Audi A1, cel mai mic model din gama constructorul german, a primit un facelift acum un an, însă inginerii mărcii din Ingolstadt se pregătesc de zor de lansarea următoarei generații a citadinei din gama proprie. Deși evenimentul va avea loc abia în 2018, jurnaliștii britanici de la AutoExpress au pus deja mâna pe o serie de informații interesante legate de viitorul A1, astfel că unele dintre secretele mașinii sunt deja dezvăluite cu mult înainte de vreme.
Cel mai important aspect este faptul că noul A1 va fi construit pe cea mai mică versiune a platformei modulare MQB, denumită A0, aceeași utilizată de Grupul Volkswagen ca bază tehnică pentru viitoarele generații ale modelelor VW Polo, Skoda Fabia și Seat Ibiza, care se vor lansa oficial înaintea modelului Audi. De altfel, A1 va fi asamblat la uzina spaniolă de la Martorell, centrul de comandă al mărcii Seat, alături de Ibiza.
Înrudirea lui A1 cu celelalte modele de segment mic ale Grupului va avea efecte pozitive asupra costurilor de producție, însă Audi are de gând să ofere o mașină cu avantaje tehnologice și de calitate evidente în raport cu "frații" săi.
De exemplu, A1 va fi primul model de segment mic care va oferi un instrumentar de bord complet digital după ce deja cunoscutul Virtual Cockpit își va face loc în cel mai accesibil model al gamei.Vor exista și schimbări practice serioase aduse de faptul că noul A1 va avea dimensiuni mai mari decât cele ale actualei generații. Va crește ampatamentul - deci și spațiul dedicat pasagerilor, iar portbagajul va urca și el în volum cu circa 10%, până la 300 de litri.
La nivelul motorizărilor, Audi A1 se va baza pe unități turbo de 1000 de centimetri cubi și pe versiuni diesel și pe benzină ale motoarelor diesel și benzină de 1.5 litri nou-dezvoltate de Grupul Volkswagen. Clienții se vor încadra astfel într-o gamă care va merge de la 90 la 160 de cai putere, plus vârful S1 despre care nu se cunosc în acest moment multe detalii. Jurnaliștii britanici vorbesc și despre o posibilitate ridicată de a vedea sub capota lui A1 un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor turbo de trei cilindri și unul electric.
Acesta le-ar oferi clienților Audi singura alternativă viabilă în acest moment la electricul BMW i3.via Auto Express
Comentarii (1)