După o serie de teasere care au inundat publicațiile de specialitate ale lumii auto în ultima lună și după ce în această dimineață am văzut primele imagini "scăpate pe intenet" ale noului Polo, cea de-a șasea generație a subcompactei germane își face în sfârșit debutul oficial. Prezentat în cadrul unui eveniment care a avut loc la Berlin și la care a participat și Automarket.ro, noul Polo modernizează oferta Volkswagen în segmentul B, mizând pe trei vectori forte clari: un design conservator, dimensiuni exterioare și interioare net superioare și un pachet tehnologic neîntâlnit între modelele din clasa mică.
Noul Volkswagen Polo: date esențiale
● Este a șasea generație a unui model care a fost prezentat oficial în 1974. Polo a fost preferat de 14 milioane de clienți din toată lumea.
● Polo crește serios în dimensiuni în raport cu modelul pe care îl înlocuiește și îl depășește acum pe Golf 4 în toate direcțiile cu excepția lungimii.
● Dimensiunile noului Polo 6: Lungime 4053 mm, Lățime 1751 mm, Înălțime 1446 mm, Ampatament 2564 mm
● Dimensiunile lui Polo 5 (modelul înlocuit): Lungime 3972 mm, Lățime 1682 mm, Înălțime 1453 mm, Ampatament 2470 mm
● Dimensiunile lui Golf 4 (1997): Lungime 4149 mm, Lățime 1735 mm, Înălțime 1439 mm, Ampatament 2511 mm
● Noul Polo este construit pe platforma modulară MQB a Grupului Volkswagen, aceeași pe baza căreia sunt asamblate modele de segmente B, C și D în cadrul constructorului german: Audi A3, TT și Q2, Seat Ibiza, Leon și Ateca, Skoda Octavia, Superb și Kodiaq, VW Golf, Passat, Arteon, Tiguan.
● Portbagajul lui Polo crește cu 25% între generații: de la 280 la 351 de litri.
● Polo va fi oferit în trei versiuni de echipare (Trendline, Comfortline și Highline) la care pot fi adăugate pachete exterioare de design: R-Line, Black și Style.
Încă de la lansarea există o versiune specială Polo Beats, iar varianta Polo GTI va fi și ea disponibilă încă de la debutul oficial de piață.● Polo GTI oferă un motor 2.0 TSI de 200 CP (+8 CP față de vechea generație). Acesta poate fi comandat cu manuală cu șase trepte sau transmisie automată DSG cu 7 rapoarte.
● Motorizări suplimentare pe benzină: 1.0 MPI (65 sau 75 CP, cutie manuală cu 5 trepte); 1.0 TSI (95 sau 115 CP, cutie manuală cu 5 sau 6 trepte sau DSG 7); 1.5 TSI (150 CP, cutie manuală cu 6 trepte sau DSG 7);
● Motorizări diesel: 1.6 TDI (80 sau 95 CP, cutie manuală cu 5 trepte sau DSG7).
● Opțiuni de personalizare: Polo oferă o paletă de 14 nuanțe exterioare de caroserie și 13 moduri diferite de abordare a bordului. Jantele au între 14 și 18 inch, în funcție de motorizare și echipare.
● Plusuri tehnologice: Ceasurile analog de bord pot fi înlocuite la cerere cu un display digital denumit oficial Active Info Display. Volkswagen susține că vorbim despre o nouă generație a sistemului digital, aceasta debutând astfel pe Polo. În zona centrală a bordului, clienții pot alege ecrane touchscreen cu diagonala între 6.5 și 8.0 inch.
● Tot la interior notăm un sistem de reglare a calității aerului (Air Care Climatronic), încărcare wireless prin inducție pentru telefoanele compatibile și un plafon panoramic cu 10 milimetri mai lat și cu 20 de milimetri mai lung decât pe generația anterioară.
● Polo oferă standard un sistem de frânare automată de urgență cu detecția pietonilor.
Cruise Controlul Adaptiv opțional poate fi activat la viteze de până la 210 km/h și vine cu opțiune Stop&Go, ceea ce înseamnă că Polo poate să ruleze fără apăsarea pedalelor pe autostradă și să frâneze automat în funcție de mașinile din față, pornind apoi din nou în ritmul traficului fără input din partea șoferului.● Alte pachete de siguranță: monitorizarea unghiului mort, parcare automată, avertizare la ieșirea din parcare în marșarier.
● Sistemul de iluminare include lumini de zi LED oferite standard, faruri full-LED opționale și stopuri LED.
● Modelul va primi prețuri pentru România în cursul lunii septembrie 2017. Tot atunci va putea fi comandat în showroom-urile VW din țara noastră.
Home run cum spun americanii.
Are posibilitati de personalizare numeroase, si va multumi clienti de pe o plaja larga de varste. Da, bordul poate fi rosu sau portocaliu, daca chiar asa vor muschii tai, dar ai si variantele clasice, fara discutii. Deci, unde e problema? Ca sa adreseaza si segmentelor tinere ale pietii? Are un design modern, exterior, interior, tot ce vrei si va fi de 1 000 000 de ori mai atragatoare decat o japoneza obosita inca de cand a iesit pe poarta fabricii.
Un bravo pentru VW si inca o unghie in gat pentru dealerul de second hand-uri japo de pe site-ul asta.
Omului de rând de unde? Poate din Occident și în nu puține cazuri nici de acolo ținând cont ce prețuri practică VW.
În rest, nu sunt multe de comentat. Nu prea atrăgătoare, dar cel mai probabil un all-rounder foarte bun. Cât despre calitatea de fabricație, nu cred că VW are vreo formulă magică. Toți pot face asta dacă vor. Întrebarea este de ce nu vor.
Intr-adevar Polo e departe de omul de rand, dar preturile mari sunt justificate, zic eu. Pentru ca oricat ar comenta altii, milioanele de oameni care cumpara VW nu se inseala toti an-de-an. Daca n-ar fi masini trainice, in cativa ani ar cadea. Uite ca nici Dieselgate nu-i poate dovedi.
Am avut AC si la o Toyota Yaris din 2003. Hai sa nu mai vorbim prostii daca nu stim despre ce vorbim, mai ales ca nici Polo asta nu are cine stie ce dotari. Nu stiu de ce sunt oamenii asa impresionati in ziua de azi de niste ecrane. Poti cumpara tablete bune la cateva sute de lei dar cand apar pe bordul unei masini toata lumea e WOW! Haideti sa fim seriosi. Ce conteaza e sa nu mai crape motoarele ca vechile 1.4 TSI, ca masina e mai mare si sa fie mai rafina din punct de vedere NVH.
Oricum, e un semn foarte bun. Daca giambasul de tabla japoneza ruginita face spume la gura pe site-ul asta, inseamna ca masinile germane ii vor manca clientii si in anii care vin. Urletele in bezna sunt ultima refulare neputincioasa.
Am fost de curand in Romania si am ramas uimit de cateva lucruri. Parcul de masini mi se pare extrem de invechit, fata de ultima vizita. Orasele sunt foarte aglomerate, iar locurile de parcare si mai putine. Trebuie sa te invarti cel putin 5-10 minute sa gasesti ceva liber. Benzile e mers sunt foarte inguste, la fel ca si locurile de parcare. In conditiile astea, un Polo mi se pare foarte bun. Nu cred ca mi-ar place o masina mai sus ca C Class daca as locui intr-un oras mare.
@Sam. e bine cand nu am habar de ce vorbesc, ca exista zeitati ca tine sa ma lumineze. Probabil erai rege in matizul ala si fara indoiala te simteai ca un maharajah peste tiganimea din jur cu aerul conditionat. Un maharajah mai de periferie, care, deh, a uitat ca in venele lui curge acelasi sange ca si al celor de pe trotuar. Din pacate aerele de matiz sunt tot ce ti-a ramas in cap astazi, dupa 13 ani. Iar asta e cam totul. Pentru cultura ta generala, matizul trebuia sa vina la acelasi pret cu dotari peste ce aveau europenii, altfel nu l-ar fi cumparat nici tiganii. (pun intended).
Un VW Polo este o masinuta absolut superba. Se adreseaza omului de rand si totusi vine cu dotari exceptionale. La clasa asta cu 10-20 de ani in urma abia visai aer conditionat. Acum ai 2 ecrane multimedia la alegere plus Active Display daca chiar mai ai ceva bani in buzunar.
Are posibilitati de personalizare numeroase, si va multumi clienti de pe o plaja larga de varste. Da, bordul poate fi rosu sau portocaliu, daca chiar asa vor muschii tai, dar ai si variantele clasice, fara discutii. Deci, unde e problema? Ca sa adreseaza si segmentelor tinere ale pietii? Are un design modern, exterior, interior, tot ce vrei si va fi de 1 000 000 de ori mai atragatoare decat o japoneza obosita inca de cand a iesit pe poarta fabricii.
Un bravo pentru VW si inca o unghie in gat pentru dealerul de second hand-uri japo de pe site-ul asta.
Dar tu poti sa-ti faci ce scenarii vrei tu in cap, cu tiganimi imaginare. Eu locuiesc intr-o statiune montana in care sunt o gramada de bogatani cu case, inclusiv fostul presedinte al moldovei, nu intr-o tiganime. Masina mea si proprietatile mele sunt printre cele mai neinsemnate, dar ma mandresc cu ele pentru ca am muncit din greu pentru ele. Oricum, afirmatia ta ca AC-ul era ceva dotare extraordinara pe masinile mici din trecut m-a amuzat.
Hmmm chestia cu tiganimea era o figura de stil. Pe care n-ai inteles-o. Dar nu-i nimic. E totusi bine ca stai intr-o zona muntoasa a Europei. Banuiesc ca de Vest. Sunt ferm convins ca te bucuri de mare respect si consideratie din partea localnicilor. Mai ales intre aia bogatani
sper ca de data asta sa-l si antifoneze.
sunt curios preturile vor fi de polo sau tot de golf?
Ca design nu ma da pe spate, astept insa motorizarea 1.5 tsi 150 cp, recunosc, as face un upgrade, mai ales ca si portbagajul s-a marit cu 70 litri. Dar...sa vedem preturile, sper sa ramana decente!
P.S Nu sunt fan Vw, as cumpara insa tot Vw doar prin prisma faptului ca nu am avut absolut nici o problema cu actualul Polo.
Pai nu te-ai prins ca vorbim de acelasi mankrut? Doar ca abia acum admite ca e "maldavan"!