Noua generație Seat Leon a fost prezentat la începutul anului curent. Modelul de clasă compactă propus de constructorul spaniol a primit modificări estetice, îmbunătățiri consistente la interior și o gamă generoasă de motorizări.
Acum, oficialii SEAT au publicat lista de prețuri a noului Leon pentru piața din România. Cea mai accesibilă variantă va fi echipată cu motorul pe benzină de un litru în versiune de 110 cai putere. Prețul pentru această variantă pornește de la 17.035 de euro.
Pe piața din România, noul Seat Leon va fi disponibil în patru versiuni: Reference, Style, Xcellence și FR.
Pentru moment, gama de motorizări este formată din patru unități. Cei care preferă un propulsor diesel vor găsi în oferta ibericilor doar motorul de 2.0 litri cu 150 de cai putere și transmisie automată DSG.
Fanii motorizărilor pe benzină vor avea la dispoziție propulsorul de un litru cu 110 CP sau unitatea de 1.5 litri în versiuni de 130 de cai putere sau 150 de cai putere. Varianta de top echipată cu transmisia automată va fi disponibilă cu sistemul mild-hybrid la 48V.
LISTĂ DE PREȚURI NOUL SEAT LEON
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
REFERNCE
STYLE
XCELLENCE
FR
1.0 Benzină
TSI
3 cilindri110
Man6
17.035
18.136
-
-
1.5 Benzină
TSI
4 cilindri130
Man6
-
19.007
21.111
21.111
1.5 Benzină
TSI
4 cilindri150
Man6
-
-
21.921
21.921
1.5 Benzină
eTSI
4 cilindri150
Aut7
-
-
24.421
24.421
2.0 Diesel
TDI
4 cilindri150
Aut7
-
-
26.681
26.681
Versiunea de bază Reference va fi echipată, printre altele, cu următoarele dotări: faruri și stopuri cu LED, carcase pentru oglinzile exterioare vopsite în culoarea caroseriei, sistem de climatizare, sistem pentru monitorizarea șoferului, funcție Auto Hold, sistem de frânare de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, geamuri față și spate acționate electric, sistem pentru menținerea benzii de rulare, sistem de infotainment cu ecran de 8.25 inch și oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite.
Varianta Style plusează cu următoarele: sistem de climatizare pe trei zone, sistem cruise control adaptiv cu funcție Follow to stop (doar pentru versiunile cu DSG), sistem de iluminare ambientală cu LED, jante din aliaj de 16 inch, sistem de asistență pentru faza lungă, sistem audio cu 6 incinte, porturi USB-C și pentru pasagerii din spate, proiectoare de ceață cu LED și funcție cornering, și volan și schimbător îmbrăcate în piele.
Varianta Excellence va oferi și următoarele echipamente: instrumentar digital de bord cu diagonala de 10.25 inch, faruri cu funcție Coming&Leaving Home, stopuri unite de o baghetă LED orizontală, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, senzori de parcare spate și volan sport.
Spre deosebire de varianta Style, nivelul de echipare FR va oferi și următoarele dotări: bare de protecție față și spate FR, carcase pentru oglinzile laterale vopsit în nuanța Cosmo Grey, stopuri unite de o baghetă LED orizontală, instrumentar digital de bord cu diagonala de 10.25 inch, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, praguri cu ornamente FR, accesorii cromate pentru interior, sistem Drive Profile pentru selectarea modurilor de rulare, senzori de parcare spate, volan sport cu logo-ul FR și setare specifică FR pentru trenul de rulare.
NOUL SEAT LEON VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)CONSUM MIXT
(litri/100 km)ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Ford Focus
1.0 litri
Trend Edition125
5.5
10
19.000
Honda Civic
1.0 litri
Sport126
6.0
10.9
20.400
Hyundai i30
1.4 litri
Classic100
6.4
12.6
16.827
Kia Ceed
1.0 litri
Best120
5.5
11.3
16.761
Mazda 3
2.0 litri
Standard122
6.2
10.4
19.890
Opel Astra
1.2 litri
Astra130
5.2
9.9
20.010
Peugeot 308
1.2 litri
Active130
5.0
9.7
18.450
Renault Megane
1.33 litri
Zen140
5.5
9.5
17.900
Seat Leon
1.5 litri
Style130
6.1
9.4
19.007
Skoda Scala
1.0 litri
Ambition115
5.7
9.8
16.036
Toyota Corolla Hatch
1.2 litri
Eco116
5.6
10.1
18.199
Volkswagen Golf
1.5 litri130
5.3
9.2
20.303
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
Are multe dotari, gadget-uri, sisteme de asistenta/siguranta.
Rivalul Ceh, Skoda Scala, este cu 1000 de euro mai ieftin.
Are si 2.0 TDI.
Cea mai scumpa varianta este 27.000.
Cu niste optionale, este cam 28.000 de Euro (versiunea cea mai scumpa cu niste dotari optionale)
O varianta ok (cu dotari standard destule), cu un motor ok si niste optionale, este cam 20.000 de Euro
PS: Masina arata bine, ok. Design-ul este inspirat de la Tarraco.
Bine, nu-i ca și cum șmecherii de la Wolfsburg ar mai avea rușine....
Citeste tot articolul. Ai sa vezi cate dotari standard are, inca din echiparea de baza.
Este 17.000 de euro pretul de baza, la care ai foarte multe dotari standard.
Skoda are materiale excelente si de calitate si foarte multe dotari standard si beneficii (si nu o zic doar eu, ci si ceilalti, cu capul pe umeri).
Si pot sa-ti si dovedesc:
In testul cu Skoda Superb PHEV la Ne-a placut: calitatea materialelor
La un alt test, cu o masina mai scumpa cu peste 5000 de Euro, Ne-a placut: calitatea ANUMITOR materiale.
SEAT este o marca "normala". Are dotari destule, e ok.
Preferi sa dai banii pe marca serioasa ?
I-ati Skoda sau VW.
PS: Nu ai cum sa nu-ti dai seama ca este SEAT !
Design-ul este inspirat de la Tarraco.
Nu seamana deloc nici cu Mazda 3, nici cu Ford Focus
In rest, aceeasi mizerie cu motoarele mai mari doar in configuratia cea mai scumpa.
+ cel putin in Romania, la 2 L TDI cu DSG esti cam la acelasi pret cu un golf, cel putin la pret de lista. Deci ramane de vazut cat de mult o sa mai convinga Golful cu actualele modificari destul de aiurea la plansa de bord, plus renuntarea la toate butoanele si trecerea pe ecrane cu touch (chestie care nu stiu daca o sa placa clientelei traditionale a Golfului). Pe de alta parte, eu intre asta si un Golf, tot pe Golf m-as duce. Daca ar fi macar un 10% diferenta de pret in favoarea Golfului, m-as duce poate la un drive test si cu Leon.
In fine, demult nu mai are nicio noima politica de preturi a producatorilor de masini...
Daca ii bagi niste optionale, se duce cam la 20.000 de Euro.
E destul de ok, cred.
Dar, eu cred ca versiunea foarte buna, cu dotari destule si ok, si motor chiar bun, este versiunea Style 1.5 TSI 130 cai si 4 cilindrii.
Eu zic ca sunt destui 130 de cai pe o masina relativ mica.
Este 19.000 de Euro.
Cateva optionale si ajunge la 20.000 de Euro.
La 20.000 de Euro ai o compacta ok, cu dotari optionale destule, si niste dotari optionale si motor 1.5 TSI 130 Cai.
Eu zic ca eu pret bun raportat la dotari.
Ce-i drept asta vine stock cu niste chestii in plus care nici nu erau ca optiuni in 2016 cand l-am luat eu, gen climatronic pe 3 zone, virtual cockpit, etc.
As zice ca-i mai atractiv noul Leon dpdv al gadget-urilor, dar nah, pe 1.8-ul de 180CP ai mai multe "jucarii" care chiar au legatura cu condusul: suspensie multi-link, discuri de frana mai mari, bara stabilizatoare spate mai groasa, senzori pt placutele frana fata.
PS: vad ca dintre optiuni lipseste un sistem audio mai bun fata de cel standard, cum puteai alege la generatia anterioara.
PS2: farurile alea LED "ECO" cu care vine standard sunt o mare pacaleala. Nu sunt matrix, nu au highway assist (cum era pe versiunea anterioara) si din ce-mi dau seama s-ar putea sa fie LED doar pentru faza scurta. Deci trebuie adaugat si optiunea de faruri LED "HIGH" (+ 1180 Euro). Ha ha ha...doar nu credeati ca face VAG pomana cu dotarile :))
SI AI 7 ANI GARANTIE TRANSMISIBILA! Acum va las pe voi sa decideti care e o optiune mai buna.
Intre timp eu stiu ca :
ZI DE ZI, DIESEL! Deasupra tuturor!
Destul de ciudata pozitionarea ca si pret fata de Skoda Octavia , sesizabil sub pretul cehilor - care apropo @AM - este colega de platforma a Leonului si nu Scala cu care ati tinut voi neaparat sa faceti comparatie . Sa inteleg ca ati decis , Octavia nu mai concureaza la compacte ? Pai si atunci unde concureaza ? Atata timp cat are caroserie in 5 usi si e platforma compacta atunci trebuie sa apara aici.
La Hyundai i30 - nu mai exista motorizarea de 1.4/140 cai , de ce faceti comparatie cu 1.0/100 cai ? Bine ar fi multe de comentat la tabelul comparativ, dar cel mai important ar fi ca puteati lua fie motorizarea de 1.0 l fie pe cea de de 1.5/150 cai , dar voi ati ales ca etalon ultima "gaselnita" a grupului VAG - varianta lesinata a 1.5-ului TSI - scoasa pe piata sa aiba motive de a cere mai multi bani pe amaratii aia de 150 cai , intorcand inca o data limitele impuse de UE in favoarea lor .
Skoda Octavia este un sedan de clasa C.
La limita segmentului. Se duce usor catre clasa D, unde concureaza Passat si Superb.
Este sedan intre Clasa C si clasa D.
Nu prea se pot compara sedan cu hatchback.
Este pe platforma VW, MQB.
Rivalul Ceh pentru Leon si Golf este Scala.
Octavia este Sedan;
Leon si Golf sunt hatchback-uri.
@PMC
Sunt mai multe variante.
in principiu e normal ca daca vrei calitate sa si platesti. un seria 1 de ce nu e cat un golf? ca e mai calitativ. aia e. vrei? platesti dar doar pentru ca e mai ieftina nu inseamna ca e si mai buna, inseamna ca raportul pret/calitate e mai BUN, ceea ce e cu totul altceva.
Mie nu mi se pare (foarte) scumpa.
Let that sink in !
Ca sa-ti intre bine la tartacuta, orice auto cu deschidere a portbagajului cu tot cu luneta ( pe intelesul tau) se numeste hatchback - adica are inca o usa in spate, acestea pot fi deci cu 3 sau 5 usi. Ca si modelele din tabelul de mai sus , Octavia este un hatchback , un model in 2 volume ( adica cand deschizi portbagajul=a 5-a usa dai de acelasi spatiu/volum in care stau si pasagerii , adica le poti scuipa seminte in cap p-acolo - ca sa-ntelegi) si care ( te rog retine asta) intotdeauna a concurat cu Golf, Focus, Astra, Megane, etc..adica tot ce inseamna clasa compacta . Tu te auzi ce prostii debitezi de obicei ? Cum adica , Octavia nu e in clasa compacta dar e un sedan de clasa C care concureaza cu clasa D ? Definitia de "sedan" ( sa-ti intre bine si asta la bostan) trebuie sa ramana = saloon= masina cu 2 sau 4 usi= masina in 3 volume ,adica daca deschizi portbagajul -care are balamalele sub luneta, deci nu se deschide cu tot cu luneta ( adica nu le poti scuipa in cap seminte pasagerilor pe acolo) , adica portbagajul e cel de-al 3-lea volum ,separat de cel al compartimentului motor si cel al pasagerilor, capisci !!? Adica Focus sedan, Megane Sedan, Civic sedan..etc , daca vorbim de clasa compacta.
Deci, un hatchback e un hatchback atata timp cat are 3 sau 5 usi , nu conteaza ce forma are , asta trebuie sa retii tu si Octavia e un hatchback de clasa compacta atata timp cat este realizata pe platforma compacta a grupului VAG si chiar are dimensiuni exterioare similare cu alti competitori din clasa compacta in variante sedan , nu mai vorbesc de ampatament care este acelasi sau poate chiar mai mic decat la altii. Singurul lucru pe care l-a facut Skoda de la inceput cu Octavia si in care a perpetuat a fost sa vina cu o singura caroserie , cu forma de berlina dar pastrand avantajul hatchback-ului ,spre deosebire de majoritatea celorlalti concurenti care continua sa ofere doua caroserii diferite -hatchback in 2 volume si sedan in 3 volume. Skoda este un producator din fostul bloc comunist est european traditional iubitor al formelor berline (sedan) si probabil asta a fost rationamentul pt. care ei au venit de la inceput cu un altfel de mix si care s-a dovedit unul castigator cred.
P.S. : ca sa te bulversez si mai tare, sa stii ca si Superb este un hatchback ! Tare , nu !? Sunt variatiuni ,in clasa medie in general, in cazul caroseriilor traditionale de berlina ,in care putem gasi deschideri de tip hatchback ( vezi Insignia, Mondeo, Superb, noul 508, Audi A5, etc) denumite gen liftback, sportback, fastback, etc, dar nu gresesti cu nimic daca le numesti hatchback.
P.S2 : am o rugaminte/intrebare la tine - ai putea sa te abtii sa comentezi la orice subiect si comentariu ?
De frumoasă exterior foarte frumoasă, dar uzată moral şi fără dotările care contează
Hyundai / Kia - EV / PHEV au aşa
- ambele scaune faţă cu încălzire
- ambele scaune faţă cu răcire
- nu ai absolut niciun stick (doar frumoasele butoane R P N D)
- se conduc cu un singur picior şi o singură mână
Deci Seat egal zero la primele cerinţe, ca tot grupul VAG
avantaj veteranii de razboi !
PS ai uitat pretul. Unde Kia...puncteaza!
Ai ramas fara un picior ?
Sau doar iti este lene sa-l folosesti ?
Apesi ambreiajul, pornesti.
Trebuie sa ai doua picioare, unul pe frana, celalalt pe acceleratie.
Unii chiar n-au creier
@pipo
Ce logica... tampita !
Deci, dupa tine, sedan-ul este hatchback pentru ca se deschide hayonul cu tot cu luneta ?
Daca spuneai ca break-ul este de fapt un hatchback alungit, mai intelegeam
Sau
Daca spuneai ca hatchback-ul este de fapt un break cu spatele taiat, mai intelegeam.
Sedan-ul NU este hatchback !
Inainte de Scala, rivalul Ceh al lui Golf si Leon, era Rapid Spaceback.
Doar Octavia break se poate compara cu Golf break.
Nu compara sedan cu hatchback.
Si nici nu ai citit atent tot comentariul.
Am spus ca Octavia este in Clasa C, la limita segmentului.
Este intre Clasa C si Clasa D, unde concureaza Superb si Passat.
Octavia NU a concurat niciodata cu Hatchback !
Te rog, daca nu stii, lasa pe altcineva sa ofere informatii, cineva documentat.
Si Coupe este Sedan.
Coupe-ul este un sedan cu spatele inclinat.
A coupé or coupe is a passenger car with a sloping or truncated rear roofline and generally two doors (although several four-door cars have also been marketed as coupés).
Poate iti intra la tartacuta:
Exista mai multe tipuri de caroserii: Sedan, break, hatchback, SUV, pick-up, monovolum, cabrio, coupe, roadster...
Intelegi ?
Exista doua tipuri de deschidere portbagaj la un sedan:
Se deschide tot hayonul, cu tot cu luneta.
Sau
Se deschide DOAR o parte din hayon.
Cea mai buna deschidere, este cea cu tot cu luneta.
La aceasta deschidere, este mul mai facil accesul la portabagaj, si este mai usor de pus lucruri mai mari.
Sa-ti intre bine la tartacuta !
Dar, indiferent cum se deschide hayonul, este sedan.
Sedan este, de exemplu: Skoda Octavia, Skoda Superb, etc.
Daca spatele este drept, si este mai mica, etc. , este hatchback.
Octavia NU are legatura cu VW Golf !
Rivalul Ceh pentru Golf este Scala.
Inainte sa fie Scala, era Rapid Spaceback.
Skoda Octavia este pe platforma VW MQB, pe care se face si Golf.
Skoda Octavia este pe platforma de Golf.
Impart aceleasi motoare, transimisi, etc.
Dar, asta nu inseamna ca este hatchback.
Nu are standard faruri Full LED.
Cu cateva optionale (sunroof panoramic, Virtual Cockpit, Sistem navigatie, Pachet Comfort Drive, faruri Full LED si pachet iarna), pret total: 24.000 de Euro.
Fara trapa: 23.000 de euro
PPS: In configurator, ca sa ai faruri Full LED, te "obliga" sa pui si pachetul Comfort Drive.
Si inca lista era mai lunga.
Seat Leon XCELLENCE cu dotari optionale (faruri Full LED si pachet iarna), pret: 24.000 euro.
Cu navigatie se duce catre 25.000 euro
Cu sunroff panoramic se duce catre 26.000 de euro
O sa dau un exemplu cu un SUV destul dotat:
Skoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI 150 cai cu dotari optionale: Driving Mode Selection, Scaune fata/spate (incalzite) si duze stropitoare parbriz incalzite, Senzori parcare fata/spate, Virtual Cockpit, Camera video spate.
Culoare Red Velvet.
Pret: 25.673 euro
Are trapa panoramica si faruri Full LED standard.
Mai sunt si alte variante, chiar SUV. Mai este si T-Cross.
Exemplul de mai sus, cu Skoda Kamiq, este cu versiunea cea mai dotata si cateva optionale.
Ajunge cam la acelasi pret ca un Leon cu niste optionale.
In plus, e dreptul lui sa puna 100 de comentarii la fiecare articol. Autoritatile grijulii ne tin in casa ca pe vite, deci e de inteles ca omul se plictiseste si are cate ceva de spus la orice articol. Io as zice sa-ti limitezi tu apucaturile de cenzor. Ce zici?