici este reprezentată de sigle noi, vopsite direct pe caroserie. De asemenea, noul model primește acum două nuanțe noi, albastru Kawah și gri Bartna, precum și jante de 18 și de 19 inch cu design nou.
În habitaclu observăm o consolă centrală nouă, cu mai puține comenzi fizice, acestea fiind înlocuite de comenzi tactile pe un ecran mai mic. Alături de asta, Genesis G70 primește acum în standard scaune față ventilate, scaune spate încălzite și oglindă retrovizoare fără ramă. Tot aici, berlina de lux primește și tapițerii vopsite în culori contrastante: albastru Forest cu bej Vanilla, negru Obsidian cu bej Vanilla și negru Obsidian cu gri Fog.
Cea mai mare schimbare se află, însă, sub capotă. turbo este acum înlocuit de o unitate mai mare, de 2.5 litri și care dezvoltă 300 de cai putere și 422 Nm. Acesta este noul motor pe care clienții din Coreea de Sud îl primesc în echiparea de bază. Opțional, este disponibil și un motor V6 de 3.3 litri cu 370 de cai putere, neschimbat față de versiunea de până acum.
Vechiul motor de 2.0 litri
Noul Genesis G70 este disponibil și în variantă break. Prețul de pornire al noului model pe piața din Coreea de Sud este echivalentul a 30.150 de euro. În același timp, versiunea cu motorul V6 costă echivalentul a 33.500 de euro.
via Genesis
Intre timp in europa avem hatchback compact incepand de la 30.000 euro. Ca e corolla, pug 308 sau altele, masini mainstrem nicidecum de lux.
Trebuie sa fii cu adevărat tâmpit sa nu optezi pentru Genesis...
Romania: 55.000 eur
Korea: 41.000 eur (59 mil won)
Germania: 47.000 eur
Franta: 50.000 eur
Olanda: 49.000 eur
Usa: 47.000 eur (51.000 usd inclus sales tax)
Danemarca: 50.000 (tva 25%)
Norvegia: 42.000eur (490.000kr)
Nu e cam ciudat pretul in romania. Avand in vedere ca suntem in UE, o piata comuna, totusi tara cea mai saraca, e cea mai abuzata.
Preturile sunt direct de pe siteurile oficiale, fara vreun discount aplicat sau vreo reducere gen rabla. Pretul oficial Kia.
Avem in medie 10.000 euro in plus fata de celelalte tari europene. Haoleu, Tichetul rabla valoreaza 10.000 euro.
Kia sifoneaza in mod abuziv banii destinati clientilor finali prin majorarea nejustificata de pret.
"Romania nu vinde suficient de aia e pretul mai mare" Gresit. Romania nu vinde suficient din cauza preturilor mari din start. Tocmai, ca este invers relatia de cauzalitate. Si nu este ceva nou. Demult e aceasta practica comerciala, si deci romanul e invatat ca sunt produse scumpe si se fereste. In plus, logic ca nu vei cumpara Hyundai/Kia precum vesticii cand din start produsele sunt mai scumpe cu 20% in medie, ca sa nu mai vorbim de diferenta de curs valutar. Cum ar fi sa coste 40-50.000 lei?! Sa spuneti cu mana pe inima, (daca pretul ar fi raportat la moneda de salariu) cati nu ati cumpara Kia EV6 daca ar costa 50.000 lei. S-ar vinde ca painea calda, va spun eu, daca romanul ar avea salariu comparabil cu preturile. Cum ar fi pentru vestici sa plateasca 7 euro/litru de benzina, cum e la roman, 7 lei/litru. Ar innebuni vesticii, ar da foc la guverne, mai ales francezii care sunt in strada de luni de zile pt 2 ani in plus la varsta de pensionare. Romanii, cand s-a facut asta, o natie abuzata, si maltratata de dictatori si cotropitori de mii de ani, a tacut malc.
La energie si gaz, s-a liberalizat pretul, cica pt piata corecta, instant s-au scumpit. Pai piata energetica nu este o piata libera din star, ci un oligopol grosolan, unde cativa ofertanti detin puterea si nimic nu ii poate combate, fugi de la unul la altul si fiecare te fura prin alte metode. Clientii nu pot schimba cu nimic balanta de putere, sunt clienti captivi. O astfel de piata, cea a energiei trebuie regularizata LA SANGE pentru a mentine echilibrul si corectitudinea.
ar putea fi si o politica asumata. Cat timp piata romaneasca este una marginala si grosul vanzarilor este bifat in vestul Europei atunci isi pot permite preturi peste masura de mari la noi. Pe romaneste ii doare in pix de cat vand; daca vand (la suprapret) bine, daca nu, nu. Daca productia mai este constransa si de criza componentelor am avea inca o explicatie pentru acesta strategie...cel mai probabil nu pot produce pe cat ar vrea (nu pe cat ar putea vinde).
Am mai zis-o si repet: daca cei care ne conduc s-ar gandi la tara asta ar trebui sa modifice acele reguli de acordare a pomenilor din banii prostilor: sa dea bonificatiile doar pentru masini produse in romania. Macar atat ar putea face. Dar nu ai sa vezi asta la tradatori si cozi de topor.
v-au facut vesticii? v-ati votat singuri tradatorii cei mai cei?