A venit momentul să facem cunoștință cu noul Volkswagen ID.7 Tourer, varianta break a modelului electric de clasă medie. Noul ID.7 Tourer este inspirat de conceptul ID. Space Vizzion, prezentat în 2019 și este primul break electric din istoria mărcii de la Wolfsburg.
DESIGN INSPIRAT DE PASSAT ȘI ARTEON
La capitolul design, noul ID.7 Tourer este, evident, identic cu varianta liftback. Vorbim aici de o parte frontală simplă cu faruri LED unite printr-o bandă iluminată și de o caroserie cu linii în mare parte fluide și rotunde.
Cea mai mare noutate este în partea din spate, acolo unde noul ID.7 Tourer primește un plafon alungit și un hayon care integrează o mare parte din stopurile LED. Volkswagen spune despre design-ul noului break electric că este un mix între break-ul tradițional, reprezentat de noul Passat, și shooting brake-ul, reprezentat de Arteon. Noul model primește și un plafon panoramic, ce poate fi transparent sau opac prin apăsarea unui buton.
Dimensiunile noului ID.7 Tourer sunt aceleași cu varianta liftback. Astfel, se păstrează lungimea 4961 de milimetri, lățimea de 1862 de milimetri și înălțimea de 1536 de milimetri. Doar ampatamentul este puțin mai lung. În cazul lui ID.7 Tourer, acesta măsoară de 2971 de milimetri (+5 mm).
PORTBAGAJ DE 1714 LITRI
Deși dimensiunile sunt aceleași, noul ID.7 Tourer oferă, în mod evident, mai mult spațiu în portbagaj.
Cu bancheta în poziție normală, capacitatea portbagajului este de 605 litri. Odată rabatată bancheta, portbagajul poate "înghiți" până la 1714 litri. Asta înseamnă un plus de 128 de litri față de varianta liftback.Iar dacă ai nevoie de și mai mult spațiu, Volkswagen oferă și un portbagaj exterior montat pe plafon, cu o capacitate de 460 de litri.
Datorită portbagajului mare, vei putea transporta ușor obiecte mai lungi. Cu bancheta în poziția normală ai o lungime de 1075 de milimetri, iar cu bancheta rabatată, vei putea căra obiecte cu o lungime de maxim 1948 de milimetri.
AUTONOMIE DE 685 DE KILOMETRI
Pentru început, noul Volkswagen ID.7 Tourer este disponibil în versiunea Pro. Aceasta aduce un motor electric pe puntea din spate care dezvoltă 285.5 cai putere și un cuplu de 545 Nm. Versiunea Pro primește o baterie de 77 de kWh.
În timp, va fi disponibilă și versiunea Pro S, care aduce o baterie mai mare, de 86 de kWh, de unde rezultă o autonomie de maxim 685 de kilometri în regim WLTP. Evident, autonomia variază în funcție de jantele alese. În cazul acesta, avem jante cu dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch. Motorul este neschimbat în cazul versiunii superioare.
Bateria noului model va putea fi încărcată de la 10% la 80% în 30 de minute la un curent maxim de 200 de kW. Asta în cazul versiunii cu bateria mai mare. Dacă alegi bateria mai mică, mașina va putea trage un curent de doar 175 de kW.
La final, noul model primește aceleași dotări ca varianta liftback. Vorbim aici de un ecran multimedia de 15 inch, un instrumentar digital de 12.3 inch, un heads-up display cu realitate augmentată și un sistem de climatizare inteligent care reglează temperatura automat în funcție de condițiile climatice.
Bineînțeles, mai includem aici și sistemele de siguranță avansate. Lista include: sistemul semi-autonom Travel Assist, cu sistem de centrare a benzii, cruise control adaptiv și asistent la schimbarea benzii. Nu lipsește nici sistemul Park Assist Pro pentru parcarea automată.
Noul Volkswagen ID.7 Tourer va fi produs la uzina de la Emden din Germania, alături de varianta liftback. Volkswagen nu a anunțat prețurile noii variante break.
via Volkswagen
De curiozitate, când spui drumuri lungi cu familia te referi la copii mici? Cât de lungi sunt drumurile alea?
Din experienta dacă faci 1000 km cu mașina cu copii mici, se cheamă tortură sau sado-maso, depinde din punctul cui de vedere.
Dacă îți ții copiii 12h în mașină fie ai ceva probleme fie habar nu ai ce vorbești.
"Bateria noului model va putea fi încărcată de la 10% la 80% în 30 de minute la un curent maxim de 200 de kW. Asta în cazul versiunii cu bateria mai mare. Dacă alegi bateria mai mică, mașina va putea trage un curent de doar 175 de kW."
Cam asa zice autorul in articol, fain, nu?!
@andrei: esti un stresat probabil cu copii si de aia nu rezista atat
Este o formulare pe care eu și colegii mei o folosim constant la știrile despre mașini electrice. Nu am văzut până astăzi ca cineva să înțeleagă greșit ceea ce s-a spus într-o astfel de formulare. Îmi pare rău că ai înțeles greșit, dar mai simplu de atât nu se poate.
Întrebare: dar de ce??? O locație mai apropiata sau cu avionul nu se poate? De ce ai supune copiii la asa ceva?
Articolul e clar, exprimarea e la fel de corecta precum multi alți termeni folosiți incorect dar întrati în vocabular. Adică lumea înțelege despre ce e vorba.
Toată lumea spune "s-a oprit curentul". Apropo, în engleza de zice "no power", care e mai corect.
Noi nu ieșim cu mașina de familie de pe șosea și șosele aici unde locuiesc eu nu au nevoie de gardă la sol mărită.
Însă știu ca asta e util în anumite situații. Unora le e mai ușor sa coboare sau sa se urce în mașină dacă garda la sol e mai înaltă. In cazul break-uri mai ajuta și la urcarea lucrurilor grele în portbagaj.
In general e bine sa existe opțiuni dar piața a început sa facă dificila menținerea modelelor de nișă. Am văzut ca și BMW renunță la unele caroserii, de exemplu cele cu hayon. Personal le-as fi preferat pe acelea în locul sedan-urilor, dar îmi imaginez ca sunt în minoritate.
unii inca fac de-astea.
Iar acum poți sa încarci bateria în timp ce dormi un pic.
Momentan conduc un hyundai kona electric din 2020, super multumit dar e mica si tractiunea fata e nepotrivita pentru cuplul motoarelor electrice