BMW a pregătit o mulțime de noutăți pentru Seria 3. Constructorul german a anunțat în cursul acestei zile că în cadrul Salonului Auto de la Geneva, fanii mărcii bavareze vor face cunoștință cu versiunile plug-in hybrid 330e xDrive Sedan, 330e Touring și 330e xDrive Touring.
Tot în cadrul evenimentului din Elveția, producătorul bavarez va expune și noile variante M340d xDrive Sedan și M340d xDrive Touring. Ambele versiuni sunt echipate cu motorul diesel de 3.0 litri cu șase cilindri capabil să dezvolte 340 de cai putere la 4.400 rpm și 700 Nm începând cu 1.750 rpm. Resursele propulsorului diesel vor fi gestionate de o transmisie automată Steptronic Sport cu opt trepte și de sistemul de tracțiune integrală xDrive.
Noul BMW M340d xDrive Sedan poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde, în timp ce break-ul cu același indicativ este mai lent cu 0.2 secunde.
Mai mult decât atât, producătorul german a introdus și un sistem mild-hybrid la 48V. Tehnologia include un starter-generator capabil să susțină motorul cu ardere internă la pornirea de pe loc sau în momentul în care șoferul accelerează puternic (elimină o parte din fenomenul de turbo lag).
Oficialii BMW menționează să sistemul mild-hybrid oferă un plus de 11 cai putere și până la 120 Nm în aceste momente cheie. Bateria care susține sistemul electric la 48V are o capacitate de 0.5 kWh și integrează și un sistem de răcire cu lichid.Aceeași motorizare a fost introdusă recent și pe BMW X5 și X6, iar conform producătorului german, propulsorul diesel este echipat cu un sistem pentru tratarea gazelor de evacuare în două etape. Atât BMW M340d xDrive Sedan, cât și M340d xDrive Touring respectă normele de poluare Euro 6d (acestea vor fi introduse începând cu 1 ianuarie 2021).
Standard, cele două versiuni vor fi echipate cu diferențialul M Sport, cu suspensia M Sport și cu direcția sport variabilă. Opțional, clienții vor putea alege suspensia adaptivă M și pachetul M Technic.
Fiind o versiune care poartă logo-ul diviziei M, și sistemul de frânare a fost îmbunătățit. Standard, cele două variante ale lui Seria 3 vor fi echipate cu discuri de 348 de mm pe puntea față, respectiv 345 de mm pe puntea spate.
Nemții nu uită de exteriorul versiunilor M340d, motiv pentru care, pe lista modificărilor găsim următoarele elemente noi: splitter frontal restilizat, praguri laterale îmbunătățite, un spoiler spate retușat și jante de 18 sau 19 inch.
La interior, clienții vor găsi scaune sport acoperite cu Sensatec și Alcantara cu elemente cusute cu ață de culoare albastră, pedale M, covorașe specifice diviziei de performanță și o serie de benzi decorative din aluminiu.
La naiba, in ziua de azi lansarile astea trebuiau facute ”noaptea ca hotii”, pe șustache, nu in vazul lumii. Pai risti sa iti patezi imaginea si sa te autodesfiintezi. Daca nu joci precum dicteaza trendul (creeat tot de ei prin umflarea artificiala a balonului ECO) mai bine te muti pe Marte.
Sunt EXTREM de bucuros sa vad stiri cu noi si noi motoare DIESEL scoase de cele mai importante nume din industria auto mondiala. Asa DA! Pentru ca eu am spus, cainii latra, caravana (powered by DIESEL) trece. :)
Probabil ca majoritatea cititi printre randuri, dar pentru exactitate si pentru dubla precizare: ati vazut acolo 0 - 100 in 4.6 s? Si ati vazut 700 Nm incepand cu 1750 de ture? :P
Zi de zi, Diesel deasupra tuturor! :)
A se specifica foarte clar: dieselul, indiferent de norma de poluare, va avea interdictii in multe orase. Pot sa se dea rotunzii mai marii BMW, Mercedes sau VW cu super dieseluri super curate cu 50 de catalizatoare e vax albina.
Deci cand vezi ca aia mai luminati elimina dieselul din oferta permanent, iar germanii insista in prostie, nu vor avea decat de pierdut :)
Respect Volvo, Toyota si altii care au luat o hotarare inteleapta pentru eliminarea dieselului.
Cat despre "datul rotund", nimeni nu tine sa contrazica tendintele pietei de dragul artei. BMW declara raspicat ca Diesel va face parte din oferta lor inca 20 de ani de acum inainte bazandu-se pe studii de piata si vazand viteza cu care evolueaza bateriile care sunt aceleasi de aproape 50 de ani, cu mici imbunatatiri.