În următorii doi ani, portofoliul de modele Mazda va suferi câteva modificări majore. Acestea vor avea loc atât în Statele Unite ale Americii, cât și pe piața din Japonia și Europa.
Noutățile pregătite de niponi pentru Bătrânul Continent includ două noi SUV-uri, dar și revenirea motorului rotativ în lumina reflectoarelor. Desigur, acesta va prelua rolul de range extender pentru MX-30, debutul acestui versiuni fiind programat pentru prima jumătate a anului viitor.
După 2022, gama de modele europene va fi extinsă odată cu lansarea SUV-urilor CX-60 și CX-80, acesta din urmă având o configurație cu 7 locuri. Tot atunci, Mazda va lansa o nouă generație de motoare Skyactiv-X și Skyactiv-D.
Acestea vor avea șase cilindri în linie și vor veni în compania unui sistem micro-hibrid la 48V. Atât CX-60 cât și CX-80 vor fi disponibile, ulterior, și în versiuni plug-in hybrid.
via Mazda
bravo MAZDA, un 6 cilindri bezina aspirat complet nou in vremurile astea, conceptie 100% proprie arata doar ambitia si inovatia acestui mic producator japonez. eu zic ca e de apreciat, asta pana cand nu i cumpara toyota si pe ei si gata cu unicitatea si curajul.
2 SUVuri uzate moral
Mazda continua sa utilizeze motoare care si-au dovedit eficienta in timp. Faptul ca merg inca pe cilindree mare si pe motoare aspirate, mentinand un nivel de emisii scazut si o eficienta de consum buna, cred ca arata ca Mazda este o companie cu baze solide. Fara sa intre in cursa motoarelor mici pe masini mari, peste clasa sub-compacta, dar cu turbine si supra-alimentari, eu cred ca este un lucru sanatos. Toyota a fost dintotdeauna compania pilot a Japoniei, ei fiind pionieri in tehnologia electrica, tocmai de aceea a si avut loc vanzarea de actiuni de la Mazda, Subaru, Suzuki.
Mazda merge pe o alta filosofie fata de concurenta germana de ex, pe fluid, pe design tip "muscle car", pe minimalism. In Europa vinde 3 suv-uri, din care unul nou : CX-30.
Inovatia lor vine cu motorul Skyactiv-X, care va trebui sa-si dovedeasca eficienta in timp.
Anuntand modele noi cu motoare de capacitate mare, chiar V6, ma astept la 2.5-3 litri aspirate, cu hybrid, fapt ce le va permite sa lucreze in plaje potrivite pentru un motor si o masina de o anumita masa, pastrand normele de poluare UE. Probabil cu puteri de +200/250CP, dar cu preturi de +35000 de euro. Vezi Lexus, Honda etc.
Te inseli, resursele mici ale Mazda sunt suficiente pentru a fabrica doar electrice. Ar putea face asta daca ar fi unica cale. Insa nu este, si Mazda si inca alti cativa producatori OEM o stiu daca nu chiar toti desi nu o recunosc toti. Calea va fi hidrogenul, si va fi si verde, curat asa cum doreste unul ca matale. Ti-am mai dat parca material de lectura cu ocazia altui articol in ceea ce priveste hidrogenul. Daca s-ar face masini electrice pt fiecare om ce poate si doreste sa achizitioneze o astfel de masina nu exista destul material acum pe planeta Pamant pentru fabricarea acelui numar de baterii. Doar daca gasesti tu niste extraterestii cu niste nave spatiale sa aduca material de pe alte planete! Sa stii ca nu iti scriu ca sa lovesc in tine dar repeti acelasi lucru la fiecare articol ce vizeaza o masina cu motor ICE. De ce nu privesti problema intr-un mod mai obiectiv, hah?
Iar Mazda a reusit ceva extraordinar cu motoarele X. Iar eu detin unul din ele! Este poate cel mai semnificativ avans tehnologic pt un motor benzinar de cand a fost el inventat!
O bucata de istorie de inginerie !
De la micuta Mazda cu mici resurse cum zici tu!
Salutare :)
Mazda nu are resurse şi (producţia de) hidrogenul este extrem de poluant.
Asta că visezi tu, că îţi doreşti .... este departe de realitate.