După ce și-a asigurat o prezență puternică în segmentul C, Renault își permite acum să se gândească la un segment superior. Cel dedicat în trecut unor modele ca Laguna sau Latitude. Însă, cum sedanurile nu mai sunt la modă, era normal ca francezii să mizeze pe un SUV complet nou. Am fost în mare secret la Paris, în cadrul unui eveniment dedicat presei, pentru a lua contact cu noul vârf de gamă Renault, un SUV coupe de 4.7 metri lungime, capabil să ofere chiar și 300 de cai putere.
Dar până atunci, haideți să vizionăm un clip video filmat la Paris, cu noul model Renault, botezat Rafale.
DE UNDE VINE NUMELE RAFALE
Francezii au căutat un nume puternic pentru cel mai mare model al lor. Și au căutat nu doar în dicționarul limbii franceze, ci și în istoria lor. Mai exact, „Rafale” înseamnă un vânt ceva mai puternic în franceză. Cam ceea ce înseamnă și în română. Însă, e ceva mai mult în numele noului SUV Renault.
El face referire și la un avion celebru. Se numea Caudron Renault Rafale, primul dintr-o serie celebră care avea să poarte numele Rafale. Se lansa în 1934, avea un singur loc și un motor puternic, oferit de Renault, care tocmai achiziționase compania de aviație Caudron. În vara acelui an, în data de 11 august, avionul a reușit să atingă o viteză maximă de 445 de km/h, record care a stat în picioare multă vreme.
În prezent, centrul de cercetare Renault Tehnocentre se află în Guyancourt, pe terenul vechii baze aeriene Renault-Caudron. Prin urmare, încă o referință importantă pentru un nume cu atâta greutate în istoria Renault.
CINE ESTE RENAULT RAFALE?
Renault Rafale este cel mai mare și mai scump model al francezilor, în acest moment. Este un SUV coupe dezvoltat pe platforma CMF-D a Alianței, cu un ampatament de 2.7 metri, similar celui de pe noul Espace. Asta înseamnă mult spațiu interior.
Spre exemplu, pe bancheta din spate există aproximativ 30 de centimetri la nivelul genunchilor și 88 de centimetri de la nivelul banchetei până la acoperiș. Podeaua nu este plată, însă tunelul median este destul de coborât. Din păcate, chiar dacă vorbim despre un vârf de gamă, nu există climatizare separată pentru pasagerii spate. În portbagaj lucrurile stau bine. Renault Rafale promite 530 de litri.
UN ACOPERIȘ PANORAMIC, UNIC ÎN SEGMENT
Renault și-a dorit un acoperiș panoramic generos pe Rafale. Dar a vrut și o tehnologie inovativă pentru protejarea pasagerilor de razele UV. Prin urmare, s-a aliat cu specialiștii de la Saint Gobain. Sigur îi știți, ați văzut inscripționat numele lor pe multe geamuri și parbrize.
Cu ajutorul lor, Renault a creat Solarbay, un acoperiș panoramic cu o lungime de 1.5 metri, capabil să se opacizeze la o simplă apăsare de buton.
El include 9 zone care se pot opaciza treptat. Chiar și prin folosirea asistentului vocal Google. El este cu atât mai fascinant cu cât poate fi transparent sau opac pe zone diferite.Așadar, el poate fi complet transparent, complet opac, opac pentru șofer, transparent pentru pasageri și invers. În plus, când ieși din mașină, acoperișul panoramic se opacizează automat pentru a proteja habitaclul de căldură și raze UV.
TEHNOLOGIE DE ULTIMĂ ORĂ
Renault nu putea să-și lase vârful de gamă fără tehnologiile sale de ultimă oră. Așa se face că pe noul Rafale găsim actualul sistem Open R Link, dar într-o formă ceva mai avansată, cu un sistem de operare îmbunătățit. Acesta va permite o conectare mai ușoară cu telefoanele mobile. Beneficiază de ecran de 12 inch pentru instrumentarul de bord și de un alt ecran de 12 inch, vertical, în centrul planșei de bord.
Sistemul din spate este în continuare construit alături de Google și oferă acces la o mulțime de aplicații utile, cum ar fi Google Assistant, Google Maps, magazin Google Play și Spotify.
MOTOR DE 300 DE CAI PUTERE
Un vârf de gamă avea nevoie de un motor pe măsură. Așa că Renault anunță un propulsor de 300 de cai putere pentru Rafale. Este un ansamblu plug-in hybrid, care folosește un motor convențional și două motoare electrice. Nu avem încă puterile fiecăruia, însă știm că unul dintre cele două motoare cu zero emisii va fi amplasat pe puntea spate. Prin urmare, vom avea și tracțiune integrală. Din păcate, va trebui să așteptăm până anul viitor această versiune de top.
Inițial, Renault va oferi Rafale cu un sistem de propulsie hibrid, cunoscut deja de pe modelul Austral. Este vorba despre un agregat de 200 de cai putere, compus dintr-un motor pe benzină, cu 3 cilindri, de 1.2 litri și 130 de cai putere, asistat de două motoare electrice. Unul are 70 de cai, iar celălalt acționează pe post de starter-generator și livrează 25 kW. Bateria este litiu-ion și are o capacitate de 2 kWh. Nu lipsește cutia multimodală Renault, inventată de francezi și esențială pentru un consum redus.
Renault promite că SUV-ul poate parcurge 80% din timpul urban în mod electric. Mașina poate utiliza cu 40% mai puțin combustibil decât un benzinar de aceeași putere. Ținuta de drum va fi asigurată de un sistem 4Control, care poate vira și roțile spate. Până la 50 de km/h ele virează cu 5 grade, reducând raza de bracaj la 10.4 metri. Dincolo de 50 de km/h, roțile spate virează doar cu un grad. În plus, suspensia spate este multi-link.
O NOUĂ LINIE DE DESIGN EXTERIOR
Odată cu faceliftul operat pe Clio, Renault a dat startul unei noi identități estetice. Una pe care o continuă și Renault Rafale. Va trebui să lăsăm în urmă designul noilor Austral, Espace și Megane Electric.
Trebuie să înțelegem că ce vedem acum este noua față a viitoarelor modele Renault. În partea din față tronează logo-ul Nouvelle Vague (o direcție adoptată de francezi în urmă cu doi ani, despre care am povestit mai multe aici).
Grila care înconjoară logo-ul are un efect diamantat , cu mici inserții colorate, care schimbă aspectul în funcție de unghiul în care privești mașina (am demonstrat în clipul video de mai sus). Farurile sunt complet LED și pot avea tehnologie Matrix, iar luminile diurne, tot LED, coboară în bara din față. Alura de SUV este sugerată de inserțiile din plastic lucios, fixate în partea de jos a caroseriei. Jantele ajung până la 20 de inch și sunt în două tonuri, iar garda la sol este de 18 centimetri.
Caroseria vine cu două noi culori, alb perlat satinat și albastru Alpine (culoarea din clipul nostru video). În partea din spate, Renault Rafale beneficiază de două stopuri full LED, cu o semnătură sub forma literei Y și un contur negru. Alura de SUV este dată de înclinarea la 17 grade a lunetei. De asemenea, dacă privești din spate realizezi că Rafale e mai lat cu 4 centimetri decât un Austral.
INTERIOR CU MATERIALE RECICLATE
La interior, Renault a avut grijă să-i ofere SUV-ului său câteva premiere importante. Pe echiparea Esprit Alpine, Renault Rafale beneficiază de scaune sport, îmbrăcate în Alcantara perforată. Este o Alcantara care folosește, în premieră mondială, 61% plastic reciclat.
Mai mult, pentru un aer premium, logo-ul Alpine gravat pe scaun poate fi iluminat în funcție de iluminarea ambientală. Alcantara cu 34% plastic reciclat avem și pe partea interioară a volanului.
Și inovația materialelor nu se oprește aici. Pe planșa de bord și pe suportul de mână de pe consola centrală poți avea două materiale noi în acest segment: plută neagră sau ardezie. În mașina pe care am văzut-o la Paris am putut pipăi ardezia, o inserție fină de piatră, care se simte plăcut.
TESTARE ȘI LANSARE PE PIAȚĂ
Noul Renault Rafale face parte dintr-un program de testare gândit de francezi, care presupune că 100 de angajați primesc în utilizare modele Austral, Espace și Rafale din dorința de a semnala eventuale probleme prin intermediul unei aplicații. Așa se face că cele 3 modele au parcurs un total de 3 milioane de kilometri, în ultima perioadă.
Primele exemplare Rafale își vor face apariția pe piață la începutul lui 2024, alături de motorul de 200 de cai, după cum spuneam și mai sus. Unitatea de 300 de cai se va mai lăsa așteptată. Producția va fi asigurată de aceeași uzină Renault din Palencia, Spania.
Daca ne uitam la conceptele si ultimele creatii renault, vedem ca Megane etech este limbajul stilistic, iar atat cliomfacelift cat si rafala asta, nu au nici o legatura.
Arata bine, dar nu arata a renault, ci a peugeot.
Apoi, luneta aia înclinată te împiedică să pui ceva mai voluminos în gluma aia de portbagaj.
( Mai știți conceptul ala care l arătat acum câte va zile , este posibil sa fie urmașul lui Vel Satis )
suv=sofer de autobuz
Ma intreb ce i-a facut pe cei de la Renault sa nu preia linia de design a acestuia si sa o implementeze la toata gama.
Mie imi place renault. Imi place si Peugeot. Mi-as cumpara una? Nu stiu... sincer... Inclin sa cred ca daca nu mi-as da banii pe o germana, cel mai probabil mi i-as da pe o coreeana...
Cred că și versiunea de 300 cp e tot pe baza celor... 3 cilindri, gen, never ever, nici la 15 k, nici la 65 k.
Dar tu poți sa ne amuzi în continuare. Ce ar fi ziua noastră fără aberațiile tale sau alte lui Seriff/Dutz?
Cu Dacia au făcut treaba bună, dar la ei in ogradă este varză.
"varză" :))
2020 minus 21%
2021 minus 5%
2022 minus 24%
De la 3,7 mil unitati in 2019 la 2,0 mil în 2022, s-ar putea spune că fumezi mult, dar și bei cu găleata.
VW a avut 11m în 2019, 9.3m în 2020, 8.88m în 2021, 8.26m în 2022.
O scădere de 2.74m, mai mare decât la Renault.
O scădere mai mare decât la Renault nu există. :))))
Electrificarea VW a adus kia&Hyundai unde nici nu visau. :)) Asta pentru că toată piața e în scădere, mai puțin că râgâie prostia în tine, unii au crescut. ,:)))
A scazut toată piața, dar da, sunt și excepții. Ca și Seriff (sau Dutz) care zice ca nu exista încălzire globala pentru ca au fost 15 în iunie și la el în bătătură.
Voi nu sunteți capabili să înțelegeți ideea de medie. Analfabet functional: știi să citești dar nu ești capabil să înțelegi.
Hai, mai zi-mi ca sunt prost de 100 de ori. Când vine din partea ta e un compliment. De-aia ai impresia ca ești deștept și restul sunt prosti - nu ești capabil să înțelegi deciziile lor.
PMC probabil are 4 clase.
de ce zic asta? pentru ca ne face sa realizam, pe noi restul, cat de norocosi suntem ca am primit o educatie solida, care acum ne ajuta sa intelegem mediul in care traim, sa ne adaptam evolutiei si sa o imbratisam, nu sa o respingem prosteste si sa luam cele mai bune decizii, care intr-un final echivaleaza cu multumirea de sine si o viata buna.
Mai departe trebuie să fiu jignit și de către alte jigodii nesimțite pentru că nu consider normal să vă las să mințiți prostește. :)))))