Constructorul francez a dezvăluit un concept cu totul atipic. Noul concept se numește Renault Filante Record 2025 și este o mașină cu un design aerodinamic creată special pentru a stabili un record de distanță. Asta pentru că noul concept este un monopost electric și este, în același timp, și un laborator pe roți, așa cum este descris chiar de către Renault.
Noul concept, dezvoltat în colaborare cu Ligier Automotive, este inspirat puternic de mai multe mașini din trecut ale constructorului francez, cum ar fi 40 CV des Records și Etoile Filante. Aceste două mașini au fost create în 1925, respectiv în 1956, pentru a stabili noi recorduri de viteză. Cu noul concept Filante Record 2025, Renault își propune să stabilească un record de eficiență în prima jumătate a acestui an.
Încă de la prima vedere îți vei da seama că noul concept este desenat special pentru a maximiza eficiența aerodinamică. Tocmai de aceea, conceptul Filante Record 2025 are un design inspirat din lumea avioanelor de luptă, dar și din lumea Formulei 1. Noul concept este un monopost cu o lungime de 5.12 metri și o înălțime de 1.19 metri, iar multe dintre elementele de design aduc și un omagiu vechilor mașini construite pentru recorduri de viteză.
De exemplu, farurile rotunde și roțile separate de caroserie sunt inspirate de conceptele 40 CV des Records și Nervasport des Records. Carenajele roților, desenate pentru a fi cât mai aerodinamice cu putință, aduc un omagiu conceptului Etoile Filante. Alte elemente vizuale care aduc aminte de trecut sunt grila ascuțită, poziția cabinei și cureaua de reglare a scaunului.
Partea frontală are o formă extrem de ascuțită, în vârful căreia este prezentă sigla Renault. Spatele este desenată sub forma unei aripi de rechin care aduce aminte de mașinile din cursele de Grand Prix din anii 1930. Stopurile au o formă curbată și sunt subțiri, iar aripile sunt separate de restul caroseriei. Carenajele aerodinamice ascund anvelope Michelin de 19 inch create special pentru acest concept.
Renault spune despre noul concept că are o greutate mai mică de 1000 de kilograme. Numai bateria cântărește 600 de kilograme și are o capacitate de 87 kWh. De altfel, acumulatorul este exact același ca cel văzut la Renault Scenic E-Tech. Pentru a menține greutatea sub 1000 de kilograme, Renault s-a folosit de materiale ultra-ușoare, precum fibra de carbon și aliaje de aluminiu și oțel. Șasiul include și materialul special Scalmalloy, un aliaj de aluminiu conceput special pentru imprimarea 3D.
Interiorul conceptului are un design futurist, cu un volan desenat în forma unei manșe de avion.
Față de o mașină obișnuită, accelerația și frânele sunt acționate de mână. Atât direcția, cât și accelerația și frânarea sunt realizate pur electronic, fără să existe vreo conexiune fizică. Volanul este creat cu ajutorul unei imprimante 3D și integrează la mijloc un ecran panoramic flexibil înfășurat în jurul unui cilindru. Pe această suprafață sunt afișate informațiile cele mai importante, cum ar fi viteza, autonomia și parametrii de condus.Volanul este montat direct în bula de protecție a cockpit-ului, astfel încât acesta se ridică în sus pentru a ușura intrarea și ieșirea din mașină. Picioarele șoferului sunt poziționate peste baterii, iar conceptul dispune și de un sistem ingenios de circulație a aerului în cockpit.
Renault urmează să efectueze teste în tunelul aerodinamic pe parcursul acestui an, înainte de a încerca să stabilească un record de eficiență până în vara lui 2025 cu noul concept.
via Renault
cu dedicatie pentru toti ignorantii limitati la symbol si megane.
Oricum romanul are o vorba. Cu 1 floare nu se face...vanzare. QED