Noul VW Golf R20 va avea 270 CP!

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 02.02.2009
Cei 250 de cai putere ai versiunii Golf 5 R32 vor fi inlocuiti cu 270 CP, puterea maxima a noului Golf 6 R20.

Cea mai puternica versiune a lui Golf 5, celebrul R32 de 250 de cai, va deveni o simpla amintire atunci cand Volkswagen va scoate pe piata varianta de top pe plaja sportivitatii in familia Golf 6: R20. Desi denumirea nu inspira putere si performante de top, noua versiune va beneficia de aportul propulsorului VW de 2.0 litri TSI, a carui putere va urca insa inspre maximul de potential al acestuia: 270 de cai.

Performantele lui Golf R20 vor bate inspre 5.5 secunde pentru 0-100 km/h, singura cunoscuta ramanand viteza maxima a modelului: 250 de kilometri pe ora, cu limitare electronica.

Conform imaginilor ipotetice prezentate de publicatia caranddriver, noul Golf R20 va beneficia de aportul estetic al unor spoilere agresive in partea frontala si in cea posterioara, tevile duble de evacuare montate central completand imaginea sport a modelului. Initial, Golf R20 va dispune exclusiv de versiune cu trei portiere, urmand ca, in functie de cereri, VW sa decida daca lansarea unei variante cu cinci usi este sau nu viabila.

Noul model va fi prezentat oficial la un eveniment motorsport, la Nurburgring.

Este vorba de cursa ADAC de 24 de ore, care va avea loc in 21 mai 2009.

via | caranddriver

Comentarii (21)

  • cam mult
    270 de cai cu tractiune fata e cam mult... va avea cumva un sistem 4x4?
    0 0
  • @ramfxp
    Sigur. Si R32 avea tractiune integrala. Si trebuie sa se diferentieze de GTI si prin altceva decat 60 CP in plus, nu ? Altfel, cu o remapare ti-ai facut R20.
    0 0
  • multa putere
    cred ca se obtine si din modificarea chiuloaselor,supapelor si a axei cu came nu numai din ,,mapare''...........si precis are controlul tractiunii sau ceva asemanator sa poata pleca de pe loc in conditii optime de aderenta......
    ............si asta-mi place......(chitul de caroserie)
    0 0
  • VW
    intresanta strategia celor de la VW;motoare mici, dar nervoase
    0 0
  • unde ne duce piata...
    "Downsize" la motoare e strategia castigatoare la toti producatorii in a lupta cu o serie de costuri si prevederi de emisii.
    Pe de alta parte e pacat pentru ca sentimentul celor 260 CP dintr-un motor aspirat (3.2) e cu totul altul decat ala dintr-un motor impins la limit aprecum un 2litri 270CP.

    Oricum ar fi, senzatia va fi superioara actualului GTI care deja la 200CP este extraordinar, asa ca"Bring 'em on..!!!"
    0 0
  • Adrian
    Opinie
    Automarket ne vorbeste de masini deosebite care din pacate la noi se transforma in bombe pe roti din cauza drumurilor proaste, a soferilor inconstienti care pot conduce astfel de masini etc.
    Masini ca R20 nu sunt ”croite” pentru felul de a fi al romanilor.
    0 0
  • Ar fi interesant...
    ...sa vedem cate Golf GTI din totalul celor vandute produc accidente in raport cu procentul de Renault Megane (alea obisnuite) sau Skoda Octavia sau Dacia Logan. Repet, procentual.

    Cine isi ia asemena masina apreciaza si intelege capacitatea ei si ca sofer de masina cu jante de17 iti pot spune ca merg mai cu grija decat cu una obisnuita.
    0 0
  • MArius
    golf passion
    orice ar scoate cu un motor de 2.0 tsi nu se poate sa fie la fel de genial k un R32 ...probabil sound slab al motorului ...shi oricum R32 cu sunetul nu iti trebuie nici macar un sistem audio....
    0 0
  • Oare interesanta?
    Cica interesanta strategie a celor de la VW cu motoare mici dar nervoasee DHAAAA HALOO mitsubishi evo x ce motor are si cati cai?strategie auzi...:))poate copy paste
    0 0
  • inutil
    Imi spune si mie cineva ce utilitate mai are o astfel de masina in zilele noastre? Cat de bine se va vinde masina asta? Cine ar fi nebunul sa dea peste 40.000 euro pe un hatchabck de 270cp in vreme ce majoritatea nu stiu ce sa faca sa-si pastreze job-urile si sa faca rost de bani sa-si salveze firmele?
    A avut un succes atat de mare r32 incat sa merite un urmas? In Romania cica s-ar fi vandut sub 10 in total.
    Si cu S3 ce mai facem , ca are aceeasi motorizare! Inca o dovada a tampeniei concernului Porsche care nu face altceva decat sa se concureze singur in primul rand. Pai se poate compara cu un STI sau un EVO, masini cu 20 ani de experienta de raliuri in spate?
    0 0
  • Marian
    tristi...
    Ce m-am saturat sa aud de crize si de oameni tristi care numai asta au in cap...nu se mai poate sa aprecieze nimeni un produs, ca apare cate-un frustrat sa-ti spuna ca e o prostie respectivul produs...
    0 0
  • Mircea
    Societatea de consum...
    ...isi spune cuvantul din ce in ce mai clar. Una e sa scoti 250cp dintr-un motor de 3.2l (sub 80cp/litru) si alta e sa scoti 270cp dintr-un motor de 2l (135cp/litru). Care s-o dovedi mai rezistent in timp ?
    0 0
  • trist esti tu
    Marian, daca nu esti in stare de o discutie normala, mai bine ti-ai vedea de treaba ta. De ce trebuie sa fii magar? Asa esti tu in general sau iti place sa faci pe desteptu'?
    Criza nu e in capul unora, ci e reala. Ca nu-ti place tie, asta e una. Poate ca tu esti exemplul fericit de om neafectat de ceea ce se intampla in jurul tau, dar majoritatea au probleme destul de mari.
    Ca producator auto, in astfel de momente, cel mai logic ar fi sa-ti reduci productia si sa te axezi pe modelele care chiar fac vanzare, ca sa te poti mentine in linia de productie. Asta daca faci parte din clasa producatorilor de masini pt lumea normala, asa cum cred ca este si VW (doar nu a trecut la categoria de lux peste noapte sa aiba musai masini de peste 200cp).
    In conditiile in care pentru pasionati exista deja Scirocco si Golf GTI, care se vand destul de bine sa-si justifice existenta, dar sigur mai prost in asemenea momente dificile, ce rost are un Golf de 270cp?
    In plus de asta, asa cum am zis, exista deja la Audi, marca premium din concernul din care face parte si VW, modelul S3, cu 265cp si tractiune integrala. Cum R32 a fost un model extrem de slab vandut si nici nu reprezinta vreo traditie asa cum o face GTI, care este rostul in a face un nou model?
    Doar pentru ca pustanii sa exclame "mama ce Golf misto"?
    Si in plus de asta, ce e asa de apreciat la un Golf cu spoilere schimbate, garda la sol mai mica, 270cp si tractiune fata, cireasa de pe tort?
    Am citit o stire cum ca unii au pus un motor de 600cp pe un Matiz. Ok, un bravo pt efrot, dar la ce foloseste?
    0 0
  • greseala
    scuze, am gresit, are tractiune 4WD...
    0 0
  • logic... asa dupa mintea ta...ce crezi ca presupune aparitia unui golf de 270 hp??? hai sa iti zic eu sparitia unui s3 la 300+ (probabil cu motorul de 2.5 330 hp de pe tt )
    0 0
  • andrei
    mda...
    Stopurile sunt furate de la touareg...sunt cam in pana de inspiratie nemtii astia...
    0 0
  • Mircea
    @andrei: nu vad ce ar putea "fura" in conditiile in care Touareg-ul este tot al lor. In plus, in conditiile actuale - cand accentul se pune pe reducerea costurilor - sunt sigur ca adaptarea unui design cunoscut a fost mult mai ieftina decat cheltuielile aferente unui design nou. Daca esti atent - cel putin la Golf - schimbarile majore de design au venit din doua in doua generatii: seriile 1 si 2 au muchii drepte, seriile 3 si 4 incep sa se rotunjeasca, iar seriile 5 si 6 sunt mai apropiate de curentul "picatura de apa".

    @bobo: cred ca cei de la VW s-au gandit sa-l pozitioneze intre GTI si S3.
    0 0
  • xsvenx
    r20
    salut...
    eu am un golf 5 R32...si intr-adevar, oricati cai ar avea un GTI, sau orice masina cu capacitate de 2l, nu se compara ca sunet cu un motor V6...

    eu unul nu as da golful meu R32 pe un R20 sau chiar pe un S3...
    chiar de S3 are 15 cai in plus, iar R20 20 de cai in plus...motoarele sunt mult mai solicitate decat un motor de 3,2...motorul de 3,2 se poate modifica destul de ieftin si de radical (la HGP de ex, kitul de 400 de cai costa vroe 4000 de euro)...

    si fiind motorul mai mare, nu este asa solicitat ca un 2.0 TSI...

    dar sincer va spun si eu, cu criza asta nu prea vad bine industria de specialitate...eu unul mi-as lua si ferrari, si rs6, imi plac masinile puternice...

    dar nu in conditiile actuale...aici in germania benzina s-a ieftinit destul de mult, dar nu o sa ramana mult timp asa...

    si criza abia incepe! abia din vara o sa se agraveze rau de tot...
    asa ca bucurati-va de noul lupo!

    numai bine!
    0 0
  • prietene "neamtz" xsvenx cu r32
    Lasa-ne te rog cu kitul de 400 cai cu 4000 euro de la HGP ca mai sunt si cunoscatori pe internet, nu numai pustani de 15 ani care saliveaza si la un Logan. Citez de pe site-ul HGP:
    Technische Daten Golf V R32:
    Leistung:
    405 PS
    Drehmoment:
    530 Nm
    Preis inkl. MwSt.
    € 13.400,00
    Einbau inkl. MwSt.
    € 2.600,00
    Aufpreis bei Fahrzeugen mit original Standheizung
    € 1.000,00

    Cei 4.000 euro se facura 17.000...

    Cat despre fiabilitate ai dreptate, dar era motoarelor mari si flamande va apune cat de curand. Deja Audi inlocuieste/a inlocuit V8-ul de 4.2 de pe S4 si S5 cu un 3.0 V6 supercharged de 333 cai, iar RS4 va urma aceeasi tendinta de downsize cat de curand. Sa mai zic si de TT-RS de 2.5 turbo (sau biturbo) care se zvoneste ca va aparea in martie la Geneva ?

    R20 daca se va produce sigur va fi 4WD deoarece si celelalte modele R aveau 4WD si oricum doar cu FWD nu ar putea sa scoata sub 6 sec.
    0 0
  • Andrei
    re stopuri
    @mircea, am vrut sa zic "imprumutate"...
    0 0
  • Mircea
    "oricum doar cu FWD nu ar putea sa scoata sub 6 sec. "

    xyz, ai fi uimit sa afli ca - la masini identice (model&motor&cutie) - FWD-ul scoate, in general, un timp mai bun cu cateva zecimi de secunda decat AWD-ul. Atata doar ca AWD iti garanteaza acel timp in mai multe cazuri decat FWD (tinand cont de suprafata de rulare). Oricum ar fi, cel mai bun timp il scoate RWD...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru