Noul Renault Rafale. Am văzut pe viu noua „navă amiral” Renault, un SUV coupe

de Bogdan Mirică
Duminica, 18.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Am văzut pe viu noul Renault Rafale, în cadrul unui eveniment desfășurat în mare secret la Paris. Am pipăit mașina și am creat un clip VIDEO în care vă explicăm totul.

După ce și-a asigurat o prezență puternică în segmentul C, Renault își permite acum să se gândească la un segment superior. Cel dedicat în trecut unor modele ca Laguna sau Latitude. Însă, cum sedanurile nu mai sunt la modă, era normal ca francezii să mizeze pe un SUV complet nou. Am fost în mare secret la Paris, în cadrul unui eveniment dedicat presei, pentru a lua contact cu noul vârf de gamă Renault, un SUV coupe de 4.7 metri lungime, capabil să ofere chiar și 300 de cai putere.

Dar până atunci, haideți să vizionăm un clip video filmat la Paris, cu noul model Renault, botezat Rafale.

DE UNDE VINE NUMELE RAFALE

Francezii au căutat un nume puternic pentru cel mai mare model al lor. Și au căutat nu doar în dicționarul limbii franceze, ci și în istoria lor. Mai exact, „Rafale” înseamnă un vânt ceva mai puternic în franceză. Cam ceea ce înseamnă și în română. Însă, e ceva mai mult în numele noului SUV Renault.

El face referire și la un avion celebru. Se numea Caudron Renault Rafale, primul dintr-o serie celebră care avea să poarte numele Rafale. Se lansa în 1934, avea un singur loc și un motor puternic, oferit de Renault, care tocmai achiziționase compania de aviație Caudron. În vara acelui an, în data de 11 august, avionul a reușit să atingă o viteză maximă de 445 de km/h, record care a stat în picioare multă vreme.

În prezent, centrul de cercetare Renault Tehnocentre se află în Guyancourt, pe terenul vechii baze aeriene Renault-Caudron. Prin urmare, încă o referință importantă pentru un nume cu atâta greutate în istoria Renault.

CINE ESTE RENAULT RAFALE?

Renault Rafale este cel mai mare și mai scump model al francezilor, în acest moment. Este un SUV coupe dezvoltat pe platforma CMF-D a Alianței, cu un ampatament de 2.7 metri, similar celui de pe noul Espace. Asta înseamnă mult spațiu interior.

Spre exemplu, pe bancheta din spate există aproximativ 30 de centimetri la nivelul genunchilor și 88 de centimetri de la nivelul banchetei până la acoperiș. Podeaua nu este plată, însă tunelul median este destul de coborât. Din păcate, chiar dacă vorbim despre un vârf de gamă, nu există climatizare separată pentru pasagerii spate. În portbagaj lucrurile stau bine. Renault Rafale promite 530 de litri.

UN ACOPERIȘ PANORAMIC, UNIC ÎN SEGMENT

Renault și-a dorit un acoperiș panoramic generos pe Rafale. Dar a vrut și o tehnologie inovativă pentru protejarea pasagerilor de razele UV. Prin urmare, s-a aliat cu specialiștii de la Saint Gobain. Sigur îi știți, ați văzut inscripționat numele lor pe multe geamuri și parbrize.

Cu ajutorul lor, Renault a creat Solarbay, un acoperiș panoramic cu o lungime de 1.5 metri, capabil să se opacizeze la o simplă apăsare de buton.

El include 9 zone care se pot opaciza treptat. Chiar și prin folosirea asistentului vocal Google. El este cu atât mai fascinant cu cât poate fi transparent sau opac pe zone diferite.

Așadar, el poate fi complet transparent, complet opac, opac pentru șofer, transparent pentru pasageri și invers. În plus, când ieși din mașină, acoperișul panoramic se opacizează automat pentru a proteja habitaclul de căldură și raze UV.

TEHNOLOGIE DE ULTIMĂ ORĂ

Renault nu putea să-și lase vârful de gamă fără tehnologiile sale de ultimă oră. Așa se face că pe noul Rafale găsim actualul sistem Open R Link, dar într-o formă ceva mai avansată, cu un sistem de operare îmbunătățit. Acesta va permite o conectare mai ușoară cu telefoanele mobile. Beneficiază de ecran de 12 inch pentru instrumentarul de bord și de un alt ecran de 12 inch, vertical, în centrul planșei de bord.

Sistemul din spate este în continuare construit alături de Google și oferă acces la o mulțime de aplicații utile, cum ar fi Google Assistant, Google Maps, magazin Google Play și Spotify.

MOTOR DE 300 DE CAI PUTERE

Un vârf de gamă avea nevoie de un motor pe măsură. Așa că Renault anunță un propulsor de 300 de cai putere pentru Rafale. Este un ansamblu plug-in hybrid, care folosește un motor convențional și două motoare electrice. Nu avem încă puterile fiecăruia, însă știm că unul dintre cele două motoare cu zero emisii va fi amplasat pe puntea spate. Prin urmare, vom avea și tracțiune integrală. Din păcate, va trebui să așteptăm până anul viitor această versiune de top.

Inițial, Renault va oferi Rafale cu un sistem de propulsie hibrid, cunoscut deja de pe modelul Austral. Este vorba despre un agregat de 200 de cai putere, compus dintr-un motor pe benzină, cu 3 cilindri, de 1.2 litri și 130 de cai putere, asistat de două motoare electrice. Unul are 70 de cai, iar celălalt acționează pe post de starter-generator și livrează 25 kW. Bateria este litiu-ion și are o capacitate de 2 kWh. Nu lipsește cutia multimodală Renault, inventată de francezi și esențială pentru un consum redus.

Renault promite că SUV-ul poate parcurge 80% din timpul urban în mod electric. Mașina poate utiliza cu 40% mai puțin combustibil decât un benzinar de aceeași putere. Ținuta de drum va fi asigurată de un sistem 4Control, care poate vira și roțile spate. Până la 50 de km/h ele virează cu 5 grade, reducând raza de bracaj la 10.4 metri. Dincolo de 50 de km/h, roțile spate virează doar cu un grad. În plus, suspensia spate este multi-link.

O NOUĂ LINIE DE DESIGN EXTERIOR

Odată cu faceliftul operat pe Clio, Renault a dat startul unei noi identități estetice. Una pe care o continuă și Renault Rafale. Va trebui să lăsăm în urmă designul noilor Austral, Espace și Megane Electric.

Trebuie să înțelegem că ce vedem acum este noua față a viitoarelor modele Renault. În partea din față tronează logo-ul Nouvelle Vague (o direcție adoptată de francezi în urmă cu doi ani, despre care am povestit mai multe aici).

Grila care înconjoară logo-ul are un efect diamantat , cu mici inserții colorate, care schimbă aspectul în funcție de unghiul în care privești mașina (am demonstrat în clipul video de mai sus). Farurile sunt complet LED și pot avea tehnologie Matrix, iar luminile diurne, tot LED, coboară în bara din față. Alura de SUV este sugerată de inserțiile din plastic lucios, fixate în partea de jos a caroseriei. Jantele ajung până la 20 de inch și sunt în două tonuri, iar garda la sol este de 18 centimetri.

Caroseria vine cu două noi culori, alb perlat satinat și albastru Alpine (culoarea din clipul nostru video). În partea din spate, Renault Rafale beneficiază de două stopuri full LED, cu o semnătură sub forma literei Y și un contur negru. Alura de SUV este dată de înclinarea la 17 grade a lunetei. De asemenea, dacă privești din spate realizezi că Rafale e mai lat cu 4 centimetri decât un Austral.

INTERIOR CU MATERIALE RECICLATE

La interior, Renault a avut grijă să-i ofere SUV-ului său câteva premiere importante. Pe echiparea Esprit Alpine, Renault Rafale beneficiază de scaune sport, îmbrăcate în Alcantara perforată. Este o Alcantara care folosește, în premieră mondială, 61% plastic reciclat.

Mai mult, pentru un aer premium, logo-ul Alpine gravat pe scaun poate fi iluminat în funcție de iluminarea ambientală. Alcantara cu 34% plastic reciclat avem și pe partea interioară a volanului.

Și inovația materialelor nu se oprește aici. Pe planșa de bord și pe suportul de mână de pe consola centrală poți avea două materiale noi în acest segment: plută neagră sau ardezie. În mașina pe care am văzut-o la Paris am putut pipăi ardezia, o inserție fină de piatră, care se simte plăcut.

TESTARE ȘI LANSARE PE PIAȚĂ

Noul Renault Rafale face parte dintr-un program de testare gândit de francezi, care presupune că 100 de angajați primesc în utilizare modele Austral, Espace și Rafale din dorința de a semnala eventuale probleme prin intermediul unei aplicații. Așa se face că cele 3 modele au parcurs un total de 3 milioane de kilometri, în ultima perioadă.

Primele exemplare Rafale își vor face apariția pe piață la începutul lui 2024, alături de motorul de 200 de cai, după cum spuneam și mai sus. Unitatea de 300 de cai se va mai lăsa așteptată. Producția va fi asigurată de aceeași uzină Renault din Palencia, Spania.

Comentarii (30)

  • Octavian
    Arata foarte bine. Imi place foarte mult spatele . Nu stiau dar parca din 2015 incoace Renault si o bagat mintiile in cap . Din cate stiu in anul asta dor mai apre 2-3 modele noi ( Captur face lift , Scenic E-Tech SI probabil noul Master
    28 3
  • Seamana design Peugeot, serios, e furat de la fratii de natie.
    Daca ne uitam la conceptele si ultimele creatii renault, vedem ca Megane etech este limbajul stilistic, iar atat cliomfacelift cat si rafala asta, nu au nici o legatura.
    Arata bine, dar nu arata a renault, ci a peugeot.
    13 37
  • mda, si pejo si reno doua nonmasini.
    30 40
  • Peugeot 408
    27 5
  • Trilulilu
    Ce o fi bine când la 4,7m ai portbagaj de 530 litri?! Kodiak îți dă 730. 550 are Renault-ul ăla mai mic
    Apoi, luneta aia înclinată te împiedică să pui ceva mai voluminos în gluma aia de portbagaj.
    20 11
  • Cati metri cubi de varza incap in portbagaj, problema autohtona ? Daca nu intelegeti conceptul nu va mai stresati, cum adica premium daca nu incape porcul, damigeana si borcanele cu muraturi ca in tuaregul ala sudat din doua masini, cu doua milioane de km ? Oricum, la ce pret o sa fie nu prea vor vinde mare lucru, e tot velsatis dar suv…
    10 19
  • Octavian
    @Trilulilu sper că știi că nu se compara cu Kodiaq , nu ? Poate cu noul Espace .
    ( Mai știți conceptul ala care l arătat acum câte va zile , este posibil sa fie urmașul lui Vel Satis )
    27 0
  • Andrei
    A sunat Peugeot și i-a felicitat pentru designul reușit, dar să fie mai originali data viitoare.
    14 34
  • Mircea Badea
    alt suv in care stai ca in autobuz.

    suv=sofer de autobuz
    5 38
  • Banditos
    De acord cu @Mihai 100%...E-tech e singura masina care se evidentiaza ca original.

    Ma intreb ce i-a facut pe cei de la Renault sa nu preia linia de design a acestuia si sa o implementeze la toata gama.
    5 30
  • Mie spatele aduce a ceva de BMW combinat cu Audi oricum nici acolo nu e 100%original. Combinat cu fata de Peugeot după cum au zic ante vorbitorii mei, va avea un succes moderat mic la public. Cam că koleos. N am văzut deloc multe pe străzi. Au făcut și Renault o mașină cq sa se vadă că și ei pot, dar grosul tot din vânzările de clio și Megane va veni
    27 4
  • Brand care se bazeaza pe nationalismul frantzujilor. Astea sunt masini care se vand doar in franta, belgia, luxembourg. Dar, se pare ca impreuna cu ajutorul masiv de stat, magaoaia functioneaza.
    Mie imi place renault. Imi place si Peugeot. Mi-as cumpara una? Nu stiu... sincer... Inclin sa cred ca daca nu mi-as da banii pe o germana, cel mai probabil mi i-as da pe o coreeana...
    26 7
  • scamel
    rafale de vanturi....
    21 8
  • 3 cilindri 1.2 și toate conexiunile, plafon sticlă, interior cârpă moft sunt degeaba,

    Cred că și versiunea de 300 cp e tot pe baza celor... 3 cilindri, gen, never ever, nici la 15 k, nici la 65 k.
    23 6
  • Stellantis + Renault au o cota de piață mai mare decât toate mărcile germane la un loc.
    Dar tu poți sa ne amuzi în continuare. Ce ar fi ziua noastră fără aberațiile tale sau alte lui Seriff/Dutz?
    2 1
  • Exact ce este nevoi pe piața de la Renault, nu? Posibil ca cei de la marketing sunt plătiți de concurenta, cât poate sa fie de greu sa vezi ca piața se chinuie de la o luna la alta si avem in top vânzări mașini “ieftine”… era coadă la “navele amiral” ale concurenților?
    Cu Dacia au făcut treaba bună, dar la ei in ogradă este varză.
    21 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    .... Cu toate astea sunt al treilea producător în Europa, după Volkswagen și Stellantis. VW și Stellantis find amalgame de 7-8 branduri fiecare.

    "varză" :))
    8 21
  • Victor
    Acum am un Renault Megane wagon plug in hybrid cu un motor de 1.6 benzina și 2 motoare electrice , acceptabil zic eu ...dar acum sa pui pe magaoia asta motor de 1.2 cu 3 cilindri .... Parca le-a luat dracu mintiile ...
    0 1
  • @papagal electric
    Renault worlwide
    2020 minus 21%
    2021 minus 5%
    2022 minus 24%

    De la 3,7 mil unitati in 2019 la 2,0 mil în 2022, s-ar putea spune că fumezi mult, dar și bei cu găleata.
    19 4
  • Toate ca toate, dar navă amiral înseamnă altceva, dacă un constructor nu mai are un model de top, atunci nu se mai folosește acest termen, cum ar veni navă amiral Dacia este Duster, nu ? Nu prea .
    18 0
  • @cocalar hAUR
    Toată piața a scazut, analfabet functional de ești. Pandemie!

    VW a avut 11m în 2019, 9.3m în 2020, 8.88m în 2021, 8.26m în 2022.
    O scădere de 2.74m, mai mare decât la Renault.
    10 19
  • @prostovan electric
    De la 3.7 la 2 drumul la -50% e scurt.
    O scădere mai mare decât la Renault nu există. :))))

    Electrificarea VW a adus kia&Hyundai unde nici nu visau. :)) Asta pentru că toată piața e în scădere, mai puțin că râgâie prostia în tine, unii au crescut. ,:)))
    17 5
  • @cocalar hAUR
    Ambele au crescut cu vreo 100.000-200.000, cu niște modele excelente gen EV6 & Ioniq 5 (pe care intenționez sa o cumpăr).

    A scazut toată piața, dar da, sunt și excepții. Ca și Seriff (sau Dutz) care zice ca nu exista încălzire globala pentru ca au fost 15 în iunie și la el în bătătură.

    Voi nu sunteți capabili să înțelegeți ideea de medie. Analfabet functional: știi să citești dar nu ești capabil să înțelegi.

    Hai, mai zi-mi ca sunt prost de 100 de ori. Când vine din partea ta e un compliment. De-aia ai impresia ca ești deștept și restul sunt prosti - nu ești capabil să înțelegi deciziile lor.
    5 18
  • A intrat inoperabilul pe fir. E groasă.
    4 12
  • S-a dus naibii și site-ul ăsta. Bine că se șterg comentarii, care nu apreciază ținuta și expresia exagerat ultramodernă a cuiva, evident în termeni foarte civilizați, în schimb de o vreme încoace se propagă epitete de mahala fără nicio opreliște. Că bate sau nu vântul noaptea, întunericul minții se așterne peste acest site, în mod inexorabil, aș zice.
    7 13
  • Seriff
    @00:04 si ce te opreste sa o cumperi? Abia astept sa rad de tine cand stai ca fraierul in parcare la supermarket sa incarci toroapa aia.
    13 7
  • Andrei
    Nu e @inexo, e @PMC. Inexorabil are probleme dar nu e atât de josnic. În plus, din salatele alea pe care le scrie măcar atât poți deduce: știe să scrie corect și înțelege un text de 2-3 fraze.
    PMC probabil are 4 clase.
    5 13
  • nu e neaparat rau ca avem aici pe site si specimene precum serif, pmc, inexopixu sau asta care nu se mai semneaza dar miroase a kiro si a toate aliasurile pe care si le-a luat de cand a decazut pana la nivelul celor 3 anterior pomeniti.

    de ce zic asta? pentru ca ne face sa realizam, pe noi restul, cat de norocosi suntem ca am primit o educatie solida, care acum ne ajuta sa intelegem mediul in care traim, sa ne adaptam evolutiei si sa o imbratisam, nu sa o respingem prosteste si sa luam cele mai bune decizii, care intr-un final echivaleaza cu multumirea de sine si o viata buna.
    7 14
  • @papagali electrici
    Eu am prezentat cifre corecte, timp în care curca electrică mințea prostește... că Renault e pe 3 la vânzări. :) Probabil e pe 3 în grupul Dacia-Nissan-Renault. :))))

    Mai departe trebuie să fiu jignit și de către alte jigodii nesimțite pentru că nu consider normal să vă las să mințiți prostește. :)))))
    0 0
  • Arata ok ...Dar estimativ un pret unde vedem sa comparam cu Kia de exemplu ?1
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru