Noul Ford GT este unul dintre cele mai dorite modele din istoria Ovalului Albastru. Numărul clienților care și-ar fi dorit mașina depășește cu mult oferta Ford. Chiar dacă au existat doar cuvinte de laudă până în acest moment, Ford GT nu pare a fi mașina perfectă.
Cel puțin nu după ce Agenția Americană pentru Mediu (EPA) a calculat consumul real al supercarului Ford. Potrivit EPA, noua generație Ford GT consumă în medie 16.8 litri/100 de kilometri. Consumul urban ajunge la 21.3 litri, iar cel extraurban, în regim de autostradă, este de 13 litri/100 de kilometri. Valorile ar putea fi justificate de faptul că vorbim despre un supercar, iar clienții săi nu sunt întotdeauna preocupați de un consum redus.
Însă, dacă le punem pe lângă cele ale rivalilor din segment, ele par destul de mari și exagerate în contextul eforturilor actuale de reducere a consumului și emisiilor. Spre exemplu, Ferrari 488 GTB se laudă cu un consum mediu de 13 litri/100 de kilometri, Lamborghini Huracan cu 13.8 litri/100 de km, iar Honda NSX, cu propulsia sa hibridă, promite 11.2 litri/100 de km. Toate aceste valori sunt cele comunicate de aceeași agenție americană.Mai mult, potrivit datelor EPA, noul Ford GT este chiar mai însetat decât strămoșul său, deși dispune de un motor V6 Ecoboost de 3.5 litri, mai mic decât clasicul V8 de 5.4 litri. Vechiul Ford GT consuma 19.6 litri în oraș și 12.3 litri pe autostradă.
Chiar dacă nu va fi un element îngrijorător pentru viitorii săi clienți, consumul ridicat, la pachet cu emisiile mai mari, ar putea aduce taxe mai ridicate pentru clienți, în funcție de țara în care este înmatriculat supercarul.
Pana la urma nu este nici un V8 pe acest model ? E blasfemie.
1 cuplu mult mai mare la turatii mici
2 sunt mai mici si mai usoare (iar masina se simte mai agila)
Daca te uiti la 2 grafice de putere pentru motoare aspirate si turbo care au acceasi putere maxima o sa vezi ca la turatii foarte mici (gen 1500 - 2000 rpm) motorul turbo are dubla puterea. Pe strada, puterea la turatii mici e tot ce conteaza. Eu personal nu mai revin la aspirat.
Majoritatea oamenilor pe care ȋi cunosc eu dețin benzinare, dar nu vor să audă de motoare turbo, nici măcar de acelea de tip downsizing. Cum ȋți explici? Or fi bătuți ȋn cap? Niet Kultur?...
PS: “ador” muzica inconfundabilă a TDI-ului. Ori de câte ori o aud ȋn infamul cotidian, trebuie să fac eforturi pentru a-mi recăpăta buna dispoziție.
Special l-am luat pentru a-l tuna, pentru a obtine mai multi cai.
Nu mi-ar placea un 1.8l de 116 cp si MAXIM 180Nm. Ti-o spun sigur.
@Seth: Ai dreptate, dar pe strada mai conteaza si fiabilitatea. Si mai conteaza si sunetul: V6, V8 etc.
@inexorabil: Sau iti iei un 3.0 -3.2 de 250 cp cu 300+Nm .
Oricum nu e masina de zi de zi. Probabil proprietarul unei astfel de masini mai are 2-3 in garaj.
Dupa parerea mea la un supercar conteaza performantele si placerea de a conduce. Consumul este important pentru masinile normale.
Daca mi-as lua >3.0l, as lua tot turbo sau supercharched, de ex Ausi 3.0 TFSI de la 290CP la 380CP cu resoftare. O sa zici sa-mi iau 5.0l, asa-i?
* subvirare