Va fi mărită şi suma fixă de impozitare luată în calcul pentru motociclete şi autovehicule cu motorizări de până la 1.600 centimetri cubi, precum şi la categoria autocarelor, microbuzelor, vehiculelor de transport marfă şi a autocamioanelor.
Cele mai mari creşteri propuse au loc la categoria motorizărilor de peste 2.000 de centimetri cubi montate sub capotele autovehiculelor pentru pasageri. Vorbim despre o creştere de cinci lei pe 200 cmc la categoria 2.000-2.600 cmc, o creştere de nouă lei/200 cmc pentru categoria de cilindree 2.601-3.000 cmc şi o creştere de 19 lei/200 cmc pentru categoria motorizărilor de peste 3.001 centimetri cubi. Pentru categoria autobuzelor, autocarelor, microbuzelor şi a vehiculelor de transport marfă, cota de impozitare a urcat de la 24 la 26 de lei pe 200 cmc, indiferent de motorizarea acestora. Cele mai mici creşteri au loc la categoriie motoarelor cu o cilindree de până la 1.600 cmc, de un leu pe 200 cmc, respectiv la categoria motoarelor cu cilindree cuprinse între 1.601 şi 2.000 centimetri cubi, unde impozitul urcă cu un leu la un total de 19 pentru fiecare 200 cmc. Valorile expuse în documentul publicat de Mediafax nu au fost confirmate încă oficial de reprezentanţii Guvernului României şi nu sunt definitive, nefiind încă votat noul Cod Fiscal.
Modificările de cotă de impozitare pentru autovehicule în noul Cod Fiscal |
||
Categorie impozitare | Valoare impozit/200 cmc | Creştere faţă de normele actuale |
Autoturisme şi motocicluri cu motorizări <1.600 cmc | 9 lei | 1 leu |
Autoturisme cu motorizări curpinse între 1.601-2.000 cmc | 19 lei | 1 leu |
Autoturisme cu motorizări cuprinse între 2.001-2.600 cmc | 77 lei | 5 lei |
Autoturisme cu motorizări cuprinse între 2.600-3.000 cmc | 153 lei | 9 lei |
Autoturisme cu motorizări de >3.001 cmc | 309 lei | 19 lei |
Autotutilitare/transport persoane | 26 lei | 2 lei |
Via Mediafax
E interesant cum cei cu motoare de 0.9-1.2 sunt bagati in aceeasi oala cu cei cu 1.6...Meritau o alta valoare de impozit, undeva pe la 5 lei. Insa statul nostru ii arde pe oamenii normali pentru ca pe cei cu masini premium si de lux (luate de noi - bogatanii) ii doare la basca...
In continuare pt o masina noua vanduta in 2014, cu toate c-au fost cresteri, s-au vandut doua la mana a doua, absolut normal, exista o rea vointa, asta e tot, atat cu timbrul de mediu, cat si cu impozitele, doar la cilindreea intre 2 si 2.5 litri s-ar incasa de 2 ori mai multi bani la buget daca s-ar injumatati, ar disparea si multe masini inmatriculate pe BG, daca s-ar taxa rezonabil pt inmatriculare, foarte putini se vor mai obosi cu inmatriculari dubioase pe BG, dar se pare ca e mai bine asa.
Voi intelegeti ca taxarea asta n-are absolut nici o logica ?
De ce un proprietar de BMW 540i de 2000 de euro plateste impozit cat unu cu un McLaren de 200.000 de euro ?
Si de ce platesc eu cu motor de 4000cmc, de 7665 de ori mai mult decat ala cu 0.9 ? lasa poluarea, ca asta-i impozit, nu timbru de mediu, deci ?
Ocup cumva 4 locuri de parcare ? imi trebuie 4 garaje ? ocup 4 benzi ?
Produc de ori mai multe gropi in asfalt ?
De ce in tari Europene unde sunt strazi si parcari, legi si trafic lejer,
nu se plateste impozit DELOC ?! Adica cum... daca imi iau un Dodge Ram de 7200cmc, nu platesc decat placutele de inmatriculare ?
Pe langa asta benzina e mai ieftina si asigurarile la fel ?
Da... exact. La noi insa ? noi n-avem nimic din ce au altii si avem cele mai mari taxe. Explcatie ? pai pentru ca e prosti, prosti dar multi.
Impozitul auto este una dintre cele mai mari batai de joc din tara noastra cand vorbim de taxe, insa nimeni nu face nimic, nimeni nu se agita.
Ba chiar sunt multi frustrati care si-au luat un Logan pe leasing si se bucura ca altii care au motoare mari, sunt penalizati !
In ritmul asta, in 2020 nu o sa-si mai permita nimeni masina. Bine, doar bogatanii care au furat pt 5 generatii cel putin...
pentru un logan 0.9 se plateste impozit mai mic pentru ca din el curg pe trotuare/strazi de 7665 mai putine picaturi de fluide decat dintr-un bmw 540i de 2.000 de euro.
pentru modelul indicat de tine exista reteta clasica: inmatriculare in bulgaria si gpl. se da bonus daca ai volan pe dreapta
Dar stii de ce nu ma obosesc prea tare ? pentru ca ai aceeasi preconceptie de 2 bani ca un BMW de 2000 de euro e neaparat praf (sau orice alta masina). Exista masini foarte bine intretinute pe strada, vechi de 20 de ani, dar bineinteles ca preconceptiile Romanului, stau in calea realitatii.
Tari exista multe, ba chiar cu 0 impozit. Cauta singur si le vei gasi.
Iti spun doar ca in Germania pentru un motor de 4000cmc si euro 2, platesti cam 292 de euro pe an. Sa-ti mai spun ca vigneta este un concept neinventat la nemti ? poate pentru ca inca n-au atatea autostrazi cate avem noi....
Cum ziceam, Germania e un caz, dar sunt altele in care impozitul e fix 0, de fapt, nu exista impozit auto, nici alta taxa decat cea de inmatriculare si da, tarile sunt la vest de noi.
Vezi tu, exact mentalitatea asta timpita o au si politicienii, dar nu realizati ca din cauza impozitelor uriase si nerealiste in comparatie cu veniturile, lumea circula ilegal cu toate cojile inmatriculate pe BG, cu volan pe dreapta, care n-au acte, n-au asigurare, n-au nimic si politia de multe ori nu are ce sa le faca. De asemenea, din cauza ca taxele sunt asa scumpe, chiar si omul de buna credinta, platitor de taxe, e fortat sa-si inmatriculeze masina afara.... Ce rezulta de aici ?
Bani pierduti la bugetul de stat ! Exact, pentru ca Romanul, in intelepciunea lui infinita, are impresia ca daca scumpesti ceva de 10 ori, ai de 10 ori mai mult venit si tot in intelepciunea lui galactica, nu realizeaza ca daca taxele ar fi realiste, fiecare ar plati impozit la buget in tara in care si circula si ca ar avea taxe si asigurari valide si n-ar prezenta un risc enorm pe strazi.
Nu ma astept sa pricepi chestiile astea... stiu ca e greu. E greu pentru ministri nostri absolventi de Harvard si Cambridge, dapoi pentru tine ?
la inceputul anului, nu era vorba ca impozitele pe masini vor scadea putin? nu sant sigur, de asta va intreb pe voi......
1. prostia, luxul si pasiunea se platesc. daca vrei doar transport de la a la b exista numeroase masini ok cu motor sub 2 litri, chiar si la 2.000 de euro
2. daca la 2.000 de euro vrei neaparat BMW 540i, atunci nu te mira ca impozitul este cat este (si eu sunt de parere ca e exagerat de mare, dar revenim la punctul 1)
3. sigur ca exista masini de 20 de ani bine intretinute, dar mai degraba in Germania mult laudata de tine, unde platesti amenzi cat carul daca iti curge ulei din harb. la noi, dupa cum vedem prin toate parcarile si strazile, patate de ulei si alte fluide la greu, conteaza mai mult "aerul premium" decat intretinerea decenta a masinii.
asta e cu adevarat mentalitatea proasta a romanului. iar sa consideri ca pe "numeroasele" noastre sosele de viteza nu te poti deplasa decat cu masini cu motoare de peste 4 litri, este o fita, sa-mi fie cu pardon
Asta sa-mi explici tu mie, lasa-ma tu cu povestile cu snobismul si uleiul care curge.
Hai sa luam altceva, ca vad ca esti frustrat pe cei care au motoare mari. Sa luam o masina cu motor de 1,4 si Euro 4, da ?
Bun, proprietarul unei astfel de masini plateste la stat o asigurare mai mica decat la noi, pe benzina da mai putin, nu exista timbru de mediu pentru masini cu norma de poluare peste Euro 3 si nu exista impozit auto.
No bun, acum ca vb de un motor de 1,4, ti se mai pare la fel de corect ca tu sa platesti impozit pe el, si fratele tau din strainatate, sa nu plateasca ? Ia zi, ce explicatie logica mai ai pentru treaba asta ?
Si atunci o sa zici "nu, dar esti un cocalar, trebuia sa-ti iei o Toyota Corolla!" pai nu ma, ca atata timp cat ocup acelasi loc pe strada si chiar poluez mai putin decat un motor de 1,6 mai vechi, nu vad de ce as plati de zeci de ori mai mult.
Doamne, in ce tara traim.... mentalitatea "mie sa-mi fie bine, restu sa fiarba in iad". Daca aveai o Mazda 6 de 2,2, ziceai "toate motoarele peste 2,5 l sa plateasca si mai mult" dar nu ai un motor de 2,2 si atunci ti-ai coborat stafeta, de parca lumea se invarte in jurul tau. Sezi bland baietica, ca eu daca vreau un Jaguar, trebuie sa am dreptul asta si nu vad de ce as plati mai mult, doar pentru ca Jaguar n-au pus motor de 1,4. Ce vina am eu pentru asta ?
Cu ce te afecteaza pe tine sau tara, ca eu am un Jaguar ?
Eu sunt de acord cu impozite mari, dar doar pentru cei cu masini scumpe ! Ca altfel de ce as plati eu din Jaguarul meu de 5000 de euro, de nu stiu cate ori mai mult decat ala din Dacia Lodgy de 9000 de euro ?!?! Daca am Jaguar is automat si un mare bogatas ? un mare snob ? un mare cocalar ?
Serios... si va mai mirati de ce suntem huliti ca popor ?
Ciuda si frustrarile astea ar trebui sa le mai lasam deoparte,
pentru ca unii dintre noi chiar suntem pasionati de masini si motoare si nici n-avem neveste care sa ne oblige sa ne luam un cotet de 1,3 diesel. Sunt oameni saraci dar pasionati, care vor mai mult de la masina lor si muncesc din greu pentru ele.
Dar nu dispera bai motoras mic, ca toti astia o sa mearga frumos la Bulgari, si apoi cand intra unu in tine cu tancul lui de 2 tone, du-te si vezi pe a cui asigurare iti faci masina ;) La asta nu te-ai gandit ? este ? tu atata stii: "ala care are motor mai mare ca al meu, ma-sa-i ******"
cu baliverne despre mentalitatea romanului ai inceput tu "Exista masini foarte bine intretinute pe strada, vechi de 20 de ani, dar bineinteles ca preconceptiile Romanului, stau in calea realitatii."
nu sunt frustrat pe cei cu motoare mari, in familie am pe langa 0.9 tce si un diesel de 2.5 (la care impozitul este de 20 de ori mai mare decat la logan)
departe de mine de a apara vreun politician roman, doar vedem zilnic ce calitati morale au cei care ne conduc sau ne-au condus. dar sa avem taxe si impozite fix ca in alta tara e mai greu, ca sa nu zic imposibil. sau poate vrei sa comparam si cat costa o asigurare in germania fata de una de aici, sau cat costa o revizie sau mai stiu eu ce cheltuiala cu masina
Si daca aduci in discutie pretul asigurarilor din Germania, sa aduc si eu in discutie salariile ? No vezi ? aici e baiul, nu neaparat ca taxele sunt mari in sine, dar sunt enorme si nerealiste raportate la venituri. Nu se poate omule sa dai 3 salarii minime pe impozitul unui motor de de 2,5 sau 3.0.
Daca imi schimb 540-ul cu un 725 retrogradez la clasa de mijloc ?
Dar daca mi-l schimb pe un 518i ? fac parte din clasa jos ?
Bine ca stiu, imi iau un M5 cu 6000 de euro, poate apar in Forbes.
@ mowgli
e evident că nu ești un om bogat și, la fe de evident, un seria 5 nu e pentru tine. Și e un pic penibil să te plângi că nu te ajută statul să pari mai mult decât ești.
auzi 1cmc de aer e mai scump....romani prostovani.
Puie Monta.
Cat de diliu sa fii sa ai impresia ca aerul din motor e lux?
Nu cumva sa taxeze valorea ca atunci ar disparea masinile scumpe de pe straza.