Declinul monovolumelor la nivel european este recunoscut de oficialii mărcilor auto, care au ales două căi separate pentru a trece peste scăderea accentuată a vânzărilor în acest segment. Unii, precum Mazda, au ales să elimine complet acest tip de modele din gamă pentru a se concentra pe linia de SUV-uri. Alții, precum Renault. au transformat modele care acum câțiva ani erau monovolume clasice de familie, precum Espace și noul Scenic, ultimul tocmai lansat la Salonul de la Geneva, în crossovere lifestyle. Scopul: atragerea familiștilor printr-un pachet care renunță la formele plictisitoare ale monovolumelor fără a compromite spațiul și aspectul practic al acestor mașini.
Cel mai bun exemplu în acest sens legat de noul Scenic este faptul că modelul francez va fi lansat pe piață cu jante de 20 de inch în dotarea standard. Scenic devine astfel primul model din zona non-premium care are curajul de a se lansa pe piață cu o astfel de dotare în echiparea de bază.
În plus, Scenic se tranasformă estetic într-o mașină care preia liniile SUV-ului compact Kadjar și interiorul lui Megane pentru a oferi acces la tehnologiile de dată recentă dezvoltate de Renault."Dacă am fi lansat un monovolum clasic, am fi fost morți"
monovolume. Dacă nu putem vinde o mașină frumoasă și sexy care vine în versiunea standard cu jante de 20 de inch, nu știu ce ar putea funcționa", se destăinuie Laurens van den Acker, directorul de design al celor de la Renault, într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar. "Dacă vreo mașină mai are șanse în segmentul monovolumelor, în mod sigur Scenic este această mașină. Aduce puțină viață și bucurie în această clasă. Dacă am fi lansat un monovolum clasic, am fi fost morți. Dar, la cum arată Scenic, avem o oportunitate majoră să facem lucrurile să funcționeze", încheie designerul sub bagheta căruia a avut loc revoluția estetică Renault.
"Este ultima șansă pentru a vindeNoul Scenic nu vine în România
Cea de-a patra generație a lui Renault Scenic a fost lansată oficial în 1 martie, la Salonul Auto de la Geneva.
Deși va fi lansat în această vară la nivel european, modelul francez nu va fi adus în prima parte a cerierei sale de piață pe piața din România din cauza faptului că cererea redusă pentru acest tip de modele la noi în țară nu justifică cheltuielile de import și omologare ale mașinii.
sa vedem:
- o janta de aliaj de 20'...minim 250Eu
- o anvelopa mai rasarita, sa zicem Dunlop, inca 250Eu
Deci, sa intri in iarna cu incaltarile potrivite sari usor de 1000Eu..."nice" daca nu esti atat de nebun incat sa iei si jante "de iarna" :)
Dar, sincer, zau ca masina asta ar merita achiziotionata: e mai mult decat Captur (dupa mine foarte slab) mai putin Kadjar si nu atat de pretentios ca un Espace. Scenic arata bine si daca esti mai numeros iti faci treaba.
Atunci mai plusez la impozit 2.000lei pe an si trec la un Q7 3.0tdi, ca diferenta la anvelope, turbo si injectoare nu cred ca e mare.
Nu cred ca o sa tina vrajeala, lumea s-a mai trezit, se mai uita si la altele. Nu mai cumpara o masina doar pentru ca e sexy, pentru ca pe drumul pe care au venit la dealer-ul Renault au intalnit multe gropi si sine de tramvai...
nu stiu la ce te referi cand spui "lume". Presupun totusi ca la piata din Ro. Daca e asa, declaratia oficialului si realitatea de la noi nu are nici o legatura. Este cat se poate de evident ca referirile se faceau la piata din Vest, pentru ca pur si simplu asa stau lucrurile. La fel de evident e ca 20" pe la noi este ridicol....
Dar, masinile, la modul general vor deveni mai sexy, atragatoare, etc pentru ca mecanic ori ca dotari cred ca vor oferi cam acelasi lucru indiferent de marca.
Ca fapt divers, fara sa ne ascundem dupa deget, cati dintre noi (de aici de pe AM) s-au plimbat prin X reprezentante au testat si au analizat masinile coltisor cu coltisor si apoi au facut achizitia? Lasand la o parte faptul ca parerile urmeaza teoria infantila "a mea e mai mare decat a ta" si in viata reala achizitia se face (aproape) la fel de subiectiv.
Legat de anvelope, marturisesc ca am avut experienta sa constat ca anvelope de iarna de categoria a II-a (Debica, Fulda, Kleber, Khumo, Yokohama, BF) , cel putin pe zapada, se descurca excelent., macar de le-ar folosi soferii romani in detrimentul celor sh.
@misha: evident ca nu e chiar asa, vor exista si dimensiuni mai mici, dar cata vreme spun ca 20" vor standard...hmmm....ar putea fi standard pe o versiune mai scumpa cele entry-level beficiind totusi de incaltari mai normale. Vom vedea ce si cum....
Corect, exista mai multe dimenisuni si in CI si in cea tehnica. La mine de ex sunt 3: 16, 17, 18 si confirm si eu ca anvelope abordabile sunt ok pe zapada. Eu am avut Debica si s-au descurcat parca mai bine decat Barum pe zapada adevarat pentru ca aveau si o amprenta mai buna
Sper fie comercializata si in Romania, in beneficiul imaginii Renault. Altfel, cele cca 3000 de monovolume vandute anual se vor imparti intre Citroen, Peugeot, Opel, Ford, VW, BMW, Mercedes, Fiat.
Personal cred ca mare parte dintre cumparatorii din Romania au in subconstient dorinta de a de a epata prin marimea, marca, culoarea si tipul de autoturism cumparat. A fost la moda sedanul "limuzina" de dupa Dacia 1301 neagra "de la Partid si cu numar mic", iar acum este "gipan-ul...mare, negru, fioros". Asa cum criza imobiliara a facut clientela mai realista in comanda constructiilor, spre si cred, ca la fel, piata auto va fi marcata de mai mult pragmatism.