Noua generație Volkswagen Golf R a debutat la începutul lunii noiembrie 2020. Cu această ocazie, hatchback-ul compact de performanță a devenit cel mai puternic Golf din istorie datorită motorului de 2.0 litri care a ajuns să dezvolte 320 de cai putere.
Acum, marca germană a prezentat și versiunea mai practică, Golf R Variant. Departamentul tehnic a rămas neschimbat, astfel că dispune tot de 320 CP și 420 Nm cuplu.
Fiind, însă, cu 79 de kilograme mai grea decât versiunea hatchback, performanțele sunt puțin schimbate. Noul Volkswagen Golf R Variant atinge 100 de km/h în 4.9 secunde (+0.2 secunde) și are o viteză maximă de 250 km/h.
Pachetul opțional R Performance, care mai include jante de 19 inch și modurile de rulare Nurburgring și Drift, crește viteza de top la 270 km/h. Pentru a combate greutatea în plus, constructorul din Wolfsburg a revizuit suspensia.
În plus, comparativ cu vechea generație, noul Golf R Variant este mai lung cu 349 de milimetri.
Acest lucru se traduce printr-un habitaclu mai încăpător. Cu bancheta în poziție normală, volumul portbagajului este de 611 litri, dar prin rabatarea ei se obțin 1.642 de litri pentru bagaje.Break-ul de performanță poate, de asemenea, tracta până la 1.900 de kilograme.
Că tot am pomenit de interior, pasagerii vor regăsi aici toate noutățile introduse de versiunea hatchback. Printre ele, scaunele sport, ornamentele care imită fibra de carbon, volanul teșit în partea de jos, lumină ambientală albastră și grafică specială pentru instrumentarul de bord digital și pentru sistemul multimedia.
Prețul nu a fost anunțat, dar debutul pe piața din Germania este programat pentru jumătatea lunii august.
via Volkswagen
Daca rezolva la facelift farurile, luneta si mai pun niste butoane pentru clima si start stop...poate, poate :)) altfel, la cat costa Golf 8 combi, mai bine un Passat Variant ca tot pe acolo iesi la bani si este aceeasi platforma.
În esenţă, Arteon este provocarea lui VW în direcţia măgulirii ochiului născut critic.
A, şi demn de remarcat (ca şi în cazul lui Passat) : fără “tablete de neam prost” (înţelegeţi domniile voastre…).
https://www.youtube.com/watch?v=CkpQK9p53jo
Eu am comparat 2.0 TDI DSG la Passat si Golf Variant si ambele sunt la 29000 fara optionale, acuma posibil Golful sa aiba cateva dotari standard in plus (gen scaun Ergoactive sau luminite ambientale) dar nu am vazut diferenta de pret 5000 Euro la aceeasi motorizare si transmisie.