După ce am văzut conceptul din care se va naşte viitorul XC90 şi am aflat cum va arăta interiorul celui mai mare model din gama Volvo, constructorul suedez vine cu informaţii proaspete despre noua generaţie.
Noul Volvo XC90: primele imagini cu interiorul noii generaţii
Volvo Concept XC Coupe, un nou pas înspre viitorul XC90
Aşteptat să îşi facă apariţia în mod oficial luna viitoare şi mai apoi în mod public în octombrie la Salonul Auto de la Paris, noul XC90 promite să fie „cel mai puternic şi mai economic SUV de pe piaţă”. O declaraţie îndrăzneaţă dacă ne uităm la rivalii germani pe care trebuie să îi înfrunte.
Pentru a-şi susţine afirmaţia, Volvo a publicat astăzi o listă cu motorizările pe care le vom vedea sub caroseria lui XC90. Aşa cum a promis, constructorul scandinav renunţă la motorizările cu şase şi opt cilindri în favoarea unora complet noi, mult mai eficiente, toate etichetate Drive-e. Noua generaţie Volvo XC90 va avea în momentul lansării două unităţi pe benzină, două dieseluri şi o versiune hibridă.
Combustibil | Versiune | Putere | Cuplu motor | Consum |
Diesel | D5 | 225 CP | 470 Nm | 6 l/100 km |
D4 | 190 CP | 400 Nm | 5 l/100 km | |
Benzină | T6 | 320 CP | 400 Nm | n/a |
T5 | 254 CP | 350 Nm | n/a | |
Hibrid | T8 | 400 CP | 670 Nm | n/a |
Cel mai puternic diesel va fi recunoscut după indicativul D5 şi va dispune de 225 de cai putere şi 470 de Nm.
Va fi suficient pentru performanţe bune, dar şi pentru un consum mediu anunţat de aproximativ 6 litri/100 de kilometri. Dieselul entry-level va fi, pentru moment, versiunea D4, care va garanta 190 de cai putere şi 400 de Nm, adică aproximativ ceea ce vedem astăzi din acelaşi motor de 2.0 litri pe S60 şi XC60. Această motorizare va garanta un consum de aproximativ 5 litri/100 de km.Pentru cei care preferă benzina, Volvo a pregătit două agregate cu supraalimentare. Primul dintre ele, un T6, va livra 320 de cai putere şi 400 de Nm, în vreme ce al doilea va fi un T5, cunoscut deja în gamă, care va oferi 254 de cai şi 350 de Nm.
Volvo XC90 hibrid va putea fi alimentat la priză
Dezvoltarea noului XC90 pe o platformă de concepţie proprie, desenată de la zero şi botezată Scalable Product Architecture (SPA), le-a oferit celor de la Volvo multă flexibilitate. Pe lângă posibilitatea de a o folosi pe mai multe modele, platforma poate găzdui fără probleme şi unui ansamblu hibrid.Designul permite instalarea unei astfel de soluţii de propulsie fără a sacrifica spaţiul pentru pasageri sau pentru bagaje. Nu e de mirare, aşadar, că Volvo va oferi şi un XC90 hibrid cu tehnologie Twin Engine.
După cum o sugerează şi numele este vorba despre două agregate, unul pe benzină, cu patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri, şi unul complet electric. Dacă cel convenţional învârte roţile faţă, cel electric va fi responsabil pentru axa spate, unde va trimite 80 de cai putere. Cele două unităţi vor garanta împreună 400 de cai şi 640 de Nm, suficient pentru oricine îşi dorea o versiune T8 cu multe resurse.
Şi în această situaţie, eficienţa stă pe primul loc, motorul electric şi bateria sa fiind capabile să asigure o rulare pur electrică de 40 de kilometri şi o încărcare de la orice priză domestică. Mai mult, emisiile de carburant vor fi de numai 60 de g/km.
toate motoarele noi de la volvo au 2 litri,si dieselurile si benzinarele
Asadar, o priza de casa nu poate fi decat casnica / de uz casnic. Daca ar exista priza domestica, atunci automat ar trebui sa existe si priza salbatica.