Proiectul de lege care prevede modificări majore la regulamentul pentru efectuarea și trecerea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) a fost adoptat marți de Camera Deputaților, după ce în luna septembrie a fost votat și de Senat.
Deputații nu au adus nicio modificare la proiectul care a fost anunțat încă din luna ianuarie a acestui an, completat ulterior în luna aprilie cu o serie de propuneri din partea Registrului Auto Român (RAR).
Treci ITP-ul cu deficiențe minore la mașină
Una dintre cele mai importante noutăți se aplică tuturor mașinilor și prevede împărțirea deficiențelor unei mașini în 3 categorii: minore, majore și periculoase. Indiferent de vechime, o mașină va putea trece ITP-ul chiar și în cazul existenței unor deficiențe minore.
Noua lege explică și cum vor fi determinate tipurile de deficiențe:
● deficiențe minore: deficiențe care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului său impact asupra mediului și alte neconformități minore;
● deficiențe majore: deficiențe care pot compromite siguranța vehiculului, pot avea un impact asupra mediului său îi pot pune în pericol pe ceilalți participanți la trafic, dar și alte neconformități mai importante;
● deficiențe periculoase: deficiențe care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.
În cazul în care o mașină are deficiențe din două categorii, va fi clasificata la categoria corespunzătoare deficienței mai mare.
În plus, în cazul unei mașini care are mai multe deficiențe minore, aceasta poate fi încadrată la categoria deficiențelor majore în cazul în care efectul combinat al deficiențelor generează un risc mai mare pentru siguranță și/sau mediul înconjurător.De asemenea, șoferii care nu trec ITP-ul sunt obligați să repare mașinile și să refacă inspecția într-un interval de cel mult 30 de zile.
Când se face ITP-ul în funcție de vechime
O altă noutate majoră a introdusă prin lege modificarea intervalului la care se face ITP-ul, prin apariția a 3 categorii:
● pentru mașinile noi, primul ITP se face la 3 ani de la înmatriculare;
● pentru mașinile cu o vechime de peste 12 ani, ITP-ul se face anual;
● pentru toate celelalte mașini, ITP-ul se face o dată la 2 ani, la fel ca și în prezent.
Pentru a intra în vigoare, legea trebuie promulgată de președintele României și publicată în Monitorul Oficial.
Via Avocatnet
bravii nostri politicieni au fost elevii lui Einstein altfel nu vad de ce abordeaza chestiunile astea la modul atat de...relativ
Oare-mi trece iara "oala",
Inspectia aceasta anuala?
Sau sa sar cu o "sarmala"?
PS: datorita rimelor necesare precizez:
1. oala = cazanu, rabla, cotetu;
2. sarmala = bacnota de ... cat va tine buzunaru si pe ei obrazu ...
Putina intelegere va rog, ca nu sunt poet...
Ca ar fi mult mai putine harburi in trafic daca s-ar face cum trebuie ITP-ul...
De ITP refacut in caz de accident nu scrie nimic? Si de asemenea pedepsele pentru fraudarea ITP.
De autovehiculele utilizate in scop profesional, autobuze, troleibuze, diferite utilitare, chiar nimic?
Sau ramane cum am stabilit?
a se citi cu voce tare si respectarea punctuatiei. Ce dreaku', e poezie:
Foaie verde de sofran,
n-are nimeni un cazan
…la inspectie
oprit ca fiind…dejectie.
Motiv pentru care
Avand de geniu o strafulgerare
sarmaua am inaintat-o.
In buzunar.
Pe mod…fugato!
Semnatura? de ilustru peisagist
Aruncata-n in certificat de ITP-ist,
Cu trimbru evident!
sa evit un antecedent,
Mi-a oferit inca un an
De condus afumatoarea,
Ca un cioban, plavan,
Sa-mi exprim…valoarea!
Bunaaaa, bunaaaa asta.... te-am inverzit!
Ma mai incearca si pe mine o varianta, da' mi-e ca ma fac de ras... o las pe alta data...
E o forma de neputinta a rar ului dupa ce a inmatriculat passaturi din sua cu soft aaiuritor si a zis ca nu a vazut passaturi americane diesel pe la noi .Da inteleg acest site promoveaza masinile . Si pe cele care ard .Vorbesc de anul 2017 , datele prezentate mai sus sunt doar de anul acesta .
Clasele sunt f multe, masinile mergand pana la 80.000 de dolari , Si nu e mercedes de ungaria . Sunt bmw si mercedesuri de germania nu de argentina . Sport la cumparat masini cu multe plastice la motor si dacii deja ruginite , sau aveti dureri de coloana si nu va puteti apleca sa vedeti rugina instalata pe sub duster luat din reprezentanta si plimbat o iarna prin zapada . O sa plateasca si taxele scumpe de zona centrala si vor merge in continuare cu ele . itp pe fluturas galben .. du te si cauta pe iihs.com audi A4 2015 , are poor la crash test in america , daaa e pe platforma modulara , in 2017 au mai adaugat ceva otel si a trecut ... daa, tot pe aceeasi platforma .. De unde stii ca ai cumparat o masina care are % mare de otel la cadrul motorului sa treaca testul? De vapoarele de masini noi cu soft reparat aduse din america in europa si n romania de vw cand se vorbeste ? Ca sa ti dau un exemplu de tehnica si ce inemna tehnica , romanii vor cumpara patriot ? ce sistem este ? Da ! ce sistem este ? Este unidirectional nu acopera 360 grade , unghiul lui este de maxim 120 grade . Germania are in vedere schimbarea lui desi are ultima versiune pac 3 pt ca nu acopera la 360 grade . Asa si la masini, .. daca esti primul la profit ca mercedes ... n ai cum sa ai calitate si iei foc . Hai fi ingrijorat daca ai sti cati constructori au anul acesta probleme cu pompa de combustibil . Casa nu mai vorbesc de recallul de gaze de esapamanet in habitaclu la ford explorer . Cazanele astora sunt nimicuri . Deschide bine ochii si vant din pupa !
dar nu credeti ca si rar-ul ar trebui sa aiba niste obligatii si responsabilitati in plus odata cu noi, soferii? ca de exemplu, avand in vedere ca majoritatea masinilor au peste 12 ani ce se intampla daca una din ele e implicata intr-un accident din motive tehnice, chiar cu itp-ul trecut? nu credeti ca rar-ul si cei care au pus stampila [pt itp ar trebui gasiti responsabili?
veti intreba cum sa fie probleme tehnice cand ai itp-ul ok? come on, stiti si voi cum se ia, ati si scris mai sus o poezie despre situatia asta :D:D