Scandalul Dieselgate ridică mari semne de întrebare și cere soluții. Tot mai multe voci caută rezolvarea problemei prin lansarea unor noi modele, cu emisii cinstite. Primul pe lista tuturor este noul Volkswagen Golf, așteptat să debuteze oficial la sfârșitul anului viitor.
Dată fiind situația actuală, noul VW Golf 8 ar putea sosi chiar mai devreme, pentru a salva onoarea Grupului. O serie de informații preliminare susțin că noul model va fi de fapt un facelift al actualului Golf 7 și nu neapărat o generație complet nouă.
Dezvoltat pe acceași platformă MQB, Golf 8 nu va avea dimensiuni noi, proporțiile fiind aceleași, doar designul fiind așteptat să devină ceva mai angular. Ipotezele estetice au început deja să iasă la lumină, iar cea mai nouă vine de la jurnaliștii publicației Motor1, care au încercat să își închipuie cum va arăta noul Golf 8.
Modelul german va fi, totodată, și cel mai tehnologizat Golf produs vreodată, urmând să beneficieze de o mulțime de sisteme de asistență, de o simplificare a planșei centrale, de afișaj tactil nou și de instrumente de bord digitale. Cel mai probabil, noul Golf va oferi în lista de opționale celebrul Virtual Cockpit de 12.3 inch, regăsit deja și pe Passat, dar și pe mai toate modelele noi din gama Audi (TT, A4 și Q7). Nu va lipsi nici recunoașterea gesturilor, o găselniță tehnologică pe care am văzut-o deja pe Seria 7 și pe care o așteptăm și pe viitorul Audi A8.În ceea ce privește gama de motorizări, germanii vor avea grijă să le ofere clienților aceleași agregate diesel și benzină, dar cu emisii mult mai reduse. Își va face loc în gama lui Golf și motorul cu trei cilindri, de numai un litru, folosit deja de Audi A1.
Volkswagen va lansa și o versiune hibridă, cu o arhitectură complet nouă. Ea va dispune de un motor pe benzină, cu numai trei cilindri, de un litru, asistat de un turbocompresor electric și un alt motor electric. Ansamblul, completat și de o baterie litiu-ion, va putea oferi un consum de numai 4.7 litri/100 de kilometri. Bateria va livra energie și pentru turbocompresorul electric, ceea ce înseamnă că motorul nu va fi solicitat atât de mult.
via motor1
recunosc ca sant rau cu ei din cauza scandalului cu emisiile
1-2
3-4
5 de sine statator sau mai mult spre 4
6-7(-8)
Golf 6 a fost un facelift a lui 5 .
Golf 7 a venit cu noua platforma MQB, iar acum va veni un facelift ( dar probabil il vor numi 8, dar tot facelift va fi ).
Vw va ramane Vw fie ca ne dorim sau ba!
Decat masinile tale japoneze taiate cu toporul mai bine asnoste ca europencele !
nu ai luat in calcul ca poate fi vorba de un turbocompresor normal care poate fi "ajutat" de un motor electric la turatii joase cand presiunea gazelor de pe evacuare nu e suficienta, eliminand astfel si senzatia de turbo-lag:)
Singura problema aici e gradul de complexitate, nu cred ca e cazul sa ne "amintim" de problemele 1.4 TSI cu turbosuflanta si supercharger (no hard feelings 4 VAG, detin G6 fix 2.0TDI CR si sunt in mare parte multumit de el, total impartial vorbind, ma lasa rece "scandalurile televizate").
Decat tri-turbo/multi turbo gen BMW's marketing gimmick e mult mai ok (ca potential grad de fiabilitate) varianta asta + baterie/supercapacitor competent.
Luand in calcul cele de mai sus si incercand sa gandesc din perspectiva unui inginer care ar vrea sa-si construiasca singur masina, cu siguranta as alege aceeasi cale de mijloc ca Toyota, motor cu combustie interna optimizat pentru consum, cat mai simplu (fara supraalimentare), si un electric suficient de puternic (cuplu oricand disponibil).
Ne place sau nu, tot spre electrice simple ne indreptam, cu sau fara grila de alimentare competenta. Se investeste in prea multe locuri in r&d (pentru baterii si energie alternativa cel putin) sa nu iasa ceva ok in final. Pana si arabii o stiu:)
In final, sa fiu on-topic un pic: VW au cam dat-o rau tare de cand cu scandalul asta, acum vor grabi putin ritmul si vor impinge in mainstream tehnologii care nu-si au nici rostul nici locul acolo de gen hibridul asta cu H de la hidos proiectat direct din design doar de dragul de a tine pasul cu atrocitatile pompos prezentate de alte companii, fara nici o valoare economica si care intra in aceeasi categorie de "marketing hypes" ca si tehnologiile din multe alte domenii (spre exemplu rezolutii de 4K pe laptopuri de 15 inch). Culmea, vestea proasta e ca o sa tina! Ar trebui sa multumim cu totii consumerismului imbibat in creierele fragile a multor generatii pentru asta.
Pana una alta va urez sanatate la toti si-am fugit!