Botezat Toyota TS040 Hybrid, noul prototip este capabil să furnizeze 985 CP prin intermediul unui motor aspirat de 3.7 litri de 512 CP şi şi a două motoare electrice care furnizează în total 473 CP. Unul dintre motoarele electrice este furnizat de Aisin şi amplasat frontal, în timp ce al doilea este construit de Denso şi a fost amplasat pe puntea spate.
Regulamentul tehnic permite utilizarea unui sistem hibrid care să furnizeze până la 8 MJ de energie pe fiecare tur de circuit, însă Toyota a limitat capacitatea la numai 6 MJ pentru a menţine masa prototipului la o valoare mai scăzută.
"Am luat în considerare utilizarea unui sistem hribrid mai puternic, dar am mers pe 6 MJ pentru că o alegere mai mare a sistemului de recuperare a energiei ar fi avut un efect negativ asupra timpului pe tur din cauza masei mai mari", a explicat Hisatake Murata, şeful diviziei de dezvoltare a prototipului pentru Le Mans.
Toyota testează noul TS040 Hybrid în cadrul unei sesiuni de evaluare care are loc în această săptămână pe circuitul Paul Ricard din Franţa.
Japonezii au stabilit deja şi piloţii celor două exemplare care vor participa în competiţie.
Primul va fi alcătuit din Alex Wurz, Kazuki Nakajima şi Stephane Sarrazin, în timp ce al doilea prototip le revine lui Anthony Davidson, Nicolas Lapierre şi Sebastien Buemi.Porsche şi Audi şi-au prezentat deja prototipurile cu care vor aborda Cursa de 24 de ore de la Me Mans din acest an:
Comentarii (9)