Noul supercar Ford GT sfidează normele de consum: este chiar mai însetat decât strămoșul său, vechiul Ford GT

de Bogdan Mirică
Luni, 09.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Agenția Americană pentru Mediu a publicat consumul obținut de supercarul Ford GT în timpul testelor sale oficiale. A reieșit că acesta consumă mai mult și decât vechiul Ford GT.

Noul Ford GT este unul dintre cele mai dorite modele din istoria Ovalului Albastru. Numărul clienților care și-ar fi dorit mașina depășește cu mult oferta Ford. Chiar dacă au existat doar cuvinte de laudă până în acest moment, Ford GT nu pare a fi mașina perfectă.

Cel puțin nu după ce Agenția Americană pentru Mediu (EPA) a calculat consumul real al supercarului Ford. Potrivit EPA, noua generație Ford GT consumă în medie 16.8 litri/100 de kilometri. Consumul urban ajunge la 21.3 litri, iar cel extraurban, în regim de autostradă, este de 13 litri/100 de kilometri. Valorile ar putea fi justificate de faptul că vorbim despre un supercar, iar clienții săi nu sunt întotdeauna preocupați de un consum redus.

Esential 16.8 litri/100 de km este consumul mediu anunțat de EPA pentru supercarul Ford GT.
Însă, dacă le punem pe lângă cele ale rivalilor din segment, ele par destul de mari și exagerate în contextul eforturilor actuale de reducere a consumului și emisiilor.
Spre exemplu, Ferrari 488 GTB se laudă cu un consum mediu de 13 litri/100 de kilometri, Lamborghini Huracan cu 13.8 litri/100 de km, iar Honda NSX, cu propulsia sa hibridă, promite 11.2 litri/100 de km. Toate aceste valori sunt cele comunicate de aceeași agenție americană.

Mai mult, potrivit datelor EPA, noul Ford GT este chiar mai însetat decât strămoșul său, deși dispune de un motor V6 Ecoboost de 3.5 litri, mai mic decât clasicul V8 de 5.4 litri. Vechiul Ford GT consuma 19.6 litri în oraș și 12.3 litri pe autostradă.

Chiar dacă nu va fi un element îngrijorător pentru viitorii săi clienți, consumul ridicat, la pachet cu emisiile mai mari, ar putea aduce taxe mai ridicate pentru clienți, în funcție de țara în care este înmatriculat supercarul.

Comentarii (9)

  • Deci se arata ca motorizarile mici supraalimentate nu sunt mai economice decat unele mari si aspirate.

    Pana la urma nu este nici un V8 pe acest model ? E blasfemie.
    14 6
  • Motorizarile mici si supraalimentate au 2 avantaje mari:
    1 cuplu mult mai mare la turatii mici
    2 sunt mai mici si mai usoare (iar masina se simte mai agila)

    Daca te uiti la 2 grafice de putere pentru motoare aspirate si turbo care au acceasi putere maxima o sa vezi ca la turatii foarte mici (gen 1500 - 2000 rpm) motorul turbo are dubla puterea. Pe strada, puterea la turatii mici e tot ce conteaza. Eu personal nu mai revin la aspirat.
    12 4
  • La el nu se pune, ca el e in satul lui. :)
    5 1
  • inexorabil
    @Seth, sigur că ai dreptate (eu, de exemplu, dintre “turbate”, o admir cel mai mult pe Mitsu Lancer Evo, dar nu mi-aș dori-o niciodată ca proprietate personală), ȋnsă poate că ești prea preocupat de arta de a fi “fâșneață” care se descurcă ȋn traficul obișnuit (de coșmar). După ceva vreme (nu prea multă), n-ar fi exclus să iei frumos un astfel de motor senzațional la turații mici și să-l dai copiilor, ca să se joace cu el pe bătătură. Evident, nu mă refer la cilindreele mai mari, precum cea a modelului de față.
    Majoritatea oamenilor pe care ȋi cunosc eu dețin benzinare, dar nu vor să audă de motoare turbo, nici măcar de acelea de tip downsizing. Cum ȋți explici? Or fi bătuți ȋn cap? Niet Kultur?...

    PS: “ador” muzica inconfundabilă a TDI-ului. Ori de câte ori o aud ȋn infamul cotidian, trebuie să fac eforturi pentru a-mi recăpăta buna dispoziție.
    3 6
  • @inexorabil
    Eu am un motor turbo benzina de 1.8l de 230cp si 330Nm. Si urca rampele fara sa gafaie, fara sa retrogradez. Consum sub 6l la mers mai batranesc si max 14l la blana maxima pe autostrada.
    Special l-am luat pentru a-l tuna, pentru a obtine mai multi cai.
    Nu mi-ar placea un 1.8l de 116 cp si MAXIM 180Nm. Ti-o spun sigur.
    4 1
  • @Car: Se invarte Henry Ford in mormant saracu'.

    @Seth: Ai dreptate, dar pe strada mai conteaza si fiabilitatea. Si mai conteaza si sunetul: V6, V8 etc.
    @inexorabil: Sau iti iei un 3.0 -3.2 de 250 cp cu 300+Nm .
    0 2
  • Daca vrei un consum mic iti cumperi un Ford Fiesta 1.5 diesel. Consumul mic si supercarul sunt incompatibile. La ce costuri ai cu un supercar (pret achizitie, asigurari, taxe, anvelope, mentenanta) costurile cu combustibilul sunt insignifiante. E ca si cum as fi ingrijorat cand plec in concediu in Tenerife de pretul apei plate din aeroport.
    Oricum nu e masina de zi de zi. Probabil proprietarul unei astfel de masini mai are 2-3 in garaj.
    Dupa parerea mea la un supercar conteaza performantele si placerea de a conduce. Consumul este important pentru masinile normale.
    6 0
  • Cu 3.0-3.2 am greutate mai mare, deci supravirare mai mare, taxe de > 10 ori mai mari si nu am liniaritate la cuplu. N-am 330Nm la 2000 rpm.

    Daca mi-as lua >3.0l, as lua tot turbo sau supercharched, de ex Ausi 3.0 TFSI de la 290CP la 380CP cu resoftare. O sa zici sa-mi iau 5.0l, asa-i?
    2 0
  • Erata
    * subvirare
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru