Mijlocul lunii februarie aduce pe piața din România un nou model dedicat familiilor care-și doresc o alternativă a berlinele de volum de segment mediu, clasă dominată astăzi de Volkswagen Passat, Ford Mondeo și Opel Insignia. Este vorba de Renault Talisman, model care astăzi primește prețuri pentru România și care va începe să-și facă loc în showroom-urile mărcii Renault.
Talisman, model construit pe o platformă complet nouă, le ia locul în gamă defunctelor Laguna și Latitude, încercând să iasă în evidență prin linii de design care combină noua filosofie a mărcii franceze cu eleganța căutată de clienții acestui tip de mașini. Talisman va fi disponibil în două versiuni de caroserie, berlină și break, însă deocamdată doar prima este scoasă la vânzare în țara noastră.
Patru motorizări, dintre care trei diesel
CP și 1.6 dCi de 130, respectiv 160 CP. Pe benzină există un singur motor disponibil, un 1.6 Turbo TCe de 200 de cai putere. Cele mai puternice versiuni (dieselul de 160 CP și benzina de 200 CP) sunt disponibile exclusiv în combinație cu o cutie automată cu dublu ambreiaj EDC.
Talisman va fi oferit în România împreună cu patru motorizări, trei dintre acestea fiind diesel: 1.5 dCi de 110Renault oferă trei versiuni de echipare pe noul Talisman: Life, Zen și Intens. Cea mai ieftină versiune, dieselul de 110 CP în echipare Life, costă 21.800 de euro cu TVA inclus, în timp ce pentru cea mai scumpă variantă trebuie să mergem pe mâna diesel-ului de 160 CP cu transmisie EDC în echipare Intens, care poate fi achiziționată pentru 31.400 de euro.
Dotări bogate în versiunea de bază
Echipare de bază Life (selecție): ABS; ESP; Cruise Control cu limitator de viteză; Airbag-uri frontale, laterale și cortină; Oglinzi reglabile electric degivrante cu semnalizator LED încorporat; Senzor de ploaie; Senzor de lumină; Senzor de presiune anvelope; Proiectoare de ceață; Frână de parcare asistată; Roată de rezervă de uz temporar; Display digital TFT de 7 inch; Start-Stop; Recuperarea energiei la frânare; Climatizare automată bi-zonă cu senzor de toxicitate; Aeratoare pentru locurile din spate; Banchetă spate rabatabilă 60/40; Închidere centralizată cu telecomandă; Funcție Follow Me Home; Geamuri electrice față și spate; Volan reglabil pe două direcții; Radio Bluetooth cu prize USB și Jack; Comenzi vocale pentru telefon; Tapițerie textilă; Lumini de zi LED; Jante de 16 inch cu capace; Mânere uși în culoarea caroseriei.
Printre opțiunile pe care clienții le pot comanda pe Talisman, indiferent de echipare, se numără o serie de pachete pe care Renault le preferă în fața elementelor care pot fi comandate individual. Există, astfel: Pachet de asistență la conducere (asistent fază lungă, alertă la depășirea limitei de viteză și a benzii de rulare, citirea semnelor de circulație, Head-Up display) (417 euro); Pachet siguranță (frânare automată, alertă la păstrarea distanței de siguranță, Cruise Control adaptiv (333 de euro); Pachet Easy Parking (cameră video marșarier, senzor de deschidere fără mâini a portbagajului, parcare automată) (500 de euro); Pachet 4Control (direcție pe toate cele 4 roți, amortizoare variabile) (1250 de euro); Trapă panoramică (833 de euro); Vopsea metalizată (417 euro).
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
PREȚ (Euro cu TVA) |
ECHIPARE LIFE | ||
1.5 dCi |
110 CP 260 Nm |
21.800 |
1.6 dCi |
130 CP 320 Nm |
22.900 |
160 CP |
- | |
1.6 TCe | 200 CP 260 Nm EDC |
- |
ECHIPARE ZEN | ||
1.5 dCi |
110 CP 260 Nm |
- |
1.6 dCi |
130 CP 320 Nm |
24.900 |
160 dCi 380 Nm EDC |
27.550 | |
1.6 TCe |
200 CP |
- |
ECHIPARE INTENS | ||
1.5 dCi | 110 CP 260 Nm |
- |
1.6 dCi |
130 CP 320 Nm |
- |
160 CP 380 Nm EDC |
31.400 | |
1.6 TCe | 200 CP 260 Nm EDC |
29.900 |
RENAULT TALISMAN și concurenții din segment |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
RENAULT Talisman 1.6 dCi 130 CP Man6 Life |
130 | 3.9 | 10.4 | 22.900 |
CITROEN C5 2.0 BlueHDI Man6 Seduction |
150 | 4.1 | 9.4 | 24.588 |
FORD Mondeo 1.5 TDCi Man6 Trend |
120 | 4.2 | 12.1 | 25.050 |
HYUNDAI i40 1.7 CRDi Man6 Highway |
141 | 4.3 | 10.3 | 25.204 |
KIA Optima 1.7 DSL Man6 Classic |
136 | 5.1 | 10.3 | 20.346 |
MAZDA6 2.2 Skyactiv-D Man6 Attraction |
150 | 3.9 | 9.1 | 27.290 |
OPEL Insignia 1.6 CDTi Man6 Insignia |
136 | 4.1 | 10.9 | 23.380 |
PEUGEOT 508 1.6 BlueHDI Man6 Access |
120 | 4.0 | 12.1 | 22.493 |
SKODA Superb 1.6 TDI Man6 Active |
120 | 4.0 | 10.9 | 22.872 |
TOYOTA Avensis 2.0 D-4D Man6 Executive Terr |
143 | 4.5 | 9.5 | 26.483 |
VOLKSWAGEN Passat 1.6 TDI Man6 Trendline |
120 | 4.0 | 10.8 | 24.020 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Da, e 1.6 TCe. Și nu, nu vine (deocamdată) într-o versiune mai puțin puternică. E doar la 200 CP.
Are cineva idee cum e noul 1.5tdci de pe Mondeo ? E motor complet nou pus si pe fiesta si focus si n-am auzit nimic despre el.
@S
La cat de mare si greu e mondeo-ul, nu mi-as lua motor sub 300 Nm la ea ;) Deci cu 1.5 gafai bine cu ea prin Romania. In Danemarca / Olanda / Tarile Nordice nu simti neaparat o diferenta pentru ca pe acolo se merge constant cu 60-70, nu ai la ce sa te bagi la accelari sustinute. Eu la al meu am 320 Nm si e exact ce trebuie. Iar la benzinar, daca ai plecat cu masina plina (4 persoane si bagajele aferente) simti cum ai pierdut jumatate de motor.
Nu inteleg: masina e printre cele mai ieftine din segment, costa cat o Skoda Superb comparabila ca dotari, iar tie ti se pare ca e prea mult?
Daca vrei ceva cu 10k mai ieftin decat un Passat, se gaseste oricand un Passat SH..
Nu imi cumpar eu mondeo 1.5tdci... n-am eu de dat atatia bani pe o masina, doar intrebam de curiozitate.
Pretul raportat la dotari, calitate, si nu in ultimul rand estetica care este ireprosabila, este unul absolut corect. Raportat la motorul 1.5 Dci 110CP, este un dezavantaj. Ma asteptam la 1.2 Tce 130CP in varianta de intrare ( fiind un motor mai usor cu bloc din aluminiu & mai silentios ) . In rest iti dau dreptate . Eu am iesit duminica trecuta cu familia spre munte . Eram 3 persoane in masina si bagaje de maxim 50 Kg , iar masina o simteam ca nu mai are destul de multa vlaga . Cu consideratie ,
Cand mi-am cumparat Laguna (2008), la aceleasi dotari si motorizare echivalenta era cu 10k mai ieftina decat pasatul. Eu pe a mea dadusem 23.500 EUR (2.0 150CP) iar Passat-ul cu aceleasi optiuni si 2.0-140 CP era cam aproape 35.000, dar daca te tiganeai cu dealer-ul puteai sa mai smulgi 3000-3500 EUR. Daca Laguna era aproape de 30k fii sigur ca nu imi luam Renault :D. Dar la atatia bani, atata masina.
Iar da... cu toate pacatele lui, la aceeasi bani - oricand prefer un superb in locul a orice de la Renault.
http://www.automarket.ro/stiri/designerul-sef-renault-passat-este-o-masina-fantastica-sper-sa-ne-63991.html
Pentru ca la ei nu prea trec drumurile prin mijlocul satului iar aia care is beti turta stau acasa nu pe strada. Ca si la noi cu toata chinuiala si raliul pe care il prestezi scoti medie de viteza undeva pe la 60-65 km/h. Numai ca la noi nu poti sa mergi constant din cauza a zeci de mii de factori (multi cu bmw 318 sau golf 3/4 :D )
Kadjar este un succes fenomenal! CLio 4 la fel...livrarea dureaza si 5-6 luni(testat pe propria piele din pacate) din cauza comenzilor foarte mari.
Iar daca astea nu ajung, Megane-ul Rs ce este? vreo caruta?
M-am saturat de romanii cu tdi in cap... bine ca a scos VW masini ADEVARAT cu dsg-uri ce pica la 20k km si motoare care scot noxe cat un autobuz...
Fuga si mai completeaza ulei-ul maestre ca au mai trecut 500km...
Danemarca are, in medie, cele mai mici motoare din Europa....1359cm3. Restul nordicilor cam la fel. Elvetia si Luxemburg singurele tari a caror medie depaseste 1.800cm3
Talisman e mai mult decat Laguna iar afisarea unui pret prea mic ar parea o subestimare a chiar produsului tau.
2 Masina arata foarte bine atat interior cat si exterior. Este un produs nou cu foarte multe dotari in varianta de baza.
3 Motorul 1.5 110 este atat pe Dacia cat si pe Mercedes, deci irelevant. In plus nu cred ca este nimeni obligat sa ia varianta cea mai ieftina. Doar la noi este mentalitatea asta, carcasa sa fie "masina aia" insa daca s-ar putea in interior sa dau la pedale, numai sa am imagine buna la bani putini.
4 Consider ca are competitori foarte buni in acest moment, deci nu stiu daca succesul va fi cel asteptat, desi masina aparent este una reusita. Enumar: Passat (apreciat de gloata, masina buna, nu-mi place), Mondeo (cred ca cea mai buna din clasa), Insignia (design placut, faceliftul a adus imbunatatiri de ordin tehnic, numai sa nu aiba aceleasi prob cu fiabilitatea ca prefacelift-ul), Mazda 6 (frumoasa). Plus Superb, 508 si Avensis. Aglomeratie mare pe acest segment.
In rest de vorbit sunt multe, fiecare este subiectiv in felul lui si are propriile percetii, nivel de educatie si convingeri.
Sper ca si in realitate....nu ca Latitude....
Ca fost proprietar de 2 Megane-uri de noi....as vrea sa aiba succes.....
- Luxemburg 1861cm3
- Elvetia 1811cm3
- Suedia 1784 cm3
- Germania 1732cm3
- UK 1647cm3
.
- Eu28 - 1616cm3
.
- Belgia 1600cm3
.
- Eu13 - 1598cm3
.
- Franta -1543cm3
- Olanda - 1443cm3
- Danemarca - 1359cm3
Cu mentiunea ca nefiind date foarte foarte fresh este posibil ca la nivelul lui 2015 si 2016 -> sa existe o diminuare semnificativa a dimensiunilor motoarelor in toate tarile europene
So, motorul de 1,6L ar putea fi vedeta in cazul lui Talisman, versiunea cea mai ieftina cu o atfel de motorizare, parand un deal comparativ cu restul concurentilor mai slabuti ca putere/cuplu si dotari
parerea mea
@CGC- Cu consideratie ! Vor exista reduceri, si nu in ultimul rand contravaloarea tichetului remat, care va tine pretul mult mai jos decat actualul pret de lista. Din cei 21.800 TVA scadem 1.400 + eventuala reducere de lansare care la clasa medie la Renault varia intre 1500 -2.000 euro. Ulterior pretul lui Talisman va scade sub 20.000 euro cu TVA, ceea ce va fii un best buy excelent.
Cred ca are un raport pret / calitate foarte bun, ceea ce o face mai buna decat o skoda superb, iar ca tinuta de drum comparabila cu un Passat.
Din punctul meu de vedere Passat chiar nu-si face banii.
Nu totul sta in pret. In secolul vitezei si celei de-a 4-a revolutii industriale (revolutia digitala) lucrurile se schimba mai repede decat ai putea clipi. Sunt alte lucruri care conteaza.
Designul, tehnologia si solutiile ingenioase, practice cantaresc mai mult decat un pret de dumping. O anumita strategie de pret redus poate fi mentinuta pt ca se potriveste unei anumite secvente temporale, dar nu-i sustenabila. Nu poti mentine toate astea cu un pret la limita profitabilitatii pentru ca-i o strategie falimentara. O companie trebuie sa evolueze. Ah si inca ceva...
Nu poti vorbi de devalorizare la un produs de abia lansat. Pur si simplu n-ai de unde sa stii.
Peste toate, însă, elementul central al interiorul este display-ul cu diagonala de 8.7 inch așezat vertical, în stilul celui regăsit pe noul Volvo XC90. Acesta găzduiește o versiune modernă a sistemului multimedia R-Link și este un pas major pe care Renault îl face în raport cu concurenții direcți la nivelul calității percepute a interfeței de utilizare. Sistemul răspunde rapid la comenzi și procesarea comenzilor se face la fel de rapid, grafica fiind și ea de cea mai bună calitate.
Nici ceasurile de bord nu mai sunt clasice, fiind înlocuite de o soluție digitală pe care o poți personaliza după nevoi. Și aceasta mi-a amintit de conceptul utilizat de modelele Volvo, lucru care, între noi fie vorba, nu e deloc rău pentru Renault.
Un indiciu al faptului că suntem într-o mașină concentrată pe confortul pasagerilor este dat de scaune. Foarte confortabile, cu un artificiu de design interesant la nivelul tetierelor, care se transformă dintr-unele clasice într-un soi de perne late asemănătoare cu cele pe care le găsești în avioanele business class. Aerisirea, încălzirea și masajul în scaune - un masaj serios, pe care-l simți - sunt și ele în program. Doar miros de liane și apă termală îți mai trebuie pentru a te simți ca-n Bali."
@Cristi, iti poate recomanda designerul sef de la Renault un Passat in loc de un Talisman. Chiar el a spus ca Passat e o masina fantastica. Si a spus-o chiar la lansarea lui Talisman. Asta inseamna sa fii mafiot. Sa lauzi concurenta pe care, cel putin fanii Renault de aici, o urasc din inima. Si cand sa faci asta? Cand lansezi un concurent. Super.
Am intrat pe site-ul Renault, mi-am ales Talisman 1,6 dci de 130 CP, cutie manuala si apoi la Skoda un Superb Ambition 1,6 TDI 120 CP, manual.
Pret de pornire: 24.900 Talisman si la Skoda, alegeti voi pretul correct : euro 25 536 pe lista oficiala de pret si euro 24 711 pe configurator. Un fel de "metoda maradona", iti faci configurarea online, pe modelul mai ieftin si cand ajungi la dealer iti spune pretul de lista este cu 800 euro mai mare, ca doar nu o sa te enervezi si o sa pleci. Iar daca dai sa iesi pe usa, iti da cei 800 euro discount, sa nu mai ceri altul:))
Mai departe am mai pus optionale de 2600 euro pe Talisman si am ajuns la 27500. Acestea sunt optionalele pe care le-as comanda, dar nu toate pentru ca skoda nu le are: de ex. nu am pus faruri full led pe care eu le-as comanda fara ezitare, merita mai mult decat vopsea metalizata sau mai stiu eu ce alte smecherii inutile.
Apoi am configurat si Superb ambition, tot al 2lea nivel din gama de dotari , care permite aprope aceleasi dotari. Care a fost pretul final?
Aproape 32k euro la Skoda vs. 27500 la Renault.
Diferenta de 15%, sau juma' de Logan.
Parerea mea este ca problema principala a Talismanului In Romania tine de motorizare, nu de pret.
130 CP nu va atrage prea mult , desi cuplul este de 320 Nm, iar motorul de 160 CP are un pret de start prea mare datorita cutiei. Daca mai adaugau -7-800 euro si puneau motorul de 160 CP+ cutie manuala, atunci cu siguranta aveau sanse sa rupa din clientii Skoda 2,0 TDI 150 CP, care dotata similar este aproape 34k euro .
Astfel Renault ar fi avut motor mai ieftin de intretinut, impozite si asigurare mai mici, la fel de puternic, dotarii mai multe si pret cu cca 5000 euro mai mic.
O fi un rahat in viziunea ta acest Talisman, nu stiu sigur asta, insa un singur lucru il pot afirma cu tarie, certitudine, dar mai ales convingere: Esti destept! :)
Acum spune-ne tot din sursa Automarket despre Dieselgate si felul in care VW Grup face afaceri. Multumesc !
Mașina are un preț corect si încă ceva, nu este pentru toata lumea.
ATENTIE: nu-i hulesc pe cei care-si cumpăra BMW, Passat sh, fiecare are dreptatea lui