La finalul săptămânii trecute, Consiliul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care urmau să intre în vigoare din 2026. Aprobarea din partea Consiliului European vine la o lună după ce Parlamentul European a votat în favoarea adoptării noilor norme de poluare.
Aprobarea din partea Consiliului European este ultima etapă a procesului decizional de a adopta noile norme. Noile norme introduc, în premieră, limite de emisii rezultate din anvelope și din sistemele de frânare. Pentru autoturisme, standardele de emisii rezultate din gazele de eșapament sunt identice cu cele prevăzute de Euro 6. În schimb, camioanele și autobuzele vor trebui să respecte reguli mai stricte cu privire la acest aspect.
Actul legislativ pentru noile norme de poluare Euro 7 urmează să fie semnat de către președintele Parlamentului European și de către președintele Consiliului European. Regulamentul va fi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va intra în vigoare în a 20-a zi de la data publicării.
via Economica
Daca normele pentru noxe sunt la fel, nu se schimba nimic.
Niste corupti care iau spagi de la producatorii auto ca sa ii protejeze.
China 6b targets reductions of 50% for hydrocarbons, 40% for NOx and 33% for PM over Euro 6 levels.
PN emission limits apply to all types of vehicles, including diesel as well as both direct injection (DI) and port fuel injection (PFI) gasoline vehicles.
Unlike Euro 6, an N2O limit is applied.
Dar mult în urmă când e vorbim de producerea de electricitate curata.
"Low-profile tires have lower rolling resistance due to shorter stiffer sidewalls and simplified tread design. The lower rolling resistance, the better fuel economy. The tires take about 15-20% of fuel consumption at low, and up to 35% at higher speeds."
Acuma nu inseamna ca inghitim pe nemestecate tot ce scrie pe internet, dar explicatia are sens. La miscarea pe verticala, datorita lateralului mai mic, cauciucul se comprima mai putin pe asfalt, si reduce suprafata de frecare, deci si uzura. Cu atat mai accentuat se intampla asta atunci cand viteza creste, iar forta centrifuga impinge cauciucul spre exterior, reducand si mai mult suprafata de contact.
Oricum, sunt alti factori mult mai decisivi in uzura cauciucurilor, compozitia lor fiind cel mai important. Nu mai vorbim de presiune, profil, temperatura, suprafata de rulare, etc. Asta cu talonul mic mi se pare trasa de par rau de tot.
Pneurile cu talonul mai mic sunt mai performante in viraje si eforturi laterale (cand bate vântul) reduc consumul cu 5-10%. In schimb se uzează mai repede, nu sunt confortabile pe drumuri proaste si pe suprafețe alunecoase sunt mai puțin eficiente.
On topic
Citez din articol: La finalul săptămânii trecute, Consiliul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7(limite de emisii rezultate din anvelope și din sistemele de frânare, adică nano-particule), care urmau să intre în vigoare din 2026. Din articol nu înțeleg cand vor fi obligatorii 2027, 2028? De ce întreb: cu aceste norme, masinile se vor scumpi
Și mai e practicat și pentru aspect, cu jante arătoase.
Problema ar fi că de obicei vine și cu lățimi crescute, tot pentru îmbunătățirea performanțelor dinamice, iar frecarea suplimentară crește corespunzător consumul.
Dacă măcar un sfert din cei ce le folosesc ar merge și pe circuit probabil ar avea o noimă, altfel doar îngreunează circulația când își târâie suspensia sport și slick-urile peste linia de tramvai.
cea mai mare greseala. pe langa rigiditatea foarte nasoala obtinuta, m-am ales si cu nenumarate pene, amortizoare distruse, directia afectata, consum mediu mai mare cu 0,4 litri la suta de km si rulajul pana s-au tocat a fost la jumatate din cel facut cu alea cu talon de 65. deci numai dezavantaje am avut.
oricand as alege roti cu talon de minim 60 fara sa ma mai intereseze nimicuri gen aspect sau cum sta pe curbe, astea-s simple copilarii.
problema e ca masinile actuale nu mai permit in talon astfel de profiluri inalte, suntem obligati doar la anvelope opinca, pe cand acum 15-20 ani erau pe toate clasele de masini disponibile roti cu talon de pana la 75.
rotile s-au marit pentru ca linia generala de design a masinilor (asa numita centura) s-a inaltat foarte mult, vedeti un seria 7 e38 fata de actualul, ca sa nu mai zic de suv-uri.
Exemplu 205/60/ R16 are un talon rezonabil, dar daca pui 205/55/R16 (aceeași roata) schimbi diametrul de rulare. Un calcul simplist ne spune ca 205x0,6 (60) =123mm înălțimea talonului, la 55 ești pe la 113mm, nu este o mare catastrofa, dar poți avea mici erori la ESP la viteza arătată pe bord. Daca te duci mai jos la 50 vei avea 102,5mm si începi sa le resimți.
Nu știu ce dimensiune de roti ai avut, dar sa treci de la 65 la 45 este foarte mult, înseamnă ca ai pus o roata cu cel puțin + 2 inch mai mare (bănuiesc ca au fost si mai late)
45 e naspa, dar depinde ce permite masina, e mai bine 225/45 decat 205/45.
iar ce modele alege lumea in general la jante sunt ca de la balci, gusturi praf, dar hei, cu pantalonii rupti mege.
Articolul nu se refera la talonul cauciucului. Este foarte normal ca o masina cu anvelope mari sa consume mai mult, si nu are rost sa detaliem. De-aia n-o sa vezi vreodata roti de 20" pe o masina de 50CP.
Nici din articol nu e clar daca normele europene se refera la emisiile de particule rezultate din uzura cauciucurilor sau emisiile rezultate din urma cresterii consumului de combustibil cand rulezi cu anvelope mari.
Ca nota personala, masina mea are talon de 45mm pe fata si 40 pe spate. Pentru o masina de naveta prefer oricand un talon de minim 55mm. Ma lasa rece cauciucurile cu profil mic. Sunt foarte inconfortabile. Daca masina trage tare, ai performante mai mult decat decente si cu o roata de 55mm. E tampenia tampeniilor sa te dai Schumacher pe drumurile publice, mai ales la ore varf sau pe aglomeratie medie. De aia de exemplu nu vad rostul unui BMW :)) No hate :)
talonul nu se exprima in mm, ci este procent din latimea anvelopei. talon de 55 inseamna 55% din latime.
:)) ce ai cu bmw, desi inteleg unde bati? e o masina normala la fel ca oricare alta, cu care se poate merge foarte civilizat, daca se vrea. porcarii in trafic se pot face (si chiar se fac) cu orice masina.
fara sa fiu fan bmw sau sa imi doresc unul in mod deosebit, printr-o anumita conjunctura s-a intamplat ca am intrat in posesia unuia pe care pana acum il folosesc cu succes si pe care mi-am propus sa il tin cativa ani.
desi nu e o masina slaba ca putere, imi place sa merg mereu in conditii de siguranta si in limitele legale, ca nu sunt aiurea puse acolo, au un scop. te rog sa ma crezi, ca indiferent de tipul de drum pe care sunt, 80% dintre masini ma depasesc, chiar si camioane mari, iar in oras se pare ca pana si pe unii biciclisti pe cursiere ii incurc. plin de disperati peste tot!!
chiar mai glumesc cu familia, ca, fara sa vreau, spal imaginea bmw prin felul in care conduc sau mai zic, hai mai ca nu e chiar asa proasta maneta asta de semnalizare, pana acum nu s-a stricat, desi la altele cica ar fi defecta din fabrica :)
Mi se pare aiurea procentajul din latime, pentru ca nu ai o unitate clara universal valabila. Adica te uiti la un cauciuc pus pe masina dar nu poti sa cuantifici exact valoarea talonului. Si chiar daca i-ai sti latimea, cum poti sa faci din ochiometru un procent de 35%, 40% sau 60%?
Referitor la BMW n-am nimic cu masina. Atata doar ca mi se pare straniu nivelul de popularitate in Romania.