La finalul lunii februarie am văzut pe viu noul Renault 5 electric. Acum, modelul francez poate fi comandat în România unde, inițial, va fi disponibil în două niveluri de echipare.
5 NIVELURI DE ECHIPARE DIN 2025
Acestea sunt Techno și Iconiq Cinq. Dar, din 2025, gama va fi completată cu alte 3 echipări și anume Five, Evolution și seria specială Roland-Garros. Așadar, românii pot comanda acum numai versiunile Techno și Iconiq Cinq.
Ambele vin echipate cu bateria de 52 kWh care promite o autonomie de până la 410 kilometri, în ciclul WLTP. Mai departe, avem un motor electric de 150 CP, suficient pentru a atinge 100 de km/h în mai puțin de 8 secunde, și un încărcător bidirecțional de 11 kW.
La o priză de 100 kW, bateria se încarcă de la 15 la 80% în 30 de minute.
Ulterior va fi disponibilă și o baterie de de 40 kWh, astfel că autonomia va ajunge la 300 de kilometri. Acest acumulator va fi disponibil, în 2025, pe modelele cu un preț de pornire de 25.000 de euro, fără eco-bonus.
Acumulatorul vine în compania unui motor electric, disponibil în versiuni de 95 și de 120 de cai putere.MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Renault 5 electric |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Techno | ||
52 kWh |
150 CP - Nm |
30.750 |
ECHIPARE Iconic Cinq | ||
52 kWh |
150 CP - Nm |
32.750 |
Noul Renault 5 electric poate fi comandat în 5 nuanțe exterioare: Galben Pop, Verde Pop, Albastru Midnight, Alb Pearl și Negru Starry.
Echiparea standard include, printre altele, pompă de căldură, încărcător bidirecțional de 11 kW, încărcător rapid de până la 100 kW DC, climatizare automată, jante Techno sau Chrono de 18 inch și cameră video pentru mersul cu spatele.
De asemenea, tot standard sunt ecranele de 10 inch (pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul multimediat OpenR Link).
Renault 5 electric poate fi achiziționat prin programul Rabla Plus. Astfel, după ce scădem eco-bonusul de 5.100 de euro, echiparea Techno are un preț de 25.650 de euro, cu TVA inclus.
Noul Renault 5 electric vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km, WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault 5 electric 52 kWh |
150 | 410 | 8.0 | 30.750 |
Fiat 500e 42 kWh |
118 | 307 | 9.0 | 38.400 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Renault
Fii un pic mai generos, mai lasă "să curgă" şi nişte virgule in proapria-ti argumentatie, numai astfel facilitezi deslusirea comment-ului de catre ceilalti.
Renault, cu aceasta reînsufleţire exclusiv EV a unui model iconic, aparut in vremuri aproape imemoriale, taman pe timpul lui Georges Pompidou, transmite, fără putinţă de tăgadă, că nu-i doar extrem de precaut si la aceasta ora cu noua abordare-n locomotie, ci și-a luat (aproape) toate măsurile care-au depins de el pentru a nu se transforma într-un colos cu picioare de lut.
Totusi, nu recomand editia Rolland Garros. Highlight-urile de la turneul de tenis sunt de trei minute din care unul se pierde cu introducerea si finalul. Tipic frantuzesc. In subconstient, automat asociez Rolland Garros cu raza mica de actiune, incompetenta si stangacie atat pe partea tehnica, cat si pe partea de realism si practicalitate. Deci nu RG.
150CP....10.000Eu.
geniule ! :)))
Drept urmare o lanseaza la 30.000 euro.
Pai asta era pretul pt zoe.
Si zoe 2, ahem marketing bullshit Megane etech, a primit o scumpire dramatica la lansare, si au facut locsor pt o marie cu alta palarie, dar aceleasi practici anti consumator.
înainte să trageţi pe roată ditamai Renault-ul si tocmai în piaţa publică, asta doar pentru câteva "centime" in plus, si pe care, culmea, le identificati cu extorcarea, rogu-va, încercaţi să va gândiţi la detaliul urmator:
Care este exact pozitionarea pe care si-a propus-o Renault cu acest model?
Credeti ca va descurcati?
Chiar este cazul sa va ofer si raspunsul?
Am mare incredere in voi, ați demonstrat in atâtea rânduri faptul ca dilemele-s noțiuni abstracte.
Altfel, foarte frumoasă mașina.
Pretul e bine-nteles nejustificat si nesimtit. Dar se poate si mai rau, cum zicea un coleg mai sus, de ex pejo 208 cu e in fata.
Daca ar fi 20.000 #cudetoate ar merita, ca masina a doua, de oras. Daca stai la casa, daca ai panouri, stiti voi, tot sirul de "daca", cum ii shade bine oricarei electrocaZnice.
Hai succes reno! V-ati batut joc de clientii din romania dupa ce romania v-a oferit totul. Sa va fie rusine. Sper sa vindeti reshouri de-astea cate oi cumpara eu.
Agonisește 392 cm. pe lungime, deci nu-i vreo desfatare, daramite sa-ncepi sa te mai si lauzi cu ea.:), cat despre Vmax, plafoneaza la 150 km/h.
Ce-mi displace:
Autovalidarea pe EV dupa care alearga De Meo&Co, si care, indiscutabil, genereaza atat de repugnantul santaj dpdv al pretului pentru un model extrem de șic.
Mai mult ca sigur ca se putea realiza noul R5 si in variante mild-hybrid, de ce nu hibrida, care-i prezenta deja pe Clio Mk V si care, cu siguranta, detineau toate premisele pentru a deveni mult mai prietenoase cu portofelul fiecaruia, cel putin la momentul achizitiei.
S-o fi gândit cineva din tagma haurarilor că e rost să deturneze ceva nemulțumiri ale cititorilor conservatori pe care le-a provocat bâlbâiala UE în domeniul auto.
Culmea e să pună cineva comentarii docte în numele cuiva care se erijează în lider dar n-a putut să strunească nici caii de sub capotă, și care după ce rămâne fără permis depășind limita cu 70 km/h, mai insultă și autoritatea!
N-are de ce vorbi despre Renault 5 cineva care nu încape în habitaclu și are permisul suspendat.