Prezentat în 2016 și adoptat în mai 2018, noul Regulament UE privind omologarea și supravegherea pieței auto stabilește puteri sporite pentru autorități.
Începând de marți, 1 septembrie 2020, Comisia Europeană va putea să controleze, pe șosele sau în laborator, autovehiculele pentru depistarea eventualelor încălcări ale emisiilor.
În plus, CE va putea să amendeze direct producătorii și importatorii cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care încalcă legislație europeană.
Noile norme au fost introduse în replică la scandalul Dieselgate, declanșat în 2015, după ce grupul Volkswagen a recunoscut că a folosit dispozitive ilegale pentru manipularea emisiilor în cazul a mai mult de 11 milioane de mașini.
“Comisia va fi în măsură să efectueze controale asupra autovehiculelor, să declanșeze retrageri de pe piață la nivelul UE și să impună amenzi de până la 30.000 euro per autovehicul atunci când se încalcă legea”, a declarat, într-un comunicat, comisarul UE pentru piața internă, Thierry Breton.
Până în prezent, numai autoritățile naționale care efectuau omologarea de tip a autoturismului puteau impune astfel de măsuri.
Via profit.ro
Vrem o Europa ca-n afara!