Noul Renault Kadjar: 7 întrebări și răspunsuri

de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 06.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket a călătorit la Paris pentru a vedea pe viu prezentarea noului crossover Kadjar. Noul SUV de segment C este cea mai importantă lansare de la începutul anului și am vrut să aflăm câteva răspunsuri legate de noul model din Franța.

Segmentul crossover este în creştere accelerată în Europa. Din ce în ce mai clienţi preferă un SUV sau un crossover în defavoarea unui hatchback normal. Majoritatea constructorilor au început să ofere cel puţin un model SUV per segment, iar bătălia se va ascuţi şi mai mult în perioada următoare. Renault nu vrea să piardă acest tren şi a decis să mărească numărul de modele crossover pe care le oferă. La ora actuală, Renault are în gamă modelul Koleos, ce s-a bucurat de un succes modest, şi Captur, practic o variantă crossover a modelului Clio. Captur a avut parte de o primire excelentă din partea publicului, aşa că Renault a introdus un frate mai mare pentru Captur, numit Kadjar.

Anunţat de o serie de teasere care subliniază viaţa activă şi aventura, Kadjar a fost prezentat presei mondiale pe 2 februarie 2015 la Paris, în cadrul unui eveniment găzduit chiar de Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan. România a avut parte de o delegaţie importantă care a făcut deplasarea la Paris pentru a vedea pe viu noul model. 

Întrebarea 1. Ce este noul Renault Kadjar şi ce vrea el?

Kadjar este propunerea Renault în segmentul SUV-urilor compacte. Noul model este strâns înrudit cu Nissan Qashqai, dar - spun cei de la Renault - țintește un public diferit, care preferă liniile mai sofisticate și un design complex. Prin Kadjar, Renault vrea să intre puternic într-un segment aflat într-o creștere susținută, iar oficialii Renault spun că modelul lor are potențialul de a urca până pe locul trei în clasamentul celor mai vândute SUV-uri din Europa. Mai mult, Kadjar va fi comercializat și în China, o piață unde volumele din segment sunt impresionante. Prezentarea de la Paris a fost ținută chiar de către Carlos Ghosn, președintele grupului Renault, care nu apare în fața presei decât cu ocazii foarte speciale. Iar acest lucru subliniază faptul că avem de-a face cu un model extrem de important pentru Renault, companie care prevede că până la finalul anului 2016 Kadjar va aduna deja 120.000 de unități vândute. O altă miză a lui Kadjar este cea estetică.

Pentru că noul crossover al mărcii franceze anunță parțial liniile noului Megane, care va fi dezvăluit la rândul său în câteva luni.

Întrebarea 2. Care sunt principalii concurenţi ai noului crossover franţuzesc?

Urmareste Automarket
Paradoxal sau nu, cel mai important concurent pentru Kadjar este chiar fratele său de platformă, Nissan Qashqai. Între cele două modele se va duce lupta pentru clienți. Apoi, Nissan Qashqai este liderul segmentulul C crossover, urmat de Volkswagen Tiguan. Cele două modele vor fi principala țintă pentru Renault Kadjar ca volume de vânzări. Pe lista concurenței directe mai putem trece modele Kia Sportage, Hyundai ix35, Suzuki S-Cross, Mazda CX-5, Mitsubishi ASX și Skoda Yeti. mergând puțin spre extreme, chiar și Dacia Duster poate fi considerat un concurent pentru Kadjar, mai ales că modelul românesc are la bază o platformă semnată Nissan care se înrudește cu cea a lui Qashqai. Duster are însă un cu totul alt segment de clienți, iar comparațiile dintre cele două modele trebuie să fie limitate.

Întrebarea 3. Cât de mult preia de la fratele său de platformă, Nissan Qashqai?

Oficialii Renault nu au vrut să dezvăluie prea multe detalii legate de acest aspect. În afara faptului că cele două modele folosesc platforma CFM dezvoltată de către alianța Renault-Nissan, oficialii Renault au mai spus că 30-40% din elementele tehnice sunt comune între cele două modele. La nivel estetic, Qashqai și Kadjar împart alura și dimensiunile apropiate, însă liniile le diferențiază clar.

Nissan Qashqai

4.

Cât va costa Renault Kadjar?

În momentul lansării de la Paris, Renault nu a comunicat prețurile pentru noul model, care va fi prezentat în cadru general în fața publicului la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie. Nu au fost date nici detalii despre gama de motorizări folosite de către noul Kadjar. Pentru aceste detalii va trebui să așteptăm deci luna martie, atunci când Renault va dezvălui și restul secretelor acestui nou model. Analizând paralel piața și concurenții, putem doar specula prețul lui Renault Kadjar, care va începe undeva în jurul sumelor de 17.500-18.000 euro.

5. Ce înseamnă denumirea Kadjar?

Oficial, numele Kadjar este un termen compus și este greu de înțeles și chiar și de pronunțat dacă nu avem nicio legătură cu limba franceză. Termenul este format din particulele "kad" (care vine de la "quad") și "jar", o referință la cuvintele din limba franceză "agile" (agil) și "jaillir" (a izvorî). De notat, de asemenea, ca acest nume a fost regăsit în istorie, Kadjar fiind denumirea unei dinastii de regi persani.

6. Cât de important este noul Kadjar pentru Renault?

Extrem de important. Kadjar permite mărcii Renault să intre într-un segment aflat într-o puternică creștere atât în Europa, cât și în Asia. Noul model Renault are un potențial enorm, mai ales dacă va fi susținut și de un preț atractiv. Oficialii Renault speră ca noul Kadjar să urce pe locul trei în topul celor mai bine vândute SUV-uri de segment C.

7. Unde este produs noul Renault Kadjar?

Toate exemplarele Renault Kadjar vândute în Europa vor fi produse în Spania, la uzina de la Palencia, alături de Megane. Situl de producție Palencia, aflat în nord-vestul Spaniei, are capacitatea de a produce 100.000 de unități Kadjar pe an. Noul SUV Renault va fi produs și în China, la uzina de la Wuhan, în parteneriat cu producătorul local Dongfeng. Aceste exemplare vor fi vândute local.

Comentarii (6)

  • inainte de a comenta articolul am o nelamurire la care v-as ruga sa faceti lumina. Tiguan este liderul segmentului? Sau Qashqai?

    multumesc
    21 0
  • Arata cam deocheat la exterior, se vede ca l-a ajuns ''blestemul'' lui Qashqai, nu ca ar fi un lucru rau. La zona de multimedia au cam dat gres, in afara de un port USB si AUX sau Blth nu vine cu un port CD-player, poate o fi ''ascuns'' prin torpedou sau in portbagaj . Un mare minus la fel ca si ''noua tehnologie'' care prevede un buton in loc de clasicul levier al franei de mana . Eu unul si multii altii din cauza crizei de timp, preferam sa cumparam rapid un CD cu muzica cand alimentam la benzinarie, asadar rare ori avem timpul necesar pt a stoca cateva melodii pe un stick . Partea de design interior, cam sumbru desenata dar cu trasaturi moderne bazate mai mult pe conservatorism , care nu epateaza . Calitatea , nu pot trage o concluzie pripita la partea asta , nu am vazut-o inca in realitate , dar banuiesc ca este decenta si se ridica la nivelul clasei din care face parte. O astept la Test Drive !
    8 27
  • Mai sunteti multi? Nu va pare rau ca n-au pus manivela pentru geamuri sau casetofon? Doh
    24 6
  • Azazel
    Cam optimisti cei de la Renault sa vanda pana la finaulul lui 2016, 120 000 de unitati, pe un segment in care nu au imagine. Daca vor ajunge la 80000 eu zic ca este bine. Vom vedea.
    11 16
  • Va lua o felie de la Qashqai, o portie de la Captur si vreo 10 000 de la Duster (afara Duster 4x4 full costa un pic peste 21000€, nu este chiar asa de ieftina), vor vinde vreo 50 000 in Europa.
    4 8
  • Neeeh ! Prostii !!

    Cred ca-i va atrage mai mult o "felie" de Tiguan.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru