Noutăți despre viitorul Mitsubishi Evo XI: hibridizare, benzină turbo de 1.1 litri și renunțarea la numele "Lancer"

de Mircea Meșter
Luni, 30.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mitsubishi merge pe urmele Porsche, Ferrari și McLaren și pune un motor electric lângă cel pe benzină pe viitorul Evo. Iar schimbările nu se opresc aici.

Esential 295 de cai putere dezvoltă motorul turbo de 2.0 litri pe benzină de sub capota actualului Lancer Evo X.
~320 de cai este puterea maximă pe care o va dezvolta ansamblul benzină-electric de pe viitorului Evo XI
Mitsubishi va merge pe calea eco în ceea ce-l privește pe vitorul Evolution XI. Astfel, după ce Ferrari, McLaren și Porsche ne-au demonstrat că o soluție de propulsie hibridă pentru un model sport poate fi o idee excelentă dacă este implementată corect, cobstructorul japonez pare hotărât să aleagă acest drum pentru viitoarea generație a unuia dintre cele mai apreciate modele sport ale lumii.

Conform publicației japoneze Holiday Auto, noul Mitsubishi Evo își va păstra motorul turbo pe benzină și tracțiunea integrală, dar inginerii vor plusa cu un motor electric care două roluri: acela de a scădea consumul mediu mixt al lui Evo și, nu în ultimul rând, de a aduce mai mulți cai putere pe fișa tehnică a modelului.

Mai mult, motorul pe benzină va fi un turbo de doar 1.1 litri, acesta fiind reglat pentru a dezvolta în jur de 230 de cai putere, deci un nivel atins în mod normal de un motor aspirat de 2.5-3.0 litri. Astfel, puterea litrică a lui Evo XI (circa 208 CP/litru) va depăși mult atât anterioara generație, cât și rivalii dezvoltați de Mercedes, A45 AMG și CLA45 AMG. 

Pachetul de baterii care ajută motorul electric va putea fi alimentat direct de la priză, iar poziționarea sa va fi una specială, în fața axei posterioare, ceea ce va ajuta la echilibrarea bună a maselor. 

În altă ordine de idei, există posibilitatea ca viitoarea generație a modelului japonez să piardă particula "Lancer" din nume, Mitsubishi preferând să se concentreze pe dezvoltarea unei game pure Evolution.

via carsguide

Comentarii (13)

  • iceman
    Evo X are motor turbo
    10 2
  • SpaceStar
    Parca si "vad" discutia in consiliul de administratie :)) Cred ca a fost foarte usor pentru ei sa renunte la numele de Lancer luand in calcul radacinile umile de la care a pornit.
    Oricum, viitorul Evo XI ar fi singurul model pe care mi l-as lua de la Mitsubishi. Am incredere ca vor face treaba buna. In rest...sunt varza!

    i-miev, space star, asx, noul outlander, l200 sunt cantitate neglijabila chiar intre japoneze, nu neaparat pe intreaga piata europeana. Unele chiar daca sunt generatii noi, sunt modele prafuite. E inadmisibil. Pacat de Pajero, pt ca-i masina buna, dar are nevoie urgenta de un update de actualitate.
    22 7
  • Dacia Plant
    Electrice = EPIC FAIL pentru mine. Pur si simplu nu suport acest cuvant. Cand spui EVO te gandesti la turbine, intercoolere, multe posibilitati de upgrade si sute de cai. Nu prea am vazut EVO stock la motor. Sunt curios ce blow-off o sa aibe cu un motor de 1.1. O sa fie ceva gen Logan 0.9TCe.
    19 10
  • Ce-i drept japonezii fac cele mai tari motoare turbo de cilindree mica la aceasta ora. Si cu asta am incheiat. Deci ati auzit bine da ? 1,1 CMC .
    2 5
  • @SpaceStar - Mitsubishi vinde anual peste 1.000.000 masini ... nu as numi asta cantitate neglijabila.

    1,1 .. 230cp ... ofof :(
    8 6
  • abia ma obisnuisem cu 125 CP scosi dintr-un motor de 1 litru, ca se vorbeste de 230 CP din 1,1 litri. imens, dar parca prea brusc saltul. dar probabil stiu ei ce stiu
    8 2
  • Stati asa ca ma-ti bagat olecutza in ceata. Cum ? Germanii's cei mai tari in motoare TURBO nu japonezii . Acum Mitsubishi cu motor de 1,1 CMC TURBO ii va bate pe nemti ceea ce nu-i normal pt niste colosi ca germanii. Calitatea germana se cunoaste de la un chiosc de ziare pana la prima panta sau vale, unde-ti impingi propriul TEDEI sa-si ia avant ca nu mai merge.
    15 24
  • vasilica
    si fiabilitatea , unde e fiabilitatea!
    11 6
  • Pruteanu
    @Ghionea .... mai dragule , vezi ca ai probleme cu gramatica limbii materne ... In plus , motorul acela nu va avea 1,1 cmc ....am vrea noi sa ai un motor cu capacitatea cilindrica a unui stilou ( fie el si chinezesc ;) ) si sa dezvolte peste 200 CP . Nici daca torni in el cu cisterna , NOS + antimateria de pe Enterprise , nu va scoate atatia cai .... :))
    7 7
  • @pruteanu - antimateria de pe enterprise scoate mult mai multi cai dintr-un cmc :)
    7 2
  • in 1986 motorul Renault EF15bis care era turbo si il avea SENA pe un Lotus, scotea 1300CP din 1,5 litri
    6 1
  • @mm - da, dar acel motor nu trebuia sa functioneze in parametri decat pe parcursul unei curse. Nu uita ca regulule ce impun fiabilitate motoarelor din F1 sunt foarte recente si , in trecut motoarele ... chiar si masinile, erau piese de schimb .
    2 0
  • de atunci au trecut 28 de ani, iar evo nu-i doar o masina de oras.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru