După o scurtă campanie de promovare în ultimele luni, a venit momentul să facem cunoștință cu noul Rivian R2, noul SUV electric compact al mărcii americane. Față de modelul R1S, noul R2 este simțitor mai mic în dimensiuni, acesta având o lungime de 4715 milimetri și fiind, astfel, mai scurt cu 385 de milimetri decât R1S. De asemenea, noul model măsoară 1700 de milimetri în înălțime, iar ampatamentul este lung de 2935 de milimetri.
În schimb, noul Rivian R2 păstrează același limbaj de design văzut și la SUV-ul mai mare. Partea din față este dominată de faruri LED desenate în forma unei benzi, care este întreruptă de două lumini LED suplimentare în forma unor ovaluri. Caroseria lui R2 adoptă un design simplu, minimalist și chiar de inspirație retro datorită formei sale oarecum pătrățoase.
Partea din spate prezintă stopuri LED desenate sub forma unei benzi, iar imediat sub lumini este prezentă și o inscripție mare cu numele mărcii. Plafonul este vopsit într-o culoare contrastantă neagră, iar în zona aripilor sunt prezente mai multe elemente de protecție vopsite în negru pentru o notă vizuală mai robustă.
Habitaclul noului model adoptă un design la fel de simplu și de minimalist, dar care cuprinde și multă tehnologie.
Aici avem un instrumentar digital și un ecran central mare pentru sistemul multimedia, precum și comenzi haptice pe volan. O noutate adusă de Rivian R2 este un torpedou dublu, un element care nu se regăsește la modelul R1S.În spate, bancheta poate fi rabatată pentru a obține o suprafață complet plată, iar geamurile cele mai din spate pot fi deschise. De asemenea, hayonul integrează o lunetă care este acționată electric și funcționează, astfel, ca un geam al unei portiere. Cu luneta deschisă, se creează și mai mult spațiu pentru transportul de obiecte foarte lungi.
Mai mult, inclusiv scaunele din față, chiar și cel al șoferului, pot fi rabatate, astfel încât habitaclul lui R2 poate deveni un loc de relaxare și de odihnă în aer liber. În viitor, Rivian va oferi un cort care poate fi montat pe plafon, precum și un pachet de camping de bucătărie care va putea fi conectat la prizele din spate ale modelului.
Noul Rivian R2 va fi disponibil în versiuni cu un singur motor, cu două motoare și chiar cu 3 motoare. Evident, versiunea cu un singur motor va avea tracțiune spate, în timp ce versiunile cu două și 3 motoare primesc tracțiune integrală. Rivian nu a dezvăluit detalii despre puterea motoarelor, însă spune despre R2 că va putea accelera de la 0 la 96 de km/h în mai puțin de 3 secunde.
Asta îl face pe Rivian R2 să fie mai rapid decât Tesla Model Y Performance.Indiferent de versiunea aleasă, Rivian spune că autonomia lui R2 va fi de aproximativ 480 de kilometri în regim WLTP. Bateria noului R2 este mai mare decât cea văzută la R1S și conține nu mai puțin de 4695 de celule cilindrice. Acumulatorul este integrat în mașină ca un element structural.
Încărcarea bateriei de la 10% la 80% la o stație rapidă va dura mai puțin de 30 de minute. Noul Rivian R2 va primi o priză care respectă standardul de încărcare Tesla, dar va fi oferit și cu un adaptor pentru prizele de tip CCS.
La final, noul Rivian R2 vine dotat cu un sistem de conducere autonomă de nivel 3 și mai primește 11 camere video și 5 senzori radar pentru sistemele de asistență.
Noul Rivian R2 promite un preț de pornire de 45.000 de dolari pe piața nord-americană. Comenzile pentru noul model au fost deja deschise, însă livrările vor începe abia din prima jumătate a lui 2026.
via Rivian
Modelele astea de R2 si R3 mie personal imi par foarte interesante si bine inchegate,s-au cam gandit la toate din ce am vazut in prezentarile video si toate aparent sunt bine puse la punct.Design destul de conservator dar care merge la sigur si care mie personal imi place maxim.Cateva elemente de nou si fresh.Pare un mix foarte calibrat.Interiorul simplut dar aerisit si duce spre premium. Pe langa faptul ca pt un daily ar fi super ok merg cu utilitatea foarte mult si spre segmentul outdoor,offroad,adventure,sport ,cam orice.Acum ramane de vazut planul de acasa cu cel din targ.In momentul de fata desi inca nu stiu daca ar fi sa iau o masina noua sa aleg intre EV,Termica sau Hybrid.Dar daca as merge pe EV as lua(in caz ca lucururile vor fi bune ) un R3,in funct de pret poate as visa si la R3x desi posibil sa fie cam mult pt o masina de zi cu zi,deja Ev-urile sunt sportive si uneori prea puternice si in variante basic.
Imi place mult designul clasic patratos(cu pasaje angulare la roti,nu curbe)si in total imbinarea aceasta intre retro si high tech.
si pana la urma, ce este un suv? sigur tine cortul ala deasupra?