Ministerul Mediului a anunțat marți câteva detalii suplimentare despre ediția din acest an a programelor Rabla și Rabla Plus, programate să înceapă în cursul lunii martie.
Programul Rabla include nu mai puțin de trei noutăți importante comparativ cu ediția de anul trecut cu privire la bonusurile care se vor adăuga la prima de casa standard, care va rămâne 6.500 de lei.
Astfel, va fi acordat un eco-bonus de 1.000 de lei pentru mașinile echipate din uzina cu sistem GPL și pentru mașinile cu emisii de cel mult 96 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
De asemenea, eco-bonusul pentru achiziționarea de mașini hibride fără încărcare la priză va crește de la 1.700 de lei la 2.500 de lei.
Dacia a anunțat la începutul acestui an dezvoltarea unor versiuni cu GPL pentru întreaga gamă de modele formată din Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV, singura excepție fiind Dokker. De asemenea, noua generație Renault Captur este disponibilă pe piața din România inclusiv cu o versiune cu GPL.
Tichet de 3.500 de lei pentru motociclete
Între timp, Rabla va include în premieră și posibilitatea de a casă o mașină veche pentru achiziționarea unei motociclete.
Totuși, în acest caz, prima de casare va fi de 3.500 de lei."Prima de casare pentru cumpărarea unei motociclete este de 3.500 de lei, pentru că vrem să fie echitate între cumpărătorii de mașini și cei de motociclete. Dacă la mașini decontăm în jur de 10% din valoare, am vrut să păstrăm aceeași proporție și la motociclete, acestea fiind ceva mai ieftine", a explicat Costel Alexe, ministrul Mediului, motivele pentru diferența între cele două prime de casare.
De asemenea, vor exista anumite facilități pentru cei care cumpără motociclete electrice, însă acestea nu au fost detaliate încă.
Rabla Plus: interzis la vânzare în primul an
Nu în ultimul rând, ministrul a anunțat o modificare și pentru programul Rabla Plus. Astfel, cei care cumpără o mașină electrică prin intermediul bonusului guvernamental de aproximativ 10.000 de euro nu vor putea vinde mașina timp de un an.
Decizia a fost luată ca urmare a faptului că România este țara europeană cu cel mai mare bonus pentru mașini electrice, iar clienții străini ar putea fi interesați să cumpere mașini din România pe care să le utilizeze ulterior în propriile țări.
"România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa și e normal să ne asigurăm că aceste mașini rămân în traficul din țară", a adăugat ministrul.
Anterior, Ministerul Mediului a anunțat că programul Rabla 2020 va avea fonduri pentru 60.000 de mașini noi, în timp ce pentru programul Rabla Plus va fi alocat un buget suficient pentru achiziționarea a 3.000 de mașini electrice.
NEDC / WLTP ?
E clar manevra pt stimulare DACIA ....