Hyundai Kona reprezintă pariul constructorului asiatic în segmentul SUV-urilor mici. Modelul a fost dezvoltat conform noilor direcții de design și se adresează tinerilor.
"Țintim noi standarde în segmentul SUV cu un design atrăgător, conectivitate de ultimă oră și elemente de siguranță de top", a declarat vice-președintele Hyundai, Euisun Chung în timpul evenimentului de prezentare.
Noul Hyundai Kona măsoară 4.154 de mm lungime, 1.800 de mm lățime și are o înălțime de 1.550 de mm. Ampatamentul are 2.600 de mm, iar garda la sol anunțată de asiatici este de 170 de mm.
Kona va putea fi comandat cu scaune încălzite și ventilate, cu un head-up display și cu un sistem multimedia modern. Acesta din urmă oferă suport Apple CarPlay, Android Auto și Mirror Link. Conform oficialilor Hyundai, Kona va fi oferit alături de următoarele sisteme de siguranță și asistare: Autonomous Emergency Braking, Attention Assist, Blind Spot Detection, Lane Keeping Assist și Rear Cross Traffic Allert.
În standard, clienții vor primi și un asistent la coborâre.Gama de motorizări este alcătuită din două unități pe benzină. Clienții vor putea opta pentru propulsorul de 1.0 litri de 120 de cai sau pentru cel de 1.6 litri de 177 de cai. Acesta din urmă este oferit pe versiuni cu sistem de tracțiune integrală.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Highway | Premium | Luxury |
1.0 T-GDi | Benzină 120 CP |
Man6,4x2 | 21.146 | 23.764 | 24.954 |
1.6 T-GDi | Benzină 177 CP |
Aut7,4x4 | - | 27.929 | 29.119 |
Așa cum probabil știți, Hyundai vine cu o oferă de lansare pentru noul Kona. Astfel, prețurile de lansare sunt mai mici cu 2.800 de euro față de cele de listă.
Noul Hyundai Kona vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai Kona 1.0 benzină, Premium |
120 | 5.2 | 12 | 23.764 |
Volkswagen T-Roc 1.0 benzină, Design |
115 | 5.2 | 10.1 | 18.972 |
Ford EcoSport 1.5 benzină, Titanium |
110 | 6.3 | 13.3 | 17.150 |
Fiat 500X 1.6 benzină, Pop Star |
140 | 6.0 | 9.8 | 20.088 |
Mitsubishi ASX 1.6 benzină, Invite+ |
117 | 5.7 | 11.5 | 19.766 |
Mazda CX-3 2.0 benzină, Revolution |
120 | 5.9 | 9.0 | 20.290 |
Nissan Juke 1.2 benzină, Tekna |
115 | 5.9 | 10.8 | 20.290 |
Opel Crossland X 1.2 benzină, Innovation |
110 | 4.9 | 10.6 | 15.910 |
Peugeot 2008 1.2 benzină, Allure |
110 | 4.4 | 9.9 | 18.157 |
Suzuki Vitara 1.6 benzină, Passion |
120 | 5.3 | 11.5 | 15.100 |
Citroen C3 Aircross 1.2 benzină, Shine |
110 | 4.9 | 10.5 | 17.700 |
Renault Captur 1.2 benzină, Intens |
120 | 5.5 | 9.9 | 16.650 |
Seat Arona 1.0 benzină, Xellence |
115 | 5.0 | 9.3 | 18.668 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Mașina-i în orice caz mai arătoasă decît sora ei Kia Stonic, ceva mai bine echipată și sigur la fel de fiabilă, iar plusul existenței versiunii 4x4 mult mai potente e și el un atu.
Concluzie: se va vinde, chiar dacă nu la fel de bine ca Sandero Stepway. :-)
...Doar asta-i cererea - altfel nici AM n-ar fi testat exclusiv - și consecutiv - SUV/crossovere în ultimele 5 ocazii...
Cat a platit Grupul VAG?
In tabelul cu motorizari/consumuri/performante sta slab pentru un model aparut in 2017. Sub concurenta de la Citroen, Opel si Seat si mult sub modele aparute acum cativa ani, gen CX-3 sau 2008. Oricum macar nu e din alt film ca modelul Ford lol.
Pretul e enorm, cu toata reducerea, insa stim deja ca Hyundai isi vinde piele scump cand vine vorba de suv-uri. Sportage, 3008 si Grandland X pot fi achizitionate pe la aceleasi preturi si vorbim deja de suv-uri compacte, mai mari decat Kona.
Sunt noile preturi ptr. un salariul de bugetar. Cei multi si saraci raman la vw .
Spațiu foarte mic la interior, materiale de slabă calitate, motorizări slabe pentru un crossover lansat recent ( motorul de 1.0 turbo vibrează puternic, este gurmand, vlăguit la turații joase și nu au reușit să transmită puterea sa la roți cu toate că veste un turbo de putere medie ) și la toate se adaugă un preț mare... fără a mai adaugă devalorizarea galopantă. Deci....