Botezat sugestiv FFZERO1, conceptul pare să prefigureze mai degrabă o maşină de curse cu un singur loc şi este dotat cu patru motoare electrice care generează echivalentul a circa 1.000 de cai putere. Nici celelalte date nu sunt de lepădat: conceptul se laudă că atinge 100 km/h în mai puţin de 3 secunde şi că are o viteză de top de peste 320 km/h.
Scaunul şoferului este amplasat la un unghi de 45 de grade, în timp ce pe parbriz pot fi proiectate ecrane cu realitate augmentată.
Toate acestea ar putea fi însă mai mult sau mai puţin inutile, întrucât maşinile Faraday Future vor avea funcţii autonome.O singură platformă pentru maşini din clase diferite
Mai important decât o serie de cifre seci legate de performanţele unui concept care nu va apărea niciodată pe piaţă în această formă este însă filosofia Faraday Future în privinţa dezvoltării primelor sale modele.
Acestea vor fi construite pe o platformă modulară botezată Variable Platform Architecture (VPA), care aşa cum sugerează şi numele permite o reconfigurare rapidă pentru adaptarea la mai multe clase de maşini, cu sau fără tracţiune integrală. În plus, maşinile de serie vor putea utiliza unul, două sau trei motoare electrice.
Concept inedit de închiriere de maşini
O altă noutate majoră pregătită de Faraday Future pentru industria auto este reprezentată de modul în care îşi va vinde maşinile. Potrivit unor informaţii neoficiale, start-up-ul nu intenţionează să vândă maşini în sistem tradiţional, ci să permită clienţilor să le închirieze în funcţie de nevoi.
"Poate că ai nevoie de o maşină de oraş pentru a ajunge la muncă, dar platforma online ştie că în fiecare weekend ai nevoie de o maşină mai mare pentru familie. Uber este un exemplu grozav, nu foarte diferit de Airbnb şi alte servicii pe care le poţi avea când vrei, dar nu şi atunci când nu ai nevoie de ele", explică Richard Kim, şeful de design.Toate aceste elemente par desprinse dintr-o industrie auto complet diferită de cea pe care o cunoaştem în prezent, element evidenţiat şi de Nick Sampson, şeful departamentului de cercetare. "Avem o viziune de transformare. Ne îmbarcăm într-o regândire completă a mobilităţii. Nu trebuie să ai o istorie de 100 de ani în industria auto pentru a defini nevoile de mobilitate ale generaţiei următoare", spune el.
Via Autocar, Automotive News
Comentarii (0)