Subaru Forester nu mai are nevoie de nicio prezentare, mai ales pentru împătimiții mărcii nipone. Lansat pentru prima oară în 1997, Forester a fost comercializat în peste 5 milioane de exemplare, până în prezent. Este, totodată, al treilea cel mai vândut model Subaru în Europa.
La finalul anului trecut a primit o nouă generație care a debutat, inițial, pe piața nord-americană. Acum, noul Forester a ajuns în Europa.
Din punct de vedere estetic, varianta europeană este copia fidelă a celei americane. Avem o parte frontală revizuită, cu o grilă supradimensionată, design nou pentru faruri (montate pe două niveluri), jante de 18 sau 19 inch și, desigur, protecții din plastic pentru aripi.
Partea din spate aduce și ea câteva noutăți estetice, inclusiv stopurile cu un design nou, unite de o bandă neagră.
Paleta de culori exterioare este compusă din 11 nuanțe, dintre care două sunt noi. River Rock Pearl este doar un exemplu.
Habitaclul a fost, la rândul său, revizuit.
Avem un display central nou, de 11.6 inch, scaune față mai confortabile, sistemul multimedia are conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir, iar portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 508 și 1.720 de litri.Clienții au la dispoziție și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, cu o putere de 10W.
MAI PUȚINĂ PUTERE, DIN CAUZA NORMELOR DE EMISII
Sub capota noului Subaru Forester regăsim propulsorul e-Boxer de 2.0 litri, mild-hybrid, care în acest caz oferă 136 de cai putere (din cauza normelor de emisii din Europa). Varianta pentru piața nord-americană dispune de 180 CP. Transmisia este, în continuare, una Lineartronic.
Rigiditatea torsională a șasiului a fost mărită cu 10%, direcția a fost revizuită, iar cursa pedalei de frână a fost optimizată. Garda la sol măsoară 220 de milimetri, iar sistemul X-Mode cu funcție dublă este standard.
Din punct de vedere al siguranței, noul Forester vine echipat cu tehnologia EyeSight îmbunătățită.
Aceasta are acum 15 funcții, dintre care 5 sunt noi, iar 7 sunt îmbunătățite.Lista include, printre altele, sistem de oprire în caz de urgență, o premieră pentru Subaru, Front Warning Assist, Front Cross Traffic Braking, recunoașterea indicatoarelor rutiere și sistem de monitorizare a conducătorului auto.
via Subaru
In rest sperăm că lineartronic este mai fiabila decât cele din trecut care crăpau subit pe la 80 mii km, nici măcar mile.
Consumul măricel, se merita doar pentru cei ce au neapărat nevoie de sistemul 4x4 adică ciobani, oieri, cowboys and girls. In rest pentru uz strict urban probabil nu merita prețul. Nici măcar pentru pasionații mărcii in lipsa unei versiuni wRX STI.
Aia pasionați prefera încă primul forestier. Din motivul de mai sus.
Pe de alta parte 5 milioane in ~25 de ani nu e rau deloc. Nu e de mirare daca ne gandim ca dupa 10 ani, 99% din Masinile Subaru sunt inca pe sosea. Mare lucru.
Mild hibrid, adică aşa o adiere de nimic.
Puteau să ia lecții de la Rivian R1T care sunt azi maşina cu cea mai multă putere instant pe roată !!
Ce face Rivian pe teren, nu poate face nicio maşină termică.
Rectificați prostia asta pe care ați emis-o:
"Clienții au la dispoziție și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, cu o putere de 10 kW."
La 10 kw încarci bateria mașinii, nu telefonul.
doar pt diehards
Mă copii, mai puneți mâna pe fizica de a șaptea și invățați ce înseamnă cuplu, ce înseamnă putere. Nu vă mai băgați aiurea-n discuții, zău.
Cuplul motor este forța care pune în mișcare mașina. Valoarea mare a acestuia îți arată că mașina va pleca mai rapid de pe loc. Altfel spus, degeaba motorul tău dezvoltă 500 de cai putere, dacă cuplul motor este mic. Caii putere îți determină viteza de deplasare.
Acesta fiind un motor aspirat va avea valori maxime de cuplu și putere la turații mari.
un turbo le facea disponibile la turatii normale de mers cu masina
plus ca valorile alea de cuplu si putere la turatii normale au prostul obicei sa se piarda prin transmisie ( cutie cvt si 4wd)
adica va fi si mai lesinata decat este. si va consuma si mai mult. nasol moment. Subaru nu mai are relevanta pe piata europeana. O skoda 4x4 dsg ii da fum din toate pozitiile
Felicitări UE ca le arata ca sunt cu 20 de ani în urma producătorilor europeni.
In altă ordine de idei, acum multi ani când mi-am cumpărat prima mașină am ezitat între un Forester SH și un Megane nou, cu pachet drumuri grele. Mergeam mult prin zone cu drumuri foarte proaste, la munte. Pe vremea aceea Forester era un break mai util, nu SUV. Am ales Megane și mi-a părut rău.
Ce spui tu se cheamă "urban legend".
Realitatea e ca puterea și cuplul depind uns de cealaltă, după formula:
Putere = Cuplu x turații/9550
Cu cât e cuplului mai mare, cu atât e și puterea mai mare și invers, la o viteza de rotație dată.
Deci ca sa ai 500cp și cuplu mic trebuie sa ai foarte, foarte multe rpm, ceea ce nu e cazul la mașinile obișnuite.
Urban legend? :))))))
Ca să înțelegi:
Ridică mașina pe cric și încearcă să învârți o roată folosind o cheie fixă. E greu, da? Acum încearcă cu un prelungitor de un metru. Parcă merge mai ușor, nu? Eh, asta se cheamă cuplu.
Acum fă-o cu 300 de ture pe minut. Asta se cheamă putere. Ai priceput?
Auzi la el, legende urbane... Flăcău, este fizică pură.
Studiază formula (care e foarte simpla) și vei înțelege. Dacă nu, ai învățat fizică după ureche.
In exemplul tău e forța aplicată de tine, înmulțit cu brațul forței 1m, înmulțit cu 5 (300/60).
Dar înțelegi ca puterea depinde de cuplu și invers? În exemplul tău cu cât cuplul e mai mare (fie forța e mai mare fie brațul forței) cu atât puterea rezultată e mai mare, la 300rpm.
La fel, dacă puterea e mai mare rezulta imediat ca și cuplul e mai mare, la 300rpm.
E simplu.