Noul Saab 9-3 facelift in 69 de fotografii
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Daca ar trebui sa alegem o marca de renume la nivel mondial care stie sa isi pastreze stilul indiferent de modul in care designerii au ales sa isi exprime creativitatea, aceasta este Saab. Iar ultima creatie a constructorului suedez, faceliftul operat intregii game 9-3, este elocvent in acest sens.
Noua fata a lui 9-3 se inspira abundent din conceptul Aero X, celebru prin stilul sau unic de abordare a designului, diderentele fiind facute doar de cerintele ingineresti care transforma un concept in versiune de serie. Printre altele, la regandirea designului exterior, designerii suedezi au imbunatatit coeficientul aerodinamic al modelului, acesta (cunoscut ca Cx) ajungand la 0.28 pentru sedan si 0.33 pentru break. Insa exteriorul vorbeste singur prin imagini, astfel ca, daca mai amintim optiunile legate de jante (16 si 17 inch pentru variantele de echipare Linear si Vector si 18 inch pentru Aero), putem trece la interior.
Aici, modelul suedez se remarca printr-o paleta bogata de dotari, intre care ies in evidenta sistemul ComSense (care impiedica realizarea unui apel telefonic in cazul unei faze critice in rulare, pentru a nu distrage atentia soferului), pachetul de navigatie DVD GPS cu display de 6.5 inch, climatizare bi-zona in serie, conexiune Bluetooth, si nu numai.
Trecem la partea tehnica, facand un popas sub capota. Aici gasim nu mai putin de noua (9!) versiuni de motorizare, sase pe benzina si trei diesel. Pe scurt: 2.8 litri V6 Turbo (255 sau 280 CP), 2.0 litri Turbo (150, 175 sau 210 CP) si 1.8i (122 CP). La dieseluri, vin 1.9 TTiD biturbo (180 CP/400 Nm), 1.9 TTiD 16v (150 CP) si 1.9 TTiD 8v (120 CP). Pe langa acestea, prietenii naturii pot conta pe doua versiuni BioPower, care duc optiunile de motorizare pentru noul 9-3 la nu mai putin de 11. Toate motoarele sunt combinate cu o cutie de viteze cu sase rapoarte, transmisia BVA5 Sentronic fiind o optiune demna de luat in calcul.
Daca va faceti griji legate de siguranta noului model, aflati ca suedezii au gandit elementele de siguranta active si pasive studiind atent 6100 de accidente reale din Suedia. Astfel, noul Saab 9-3 vine cu un pachet de airbag-uri high-tech (cele frontale sunt adaptive si cele laterale se deschid in doua niveluri, in functie de gravitatea impactului) si cu un sistem la fel de avansat de tetiere active. In plus, sistemele MBA (Mechanical Brake Assist), ESP, EBD (Electronic Brake Distribution), CBC (Cornering Brake Control) si TCS (Traction Control System) vin toate in serie, asigurand un nivel de siguranta ridicat.
Unul dintre gadgeturile cele mai interesante este capacitatea de remodelare automata a parasocurilor, care in cazul unui impact la maximum 15 km/h revin la pozitia initiala fara niciun efect negativ secundar.Daca versiunile sedan si break sunt aproximativ asemanatoare in termenii diesgnului exterior, trebuie sa vorbim in cateva cuvinte despre varianta cabrio. Sistemul de retractare a capotei din panza reuseste sa lase noul 9-3 descoperit complet in doar 20 de secunde, cel mai bun timp in segment. In plus, Saab breveteaza un material textil inedit, cu proprietati ignifuge. Denumirea sa: Hydroblox.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din IAA FRANKFURT 2007
-
Echipa Automarket a plecat la drum joi dimineata si, dupa popasuri dese, a ajuns in Romania sambata pe inserat. (18.09)
-
Mercedes a publicat noi imagini ale conceptului F700 si detalii despre tehnologia de care acesta dispune. (17.09)
-
Automarket va prezinta ultima parte a maratonului foto de la Salonul de la Frankfurt. Acestea sunt cele mai tari fete de la salonul german! (17.09)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Il ve-ti cumpara?
pt o mai buna parere despre saab intrati si voi pe www.saab.se sa vedeti si voi.....pe cand saab-ul avea stergatoare la faruri,incalzire in scaune,motoare supraalimentate.....etc.....mercedes-ul se chinuia sa monteze a 5-a treapta de viteza pe celebra cobrå.......asa ca .....mai informeaza-te inainte sa de a-ti spune parerea
cat despre interiorul unui saab,este tipic suedez:simplu si util
Parerile realiste se fac pe piata libera si nicidecum pe situl propriei firme unde este 100% propaganda.
Saab a fost dintotdeauna in avangarda si a supravietuit atatia ani subventionata de guvern.
Si acuma imi aduc aminte cum priveam un motor de Saab V4 scos si neatins de nimeni la cimitirul de masini.
Compact si frumos.
Dar .....
Nu produc masini deosebite si acuma sunt pe sasiu de Subaru sa fie si ei un pic mai competitivi.
stiam ca sant facute pe platforma lui Opel Vectra
adevarul ca au un pret destul de ridicat,poate ca pt.ca sant mai mici"daca se poate spune asa si imlicit ar trebuii sa fie mai excusivisti.dar am vazut ca de cand i-au preluat GM,scot o caruta de motorizari...cat despe inovatile SaaB,
am vazut destule pe site,dar daca te uiti bine la fiecare producator,se lauda ca a fost primul
care a introdus(acusi o sa auzica te miri cine a pus primul coada la pruna,a dat prima gaura in macaroana sau a inventat mersul pe jos si statul la coada..)cate ceva.imi amintesc ce tam-tam faceau japonejii u motor de aluminiu prin anii `80,ca sa citesc ulterior ca nus ce Peugeot amarat sau Citroen prin anii 50-60 aveau motoare cu carcase de alu`...acuma cu plasticul,nu e chiar asa de rau ca la alte masini,cu toate ca outeau sa se riste sa faca bordurile:)) cu ceva lemn-piele-crom. sa se fi uitat nitel prin curtea vecinilor" de la VOLVO, si la interioarele de pe v50 SI XC70.Pana si S 50 are un bord de lemn de stejar! cat despre faptul ca ei SAAB-ul era mai conservator in privinta desgnului,si nu numai,il facea sa para mi deosebit.acum,cu globalizarea...oricum,fata de la noul 9.3 este superba-duce cu cea de la seria 5 B.M.W.-chiar mi reusita dup parerea mea,in schimb m-a dezamagit spatele,aduce cu cel de la NISSAN Primera,cu cel de la LEXUS,modelul si-a pierdut din acuratete...imi placea mai mult modelul 9000 cel cu fundul mare,imens de lat...
asa cum spunea Cris Bangle:"sant locuri in lume
unde inca le plac fundurile mari" Nu ca as fi eu
arab,turc sau grec...dar sant balcanic:)