Volvo a prezentat primul model Cross Country în 1997. Această gamă a fost gândită pentru a se descurca indiferent de condițiile de drum sau de temperatura de afară.
Acum, gama Cross Country a primit un nou membru. Este vorba despre EX30 Cross Country, pur electric.
Pentru partea din față și din spate, Volvo a pregătit inserții negre, topografia lanțului muntos Kebnekaise în față, elemente de protecție pentru aripi, pentru un plus de robustețe, dar și anvelope speciale all-terrain de 18 inch (opționale). Garda la sol a crescut, în comparație cu EX30.
Tot opțional, clienții pot opta pentru diverse accesorii, inclusiv pentru apărători de noroi și un portbagaj suplimentar care vine montat pe plafon.
Habitaclul nu este diferit de cel al lui EX30. Regăsim aici aceleași spații de depozitare generoase, display-ul central de la care controlezi toate funcțiile mașinii, dar și sistemul multimedia bazat pe Android Automotive.
Volvo nu a oferit detalii despre specificațiile tehnice. autonomie de până la 427 de kilometri, încărcarea de la 10 la 80% durează 26 de minute și oferă tracțiune integrală.
Știm doar că noul EX30 Cross Country promite oChiar dacă nu au specificat clar, putem deduce că este bazat pe versiunea cu două motoare electrice a lui EX30. Aceasta oferă 428 CP și 543 Nm pentru o repriză 0-100 km/h în 3.6 secunde, iar bateria are o capacitate de 69 kWh.
via Volvo
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/2155-EX30.html?fueltype=5&powerunit=2
300 km faci lejer 10 zile, hai minim o săptămână full - în oraş iar la drum lung acoperă Bucureşti - Craiova, B - Constanţa, B - Sibiu, B - Bacău, B - Galaţi.
Deci nu e rău deloc.
Da, o baterie de 80-100 kwh este mai bună, dar cine face drumuri lungi tot timpul ??
Îmi pare rău pentru Volvo, dar acel cockpit este jenant. O să vedem vânzările că de lansat poți lansa ce vrei, așa ca Trump, toată ziua “lansează” chiftele, să vedem cât durează la el 48 de ore de la investire ca să încheie pacea și cu ce preț. :(
Problema nu e ca nu te poti descurca ci ca e foarte ineficienta. Am mers cativa km ca pasager cu EX30 si proprietarul zicea ca in nici o situatie nu se apropie de consumul oficial. Si per total zicea ca nu e o masina demna de marca Volvo cu materiale slabe si ergonomie si mai slaba.
Asa am ajuns "sa caut" EX30-ul la consum.
As zice ca este atat de simplu: preturi din ce in ce mai mari + costuri de fabricatie mici = profit maxim
Din pacate, chiar si cei care se vor a fi premium ofera calitate doar mediocra.
Absolut toate modelele noi sunt nesimtit de scumpe pentru ceea ce ofera.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/global-electric-vehicle-sales-up-25-record-2024-2025-01-14/
https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-0-8-in-2024-battery-electric-13-6-market-share/
Mentionam:
BEV 13,6%
DIZAL (in coma, sustinut de saracii) 11,9%
Nu mai zicem ca PHEV sunt mare majoritate benzinare+ electric, iar hibridele simple sunt bazate pe benzinare!
In Europa, EX30 s-a vandut mai bine decat orice model BMW :))
In Europa Volvo XC60 a fost cel mai vandut SUV PHEV.
Tot in top la SUV PHEV e si XC90.
Vezi niste modele cu motoare antice diesel la peste 150000 euro. Trebuie sa fii retardel tare sa dai banii astia pe un diesel, oricate dotari, leduri si televizoare ai inauntru.
Totuși, paradoxal, e buna pentru cross country, unde nu ai nevoie de piele și alte fineturi. Și nici de 300km autonomie. Unii de pe aici nu știți ce înseamnă cross country.
Prostovanii trotinetiști nici nu mai menționează prăbușirea vânzărilor de mizerii electrice cu autonomii de 200 km la doar 50-150k euro, fără infrastructură de încărcare. :)))))))))
Diesel deliveries dropped 19.5% last month, with 32,956 units. This was a 7,980-registration loss year on year, following the drivetrain’s poor performance in December.
UK:
Diesel car sales fell by 13.6% in 2024, accounting for just 6.3% of new cars sold through the year.
Franța:
Meanwhile, diesel’s downfall continued. The fuel type ended January with a drop of 48.5%, with 4,956 units registered. This was a gap of 4,664 units compared to last year. The powertrain took a 4.3% market share, dropping from the 7.9% recorded last year.
Spania:
Diesel 6.9%
Italia:
According to recent data, diesel car sales in Italy during January 2025 saw a significant decline, dropping by 41.4% year-on-year, indicating a continued trend of decreasing diesel car registrations in the country.
Revino la realitate, gherțoiule :))