În urmă cu doar câteva săptămâni, Suzuki a publicat primele fotografii oficiale cu noua generație Jimny. Modelul constructorului nipon a primit mici modificări estetice și o serie de tehnologii moderne la interior.
Japonezii au dezvăluit acum și motorizările pentru noul Jimny în Europa. Fără diesel și doar cu un motor pe benzină. Așa va putea fi comandat Suzuki Jimny începând cu anul viitor.
Motorul de 1.3 litri și 85 CP va fi înlocuit cu unul mai puternic de 1.5 litri ce va dezvolta 100 de cai putere. Acesta va fi oferit alături de o cutie manuală cu 5 trepte sau una automată cu 4 rapoarte.
Așa cum Automarket a anunțat aici, Suzuki Jimny va avea opt nuanțe de caroserie disponibile, printre care Kinetic Yellow și Brisk Blue Metallic. Japonezii au spus că Jimny va putea fi comandat și cu o caroserie în două nuanțe.
Noul Suzuki Jimny rămâne un model orientat către off-road, iar producătorul nipon spune că manevrabilitatea a fost îmbunătățită, dar fără să altereze caracterul pe care deja îl cunoaștem.
Șasiul tradițional, suspensia rigidă și tracțiunea integrală sunt armele cu care noul Jimny este gata să iasă în off-road.Via Suzuki
Nu-i prea mare cuplul aparent - a nu se uita că noul cvadricilindru 1.5 e *aspirat* , deci fără moarte - dar la 1.090 kg ai mașinii (1.135 kg full option)e destul (fostul motor 1.3 avea 84 CP și 110 Nm și era mai greu cu 25%). Consum mediu: 6,8 l/100 km (c.v. manuală 5 trepte) sau 7,5 l - auto 4 trepte clasică (convertizor cuplu, cu 20 kg mai grea.)
Vmax anunțată e tot 145 km/h, dar oricum nu contează - și sigur Suzuki dă cifre prudent-conservatoare ca de obicei (timpul pt sprintul 0-100 km/h nu-i nici el comunicat.)
Nici prețul de altfel (în Japonia e 13.500-15.500 euro- echivalent.)
Garda la sol (210 mm) dar mai ales unghiurile redutabile de approach/departure (37 / 49 grade) îi permit să fie-n continuare regele gropilor, noroaielor, zăpezii etc.
Portbagajul rămîne micuț (85 l cu scaunele spate nepliate), dar crește cu vreo 50 l față de fostul Jimny (la 377 l) cu ele rabatate - chestie pozitivă, fiindcă la vechiul trebuiau demontate.
Hai c-am obosit și nici angajat AM nu sînt, așa că mai căutați și voi despre sistemul 4WD - nepermanent, dar cu reductor ca și înainte.
P.S. Cu dimensiunile-i mai neclar (apar valori variabile, de la 3,48 la 3,65 m lungime - ultima-i pt versiunea europeană Sierra se pare, și mai lată ca bazica japoneză - 1,645 m), dar pare a fi la fel de mic p-afară ca fostul model, ceea ce nu-i rău de fapt.
...Fiindcă cine vrea spațiu / lux își ia Range Rover - și un abonament la service + benzinărie, clar.
Vezi ca are (si) buton de pornit-oprit motorul, butoane pe usi (keyless) si multe-multe alte gadgeturi moderne, actuale.
Incredibila masinuta. Abia astept sa vina la dealer sa ma duc la un test.
Uitati-va aici: https://www.youtube.com/watch?v=n2Fp4e2Zpo8
Si eu sunt innebunit dupa ea.
@Tatraurs
Eu fac parte din fatalaii care o sa ia versiunea superioara.
În fine, fără roată ar avea 3,48 m lungime (ba chiar 3,39 m pt versiunea kei-car japoneză), iar cu roată - cca 3,60, adică echivalent cu vechiul.
...O opțiune a japilor neinspirată după mine, dar probabil că marketingul lor a vrut să-l diferențieze și mai mult de Ignis Allgrip, mai puțin extremist offroad, dar și mai spațios (3.70 m / 203 l portbagaj.)
Mult mai economic și considerabil mai ieftin, deși fără reductor/șasiu separat, Allgrip-ul Ignis m-ar tenta mai mult și pe mine decît acest micro- G-Klasse... cu două locuri, dacă vreți și ceva portbagaj.
Sub formă de utilitară va și fi înmatriculat în destule țări gen Franța, unde malus-ul ecologic absurd ar fi maxim pt varianta normală evaluată-n ciclu WLTP - 10.500 euro !!!
Cumva normal ca emisiile/consumul să fie mari, cu aerodinamica lui de cărămidă (fostul era ca un dulăpior ușor rotunjit, dar tot consuma la 130 km/h pe Autobahn... 12,3 l/100 km ! - v. teste ADAC.)
Concluzie (dincolo de detaliul care nu interesează pe nimeni... că mie tot nu-mi place :-)): cine-l cumpără ca unică mașină - și nu a doua / a treia - ar trebui să mediteze atent nu doar la plusurile *jucăriei*.
Si consumul la asta de 1.5. sa zicem pe la 90 - 100 kmph, pe drumuri de romania, cam la cat preconizezi ca o sa se ridice?
Merci!
Serios acu - dar cu disclaimerul *probabil* pînă oi conduce - la anu cred - și noul Jimny (am mai avut unul acum 15 ani, f. distractiv offroad, dar vîndut rapid tocmai fiindcă era singura-mi mașină):
+ - uri vs. fostul Jimny:
- echipamente siguranță/asistență moderne, airbaguri - ESP etc.
- direcție mai bine *izolată* de gropane (așa zice Suzuki cel puțin)
- suspensii mai confortabile (așa zic testerii japonezi)
- zgomot interior CEVA mai redus (tot după japi)
- scaune spate rabatabile
- tracțiune/demaraj mai bune, la aprox. același consum mediu
...însă și minusuri - sau cel puțin stagnări:
- portbagaj mai mic (85 l) cu scaunele nerabatate (vechiul - 113 l declarați, dar 185 l măsurați efectiv ...și surprinzător de ADAC în 2003.)
- lungimea redusă (repet, se pare că 3,480 m vs. 3,545 m vechiul, de unde și portbagajul simbolic)
- ...dar și îngustimea (doar 1,475 m fără evazeurile aripilor versiunii europene Sierra, cu ecartamente mai mari și l=1,645 m; înălțimea-i cam aceeași - 1,715-20 / 1,705 mm fostul.)
- consumul similar, adică măricel spre mare - pe șosea încă aceptabil = 6,9 l/100 km după ADAC, ca și în oraș = 9,4 l, dar pe autostradă = 12,3 l/100 km pt MY 2003 !!!
Nu mai pun la minusuri direcția ușor stranie a fostului Jimny, cam fără *auto-centrare* în linie dreaptă și fără revenire sesizabilă la terminarea bracărilor - fiindcă poate a fost remediată la noul (am dubii totuși, la noul Ignis fiind cam la fel.)
O concluzie... și mai personală: dacă apărea acum 10 ani (cînd aveam și mălai pt 2 mașini, btw), l-aș fi cumpărat p-ăsta nou cu ochii închiși - și-așa urîțel. :-)))
Acum însă zic *pas* din simplul motiv că nu mai fac offroad extrem - deh, bătrînețile...
Precedentul Jimny devenea asurzitor la peste 100-110 km/h (77 dbA la 130 km/h apud ADAC), așa că orice - fie minoră - optimizare la capitolul insonorizării ar fi binevenită.
OK, peste sută nici nu prea-i dădeam pe șosea - nu doar din cauza consumului care creștea exponențial, ci și a instabilității la vînt lateral (capitol la care actualul n-are cum să stea mai bine, cu geamurile lui și mai puțin curbate.)
Nici lățimea de 1,60 m a fostului nu era suficientă (nu doar după mine) - pericolul răsturnării fiind mereu prezent la pasaje dificile-n offroad. În tot răul există însă și-un bine - mai exact, posibilitatea strecurării în zone / străzi / parcări f. înguste.
În fine, Jimny a fost / este o mașinuță hiper-specializată pînă la urmă, așa că am exagera dorind polivalență absolută și de la noua ei declinare.
Nu degeaba au nemții o vorbă: cu toții am vrea vaci care să dea nu doar lapte, ci și lînă și ouă (eventual de aur ;-)), dar...
Revenind on topic: abia astept si eu sa apara sa ma duc sa-l testez. Dar ma cam pun pe ganduri detaliile ce le-ai dat tu... Lungimea masinii sa zicem ca poate fi un atu pentru parcare in oras, dar latimea.... Nici nu ma gandisem...
Cred ca pentru Romania se preteaza bine masina. De ce? Autostrazi nu avem oricum, pe sosea ar trebui sa fie OK, in aglomeratia orasului din nou, masina asta s-ar putea dovedi un mare plus, e fiabila, cel putin eu asa stiu ca sunt fiabile japonezele aspirate pe benzina... Acum mai ramane problema ruginii care sper ca a fost rezolvata si consumul. De asemenea, pentru mine un ffff important detaliu e insonorizarea: daca face mai urat decat un Diesel, ma lipsesc...
Personal imi place designul f mult. Deci pe partea asta n-am probleme. Imi plac masinile patratzoase. M-am saturat de "curbe sexy" a la Mini peste tot. Imi plac astea butucanoase. :)