Prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Detroit, noul Shelby Mustang GT350R se vrea a fi cea mai puternică versiune a muscle-car-ului american.
Totuşi, pentru a dovedi publicului de ce eşti în stare ai nevoie de mai mult decât cifre înscrise în cartea tehnică. Ai nevoie de performanţe, iar Ford a înţeles asta. Motiv pentru care a adus noul Shelby Mustang GT350R pe continent şi a încercat să stabilească un timp record pe celebrul circuit de la Nurburgring.
Se pare că americanilor nu le-a trebuit mult pentru a impresiona, având în vedere că încă din toamna anului trecut, pe când modelul era încă în curs de dezvoltare, Iadul Verde a fost parcurs în doar 7 minute şi 32.18 secunde. Este o performanţă care face din noul Shelby Mustang GT350R, cel mai rapid Mustang pe circuitul de la Nurburgring şi una dintre cele mai rapide maşini de serie care au avut curajul să evolueze pe cei 20.8 kilometri.
Pentru cei care nu ştiu ce se ascunde sub capota celui mai puternic Mustang al momentului, reamintim prezenţa unui motor de 5.2 litri, capabil să dezvolte peste 500 de cai putere şi peste 542 de Nm, asociat unei transmisii manuale cu şase rapoarte.
via horsepowerkings
daca tot radeti de nivelul altora, pai atunci de ce comparati golf r cu 350r, care are aproape de 2 ori mai multi cai si de cel putin 2 ori mai scump.
sa nu uitam , ca la 350r, nu vorbim de 2.3 l turbo
The ‘R’ package gets a unique chin splitter, an aluminum rear bumper beam, and “unique performance chassis tuning” as standard equipment. On top of all the Track Package goodies that come optional on the base GT350, you also get MagneRide magnetic dampers, a wider front track, increased spring rates, and a lowered ride height, coolers for the engine/transmission/differential, and selectable drive modes. Not to mention massive 15.5″ carbon-ceramic rotors clamped by six-piston Brembo calipers.
But what really sets the GT350R apart is what lies wrapped in the Michelin Pilot Sport Cup 2 tires: Carbon-fiber wheels – which are standard on the GT350R, making Ford the first major manufacturer to introduce this technology as standard equipment. These race wheels shave 52 pounds off the GT350R’s total weight, while providing higher levels of stiffness compared to aluminum rims.
Deeeci (fara deci) acest ford are pe el pneuri de competitie ... suspensii speciale, sasiu modificat, frane ceramice ... interesant ... oare Murcielago sau 458Italia au beneficiat de astfel de "suplimente" cand au stabilit timpii ?
7:34 - Porsche 911 GT2 - September 2008 Porsche conducted test, stock vehicle with stock tires
7:38 - Porsche 911 Turbo - September 2008 Porsche conducted test, stock vehicle with stock tires
7:38 - Ferrari 458 Italia - Sport Auto (08/2010), Michelin Pilot Sport PS2 tires used (in datele tehnice ale Michelin, PS2 sunt mai "slabe" decat Cup2)
7:40 - Lamborghini Murcielago LP640 - Lamborghini Autobild (01/2007)
.. si tot asa.
Asa cum arata lista timpilor, acest ford, desi incredibil de rapid, este codas intre cei care folosesc pneuri de circuit. Faptul ca exista un pachet comercial pentru Mustang este de laudat (pretul insa o sa duca masina pe culmile gloriei) - esenta ideii de performanta sta in componente de performanta, nu in niste spoilere diferite si o cusatura rosie pe volan/scaun.
... parerea mea :)