Noul Scout Traveler SUV: concept electric de teren cu autonomie de peste 560 km

de Tiberiu Safta
Vineri, 25.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marca americană Scout Motors a renăscut oficial și a prezentat noul concept Traveler SUV. Acesta este un SUV pur electric care va intra în producție din 2027 și care promite o autonomie care depășește 560 de kilometri.

Scout Motors, noua marcă de mașini de teren electrice a Grupului Volkswagen, revine pe scena auto după o pauză de 44 de ani. Numele Scout a fost folosit anterior pentru un model de teren construit de americanii de la International Harvester între 1961 și 1980. Acum, Scout este o marcă de sine stătătoare și revine în forță cu două concepte ale unor viitoare modele electrice noi. Acestea se numesc Traveler SUV și Terra Pickup.

DESIGN RETRO-MODERN

Primul dintre acestea este noul Traveler SUV, care se anunță a fi un viitor rival pentru Rivian R1S. Noul model, aflat în stadiul de concept, primește un design de inspirație retro, dar care îmbină și numeroase elemente moderne. Caroseria adoptă o formă pătrățoasă și cu suprafețe în mare parte netede și fluide. În partea din față avem o grilă neagră acoperită care include și noua siglă Scout, precum și faruri LED cu un design simplu și o bară de protecție care integrează un scut.

În spate avem un design ceva mai complex, cu stopuri desenate sub forma unor benzi subțiri și cu un portbagaj cu deschidere în secțiuni. Pe ușa portbagajului este montată și roata de rezervă. Alte elemente de notat includ numeroase accente negre pentru protecțiile aripilor, praguri, bare, montanți și jante.

Acestea din urmă sunt încălțate în anvelope speciale de teren.

INTERIOR MINIMALIST ȘI DIGITALIZAT

Habitaclul noului Scout Traveler SUV adoptă un design tipic minimalist, însă puternic digitalizat. Aici avem în un instrumentar digital și un ecran central mare pentru sistemul multimedia. Imediat sub display-ul central avem și un șir de butoane fizice pentru cele mai importante funcții. Consola centrală este simplă și lipsită de butoane. Volanul este aplatizat în partea inferioară și ușor curbat în partea superioară.

AUTONOMIE DE 563 KM

Noul Scout Traveler SUV primește un propulsor electric care promite să ofere un cuplu de aproximativ 1355 Nm. Scout nu a dezvăluit puterea motorului, însă spune despre noul concept că poate să accelereze de la 0 la 96 km/h în 3.5 secunde.

Conceptul este bazat pe o arhitectură de 800 volți, iar acesta oferă o autonomie de 563 de kilometri cu o singură încărcare. Capacitatea bateriei nu a fost dezvăluită, însă noul model poate trage un curent de până la 350 kW la o stație rapidă. Scout Traveler SUV va adopta sistemul de încărcare North American Charging Standard (NACS) și va oferi și un sistem de încărcare bi-direcțională.

MOTOR PE BENZINĂ PE POST DE RANGE EXTENDER

Pentru că este aproape imposibil să găsești stații de încărcare în zone de teren accidentat, Scout va oferi și opțiunea de a monta un range extender.

Acesta va fi oferit ca dotare standard pentru versiunea Harvester și constă într-un motor pe benzină creat special pentru a reîncărca bateria în mers. Acest range extender adaugă încă peste 805 kilometri la autonomia modelului.

Noul Scout Traveler SUV are o construcție cu un șasiu separat de caroserie, iar suspensia din spate este într-o configurație cu osie solidă. Modelul va putea să care o marfă cu o greutate de peste 900 de kilograme și va putea să tracteze aproape 3.2 tone. Conceptul mai primește și un sistem de decuplare a barei stabilizatoare din față, precum și diferențiale față și spate blocabile mecanic. La final, Scout Traveler SUV mai primește și prize de 120 de volți și porturi de încărcare USB-C.

DEBUTUL PRODUCȚIEI, ÎN 2027

Vânzările pentru noul Scout Traveler SUV vor începe abia din 2027. Tot atunci va debuta și producția noului model, care va fi asamblat în Statele Unite, la uzina Volkswagen din statul Carolina de Sud. Prețurile nu au fost anunțate, însă este de așteptat ca noul model de serie să aibă un preț de pornire sub 60.000 de dolari.

via Scout

Comentarii (6)

  • foarte interesanta masina. dupa ce am citit toate detaliile, atatea cate sunt momentan disponibile, cred ca genul asta de masina, relevanta conceptual pentru piata si la pret atragator avand in vedere specificatiile (in cazul de fata dedicate pentru off road) este ceea ce ar putea sa urneasca industria auto din amorteala. si nu neaparat la nivelul asta de pret, destul de mare in termeni nominali. astept sa vad masini la fel de interesante in segmentul 20-40k, adica unde este grosul pietei.

    in mod special imi place designul retro american combinat cu tusele moderne. singura parte nasoala este ca masina asta ar fi trebuit sa existe pe piata deja de 2-3 ani, nu sa fie lansata in 2027 sau cine stie cand dupa.
    6 6
  • La ID3 deschisesera precomenzi cu foarte mult timp inainte, lumea increzatoare a comandat, apoi apare produsul cu foarte multe probleme, clientii dezgustati.
    Oare cati ar mai avea curajul acum sa precomande un Scout? Sunt convins ca vw ar avea tupeul sa ceara din nou bani pentru asa ceva..
    7 7
  • Arata ca un Rivian matur. Pentru iubitorii de iesiri in natura este superb. Dar daca pretul incepe de la 60000 USD... in Europa o sa fie muuuult. Asta daca VW il va aduce.
    Mie unul, Traveler mi se pare masina perfecta. Terra e pentru carat vite in bena :)
    4 2
  • spaclu lu manole
    Observ cateva lucruri interesante la SUV-ul asta. In primul rand, nu e obligatoriu la o masina electrica sa arate ca un ou, din motive aerodinamice. Sau cu design de pokemon. Interiorul imi place foarte mult, cu ecranele integrate asa cum trebuie in bord si cu butoane fizice pentru functiile esentiale.
    Este foarte practica si se vede ca a fost facuta pentru off road. Totul pare solid, cel putin din poze, aproape spartan, dar totusi suficient de comod incat sa te simti bine in interior, chiar si pentru vreme indelungata.
    Range extender-ul e bine venit pentru cei care vor iesiri in natura, desi mi-ar fi placut o autonomie spre 1000km pur electrica. Nu cred ca ar fi comentat nimeni la cifra asta. Pe de alta parte, motorul ice + niste canistre de benzina, iti dau incredere ca poti sa te intorci acasa fara asistenta costisitoare. Mi se pare interesant ca are diferentiale blocabile mecanic, desi se putea face asta foarte usor doar din gestiunea motoarelor electrice.
    Una peste alta, o vad ca o solutie de tranzit a lui VW spre SUV/truck-uri electrice, fara sa afecteze imaginea modelelor curente cu ardere interna. Este o abordare prudenta, desi costisitoare. Daca bateriile avanseaza si modelele electrice prind, s-ar putea sa vedem firma asta dizolvata in concernul VW pentru a face loc modelelor traditionale.
    3 0
  • MotorinaBoy
    Ce mergea un 3 TDI..
    4 2
  • La cum arata si cu range extenderul, chiar mi.as cumpara asa ceva.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru